تاریخ انتشارجمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۳۶۰۶۵۱
امام جمعه نکا با انتقاد از عملکرد مسئولان نسبت به عدم اجرای حقوق کشور در چارچوب برجام ازجمله فعالسازی 190 هزار سو، گفت: چه اشکالی داشت که وقتی آمریکا بیرون رفت ما هم برنامه را تعلیق کنیم آنوقت برویم سر میز مذاکره.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان نکا مصادف با روز قدس با اشاره به اهمیت موضوع قدس، اظهار کرد: بیت‌المقدس از این منظر که هم اولین قبله ما و هم محل عروج پیغمبر به آسمان در معراج بوده برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: امسال جریان قدس برای ما از این جهت قابل توجه است که یک روز قدس بدون سیطره سرزمینی داعشی‌ها را راهپیمایی کردیم، چراکه استکبار می‌خواست اسرائیل دوم و اسرائیل سوم بوجود بیاورد.

امام جمعه نکا با بیان برنامه دشمنان در راه‌اندازی داعش در منطقه، خاطرنشان کرد: اینکه داعشی‌ها سرزمین‌هایی را از سوریه و عراق بگیرند و حکومت خودخوانده خلافت اسلامی شام و عراق را تشکیل دهند به عنوان اسرائیل دوم و از سوی دیگر برنامه تجزیه و استقلال اقلیم کردستان عراق به عنوان اسرائیل سوم به جدّ در برنامه کار استکبار جهانی بود.

این مسئول اضافه کرد: با دفاع جانانه شما و بچه‌های شما از این‌ها پیشگیری شد که اکنون سیطره سرزمینی برای داعشی‌ها وجود ندارد و باقی نمانده و از این جهت روز قدس را با این دلگرمی و با این خوشحالی برگزار کردیم.



قدس؛ نقطه قوت و اقتدار

وی گفت: البته یک نکته ناملایم هم وجود داشت و آن اینکه رئیس جمهور دیوانه آمریکا تصمیم گرفت سفارتخانه را از تلاویو به بیت‌المقدس منتقل کند و برنامه یهودی‌سازی بیت‌المقدس را در نظر دارند که در هر حال برای ما ناگوار بود.

محمدی لائینی با اشاره به طرح برنامه‌ریزی شده از سوی آمریکا و صهیونیست‌ها با نام معامله قرن، تصریح کرد: در این طرح در تلاش برای پی‌ریزی همان اسرائیل بزرگی هستند که بخش زیادی از کرانه غربی رود اردن را که در اختیار حکومت خودگردان فلسطین است ملحق کنند به اسرائیل غاصب و بیت‌المقدس را کاملا یهودی‌سازی کنند و بالاخره حماس و گروه‌های جهادی فلسطینی را نیز خلع سلاح کنند.

وی افزود: اگر ما این مسئله را جدی نگیریم یک فتنه عملی می‌شود و متأسفانه با کشورهای عربی اسلامی مانن عربستان، امارات، قطر و مصر نیز بخشی از آن‌ها ساختند که این چهار کشور نیز در این طرح با آمریکا هماهنگ هستند.

خطیب جمعه نکا در ادامه به تشریح لزوم حمایت از قدس و راهپیمایی روز قدس پرداخت و بیان کرد: اول اینکه یادگار امام راحل بوده و از سوی دیگر وظیفه دینی ما است چراکه دین ما می‌گوید اگر ببینی نسبت به یک عده‌ای ظلم می‌شود تو نباید بی‌تفاوت باشی بلکه باید اعلان همکاری و همدردی با مظلوم داشته باشی از سوی دیگر نیز موضوع قدس یک نقطه قوت و اقتدار است.



فعالسازی 190 سو در چارچوب برجام حق ماست

این مسئول به سخنان رهبر معظم انقلاب در 14 خرداد پرداخت و اضافه کرد: این که مقام معظم رهبری دستور دادند آمادگی لازم برای رسیدن به 190 هزار سو از همین فردا با حکم ولایی حکومتی باید انجام بگیرد ما در داخل چهارچوب برجام یک چنین فرصتی را داشتیم اما چرا مسئولان نباید از این استفاده می‌کردند.

وی گفت: حالا که آمریکا نقض عهد داشته، تحریم‌های جدیدی را وضع کرده و​ از برجام رفته، حداقل آنچه که در چهارچوب برجام وجود داشت و می‌توانستیم استفاده کنیم، ما هم باید می‌گفتیم که همین 190 هزار سو را می‌خواهیم انجام دهیم، ​دیگر نباید نیاز به هزینه کردن و دستور رهبر باشد یا همان جریان تعلیق، چه اشکالی داشت که وقتی آمریکا بیرون رفت ما هم برنامه را تعلیق کنیم آنوقت برویم سر میز مذاکره.

محمدی لائینی در پاسخ به ناراحتی برخی نسبت به بیان چنین سخنان و تحلیل‌هایی از تریبون نمازجمعه، تأکید کرد: نه آقاجان! رهبر وقتی خودشان فرمودند که اگر شما پاره کنید ما آتش می‌زنیم، حالا که آنها نقض کردند و بیرون رفتند حداقل ما تعلیق کنیم، طبق چیزی که در برجام به ما اجازه داده شده این تعلیق کردن و ​190 هزار سو حق ما است.



عملکرد ضعیف مسئولان در حمایت از دستور رهبری

وی افزود: این پیشرفت‌های هسته‌ای و همینطور جریان صنایع موشکی برای ما نقطه قوت است، ببینید چقدر دنیا سعی می‌کند که در جهت صنایع موشکی و همینطور جریان عدالتخواهی بین المللی ما را نظارت و محدود سازی کند.

امام جمعه نکا متذکر شد: بنده انتظار داشتم بعد از اینکه آمریکا در رفته از برجام، هم دولت جدی برخورد می‌کرد و​ تعلیق و​ این 190 هزار سو را انجام می‌داد و هم مجلس حداقل نسبت به لوایح سه‌قلوی بین‌المللی 2030،​ لایحه پالرمو و FATF که واقعاً مایه افتضاح و خود تحریمی است بهتر عمل می‌کرد.

این مسئول اضافه کرد: چرا مجلس اینها را به طور کلی از دور خارج نکرده، حالا که آمریکا این کار را کرده ما چرا این لوایح را از دور خارج نکردیم، انتظار ما این بود که دولت و مجلس بهتر از این ظاهر شوند و بالاخره از دستورات مقام معظم رهبری باید حمایت کنند.

وی گفت: اینجور نباشد که همه هزینه‌ها را رهبر بپردازد، الان که مقام معظم رهبری دستور دادند باید دستور رهبر را جدی بگیریم، باید در همین شهر ما در تأیید از دستور رهبری 10 الی 20 بنر بالا می‌رفتبلکه ​در سراسر کشور باید گروه‌های مردمی اعلان حمایت می‌کردند.

محمدی لائینی ادامه داد: مسئولان که خیلی نشنیدیم بیایند مصاحبه و اعلان حمایت کنند، باید هم مسئولان و هم مردم اعلان حمایت کنند، رهبر دلگرم‌تر شود، باید بدانیم با حمایت از رهبر در دستوراتی که داده می‌توانیم موفقتر پیش برویم.



ملت آمریکا هم مستضعف هستند

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها می‌گویند چرا مرگ بر آمریکا می‌گویید، چرا پرچم آمریکا را آتش می‌زنید، آقاجان!، مرگ بر آمریکا در زمان امام هم گفته می‌شد و امام هم تأیید کردند، کسی کاری به کار ملت آمریکا ندارد، مظلوم هر چه از آثار ظالم ببیند دلش می‌خواهد با آن برخورد کند، ما مظلوم هستیم، پرچم آمریکا را که در داخل خود آمریکا آتش می‌زنند بنابراین بحث ملت آمریکا نیست.

خطیب جمعه نکا تأکید کرد: ملت آمریکا یک ملت مستضعفی هستند که تحت سیطره استکبار جهانی و قدرت‌های صهیونیستی قرار دارند، اینطوری دلسوزی نکنند بعضی‌ها در داخل که چرا مرگ بر آمریکا می‌گویید، چرا پرچم آمریکا را آتش می‌زنید، ما پرچم آمریکا را آتش می‌زنیم و مرگ بر آمریکا را هم با صدای بلند خواهیم گفت.

محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو به اهمیت توجه به مسائل زیست‌محیطی پرداخت و اظهار کرد: ​اینطور که ما داریم پلاستیک را وارد زندگی خودمان می‌کنیم، تا چیزی می‌خریم در کیسه لاستیکی، ​نان در کیسه پلاستیک، سفره‌ها پلاستیکی، واقعاً داریم به طبیعت ظلم می‌کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴