BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - افشای طرح تروریست‌ها برای عملیات انتحاری در حرم امام رضا(ع) - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چهارمین جلسه دادگاه عوامل گروهک تروریستی داعش برگزار شد

افشای طرح تروریست‌ها برای عملیات انتحاری در حرم امام رضا(ع)

میزان , 16 ارديبهشت 1397 ساعت 0:51

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام (ره) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.


به گزارش بلاغ، در این جلسه به اتهامات «ر.ب» متهم ردیف سوم رسیدگی شد.
قاضی صلواتی پس از حاضر شدن متهم در جایگاه خطاب به وی گفت: معاونت در افساد فی‌الارض مستوجب اعدام، جعل شناسنامه و کارت ملی و خرید، حمل و نگهداری اسلحه و مهمات سبک و سنگین اتهامات شما است. لطفاً در راستای اتهامات به دفاع از خود بپردازید.
متهم گفت: من مربی باشگاه ورزشی هستم و یک روز که از باشگاه برمی‌گشتم «الف» به درب منزل ما آمد و به من گفت که چند نفر از آشنایانم می‌خواهند وارد کشور شوند بیا با هم به سراغ آنها برویم.من هم، چون به «الف» بدهکار بودم و او قرار شده بود بابت این کار مقدار پولی به من بدهد پیشنهاد او را قبول کردم.
قاضی صلواتی پرسید: یعنی شما نمی‌دانستید که آنها چه کسانی هستند و با چه هدفی اینگونه وارد کشور می‌شوند؟
متهم پاسخ داد: خیر من اصلاً آنها را نمی‌شناختم و فقط می‌دانستم که از آشنایان «الف» هستند.
قاضی صلواتی گفت: خیر، براساس گزارش‌ها این افراد در آنجا گم شده بودند و چون شما راه بلد بودید «الف» از تو خواسته بود که بروید و راه را برای آنها پیدا کنید شما از اعضای فعال گروهک‌های تکفیری بوده‌ای لذا با دادگاه صادق باشید.
قاضی صلواتی خطاب به متهم ردیف سوم گفت: براساس اقاریر، اظهارات و گزارشات، شما می‌دانستید که این افراد یک تیم تروریستی هستند و با چه هدفی به ایران آمده‌اند، بنابراین در حرف‌هایتان صداقت داشته باشید.شما در وارد کردن اسلحه‌ها به آنها کمک کرده‌ای.
متهم گفت: من اصلا خبر نداشتم و نمی‌دانستم که کار آنها در ایران چیست.
قاضی صلواتی به اقاریر و گزارشات پرونده استناد کرد و گفت: شما نظر دو نفر را جلب کرده بودید که به حرم مطهر امام رضا(ع) رفته و مکان‌های حساس آن را برای انجام عملیات تروریستی مشخص کنند. شما به دو نفر پیشنهاد دادید که در حرم امام رضا(ع) عملیات انتحاری انجام دهند.
متهم پاسخ داد: خیر من اصلا چنین کاری نکردم.
قاضی صلواتی گفت: پس درباره ارتباط خود با گروهک تروریستی داعش توضیح دهید.
متهم گفت: من هیچگونه ارتباطی با داعش نداشته‌ام.
پس از اظهارات ضد و نقیض متهم و عدم صداقت در بیاناتش، نماینده دادستان با کسب اجازه از ریاست دادگاه در جایگاه قرار گرفته و بخشی از اقاریر متهم را قرائت کرد.
نماینده دادستان تهران گفت: براساس اقاریر و اظهارات، این متهم گفته است که آنها مقدار زیادی اسلحه و مهمات به همراه داشتند که از من خواستند برایشان بیاورم یا در بخش دیگری از اقاریر خود گفته است زمانی که آنها وارد می‌شدند من از یکی از آنها پرسیدم که برای چه کمربند انفجاری به خود بسته‌اید که آنها پاسخ دادند که اگر ما را گرفتند بتوانیم خود را منفجر کنیم.
نماینده دادستان ادامه داد: براساس اقاریر «س» یکی دیگر از متهمین گفته است که «ر. ب» از نظر مدیریتی بسیار کاربلد است و بسیار مورد اطمینان «ق» بوده است.نماینده دادستان در ادامه با‌ اشاره‌ به سابقه کیفری متهم، گفت: این متهم در سال ۸۶ سابقه بازداشت داشته که جرم وی قاچاق اسلحه و حمل و نگهداری ادوات جنگی بوده است. این فرد علاوه‌بر شغل مربی‌گری، خرید و فروش خودرو را هم انجام می‌داده و دچار فقر مالی نبوده است.
نماینده دادستان خطاب به ریاست دادگاه گفت: متهم در این عملیات تروریستی تا زمان انجام آن در تهران، با آنها همکاری داشته است.وی با توجه به اظهارات متناقض متهم خطاب به متهم چند سوال پرسید و گفت: آقای «ر. ب» شما در اقاریر خود گفته‌اید که این‌ها از همان بدو ورود با خود جلیقه انفجاری، کلت و کلاش داشته‌اند. چرا همان زمان که این موضوع را فهمیدید از آنها جدا نشدید؟ براساس گزارشات آنها در مدتی که در استان کرمانشاه بوده‌اند گفته بودند که برای تبلیغ داعش آمده‌اند با توجه به آگاهی شما از این موضوع چرا از آنها جدا نشدید؟شما در زمان ورود آنها به کشور از آنها پرسیده‌اید که برای چه جلیقه انفجاری به خود بسته‌اید و آنها پاسخ داده‌اند اگر دستگیر شدیم خود را منفجر کنیم. با آگاهی شما به این موضوع چرا شما از آنها جدا نشدید؟ سوال دیگر من این است که اگر شما از اهداف آنها خبر نداشتید پس چرا مداوم آنها را از خانه‌ای به خانه دیگر منتقل می‌کردید و حتی ماشین‌هایتان هم تغییر می‌کرد. چرا وقتی که فهمیدید آنها موادی شیمیایی را برای ساخت بمب می‌خواهند با آنها همکاریتان را ادامه دادید؟ آیا از خودتان نپرسیدید که چرا آنها چندین بار خانه‌شان را عوض می‌کنند و منظورشان از امن نبودن خانه چیست؟ آیا افراد عادی در رفت و آمد‌ها و سفر به تهران احتیاج به اسکورت دارند؟ آیا شما در تیم اسکورت آنها نبودید؟ آیا شما نبودید که آنها را از گلوگاه‌های امنیتی عبور می‌دادید؟
نماینده دادستان تهران خطاب به قاضی صلواتی گفت: آقای قاضی بر اساس گزارش وزارت اطلاعات از تیم تروریستی و منزلی که متهم برای آنها تهیه کرده است اقلامی همچون سه قبضه کلاش، یک قبضه کلت، یک قبضه مسلسل، چهار کمربند انتحاری، سه جلیقه انتحاری، خشاب، نارنجک، صداخفه‌کن، مواد شیمیایی پیش‌ساز بمب، ۵۰ متر فیتیله، ۵۰ عدد چاشنی، تایمر، کیت انفجاری و لوازم فنی ساخت اسلحه کشف شده است. همچنین تعدادی گلوله توپ، خمپاره، مین، خمپاره فسفری، نارنجک و مین والمر کشف شده که توسط این متهم مخفی شده بودند.
در پایان این جلسه قاضی صلواتی اعلام کرد که جلسه بعدی امروز برگزار می‌شود.


کد مطلب: 359337

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/359337/افشای-طرح-تروریست-ها-عملیات-انتحاری-حرم-امام-رضا-ع

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com