تذکر آیت‌الله مکارم شیرازی به دولت:

قراردادها و اسناد استعماری را امضا نکنید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
کد مطلب : ۳۶۰۴۲۹
استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: آیا شرافت انسانی اجازه می‌دهد کشوری که از بند استعمار آزاد شده دوباره در چنگال استعمار گرفتار شود؟ آنهایی که می‌گویند بنشینیم با آنها(غربی‌ها) صحبت کنیم، معنایش این است که بنشینیم و فرمان تسلیم دربرابر دشمن را امضا کنیم؛ بله بنشینیم، اما مصالح‌مان را در نظر بگیریم، نه اینکه آنها دیکته کنند و ما امضا کنیم.
۰
plusresetminus
قراردادها و اسناد استعماری را امضا نکنید
به گزارش بلاغ، این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد مردمی بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه انسان چیزی را که ارزان به دست بیاورد، ارزان هم از دست می‌دهد، اما اگر چیزی را با خون دل به دست بیاورد به آسانی از دست نمی‌دهد، گفت: انقلاب اسلامی با خون دل و زحمات بسیار و قربانی‌های فراوان به دست آمده است و نمی‌توان آن را به آسانی از دست داد.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی دنیا به دو دسته طرفداران شرق و طرفداران غرب تقسیم می‌شد، ابراز داشت: در این حال انقلاب اسلامی با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» به روی کار آمده و معادلات دنیا را به هم زد و همین موضوع سبب شد تا همه دشمنان دست به دست یکدیگر دهند و برای نابودی این انقلاب تلاش کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به تلاش دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی‌اشاره کرد و بیان داشت: دشمن در طول مدت انقلاب اسلامی همواره در حال تلاش برای نابودی این نظام اسلامی است، اما چون این نظام پشتوانه معنوی دارد نتوانسته‌اند کار به جایی ببرند بلکه روز به روز بر شکوه انقلاب افزوده شد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه بدون شک کشور ما قبل از انقلاب یک شبه مستعمره بود، تصریح کرد: درست است که اسم مستعمره بر ایران نهاده نشده بود، اما در حقیقت با اندکی دقت درمی‌یابیم که همه امور حکومتی ایران در زمان رژیم پهلوی تحت کنترل غربی‌ها بود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه امروزه نیز باید بدانیم که اگر انقلاب اسلامی از بین برود، ایران دوباره شبیه مستعمره می‌شود، تأکید کرد: آمریکا می‌خواهد کاری کند که ایران چنین سرنوشتی پیدا کند آمریکا می‌گوید هرچه که آنها خواستند ایران باید چشم بگوید. وی افزود: آنها می‌گویند که اگر می‌خواهید وسایل دفاعی برای کشور خود فراهم کنید باید از ما اجازه بگیرید؛ کدام کشور در دنیا برای دفاع از خودش اجازه گرفته است که ما اجازه بگیریم؟ هم اکنون برخی از کشورهای عربی واقعاً مستعمره هستند ولو اینکه اسم مستعمره بر آنها نهاده نشده باشد، چون همه اصولی که در دوران استعمار بود بر آنها حاکم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: آیا شرافت انسانی اجازه می‌دهد کشوری که از بند استعمار آزاد شده دوباره در چنگال استعمار گرفتار شود؟ آنهایی که می‌گویند بنشینیم با آنها(غربی‌ها) صحبت کنیم، معنایش این است که بنشینیم و فرمان تسلیم دربرابر دشمن را امضا کنیم؛ بله بنشینیم، اما مصالح مان را در نظر بگیریم، نه اینکه آنها دیکته کنند و ما امضا کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سند 2030 را نمونه‌ای از نقشه‌های استعماری غرب دانست و ابراز کرد: آنها این سند را فرستادند و می‌گویند امضا کنید؛ باید بگوییم شما چه حقی دارید برای آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی ما سند تنظیم کنید تا ما امضا کنیم؟.

این مرجع تقلید نسل جوان انقلاب اسلامی را سرمایه همیشگی انقلاب معرفی کرد و گفت: در طول انقلاب همین نسل جوان بودند که توانستند با فداکاری و از خودگذشتگی خطوط دشمن را در هم بشکنند و مسئله قابل توجه این است که امروزه نیز همین نسل جوان هستند که می‌توانند از این انقلاب نگهداری کنند. وی یادآور شد: تاریخچه انقلاب را باید به طور مستند برای جوانان تبیین کنیم تا بدانند این انقلاب به آسانی به دست نیامده است.
منبع : رسا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴