تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۳۵۹۲۱۶
یک مسئول در سازمان امور اراضی کشور از شناسایی 4500 مورد تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی طی نوروز امسال خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اصغر رفیعی با بیان اینکه قانون حفظ کاربری در سال 74 تصویب شده است، اظهار کرد: این قانون با توجه به اهمیت موضوع خودکفایی و امنیت غذایی در کشور تصویب شد و در راستای حفاظت هر چه بیشتر اراضی مرغوب و باکیفیت زراعی است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها به لحاظ امنیت غذایی وابستگی کمتری داشته‌ایم، افزود: تمام تلاش جهاد کشاورزی در راستای این مهم بوده و با توجه به اقلیم خشک کشور تا به حال اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر دفتر حفظ کاربری اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: در بخش کشاورزی، اراضی ای وجود دارد که اگر مورد استفاده برای خدماتی دیگر قرار بگیرد، می‌تواند سودآورتر باشد و نباید رها شوند. این نقاط با هماهنگی جهاد کشاورزی واگذار  می‌شوند و بدون دستور آن هیچ طرح عمرانی اجرایی نشده و دستگاهی حق استفاده از این اراضی را ندارد؛ لازمه اجرای این طرح‌ها صدور مجوز توسط وزارتخانه جهاد کشاورزی است.

رفیعی اضافه کرد: از سال 93 امکاناتی در اختیار استان‌ها قرار گرفت تا به طور جدی پیگیر این موضوع شوند و تنها سازمانی هستیم که مجوز 320 گشت را از مرکز گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال 4500 مورد تغییر کاربری در کشور شناسایی شده است، ادامه داد: عمده کار ما پیشگیری از تغییر کاربری است چراکه تخریب بنا ممکن است نارضایتی اجتماعی را دربر داشته باشد. همچنین به حالت اول برگرداندن اراضی تغییر کاربری شده دشوارتر است.

این مدیر دفتر سازمان امور اراضی با بیان اینکه لرستان در میان استان‌های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار است، گفت: باید از خرد شدن اراضی کشاورزی جلوگیری کرد چراکه زمینه تغییر کاربری را افزایش می‌دهد.
منبع : خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما