در قالب یادواره شهدا و با محوریت شهید طوسی صورت می‌گیرد

رونمایی از 13 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و رزمندگان شهرستان نکا

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد مطلب : ۳۵۸۵۳۹
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا گفت: همزمان با برگزاری مراسم یادواره شهدای نکا، از 13 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و رزمندگان این شهرستان با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران رونمایی می‌شود.
۰
plusresetminus
رونمایی از 13 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و رزمندگان شهرستان نکا
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، سیدابراهیم شریفی با اشاره به برگزاری یازدهمین یادواره شهدای نکا با محوریت سردار شهید محمدحسن قاسمی طوسی و شهدای مدافع حرم این شهرستان، اظهار کرد: این مراسم که بزرگداشت روز شهرستان نکا نیز به شمار می‌آید همراه با برنامه‌های جانبی متنوع فرهنگی تدارک دیده شده است.

وی افزود: در قالب این مراسم از 13 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و رزمندگان شهرستان نکا شامل کتاب‌های سرداران، ایثارگران و به‌سویژه ردار شهید محمدحسن قاسمی طوسی رونمایی می‌شود.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا با بیان سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم، خاطرنشان کرد: همزمان، نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس با همکاری کتابخانه عمومی شهر شامل چندین جلد کتاب در موضوعات مختلف جنگ تحمیلی به صورت نیم‌بَها برای علاقه‌مندان دایر می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: نمایشگاه ویژه جنگ‌افزارهای نظامی نیز در حاشیه مراسم اصلی برای عموم مردم دایر می‌شود که ادوات نظامی گوناگونی ازجمله توپ 120 میلی متری، اشنایدر، دوشکا و ضد هوایی در کنار برخی دیگر از ادوات در آن به کار برده شده است.

شریفی گفت: یادواره شهدای شهرستان از ساعت 15 روز یکشنبه 19 فروردین 97 در مصلی امام خمینی(ره) نکا با سخنرانی سردار مرتضی قربانی فرمانده اسبق لشکر 25 کربلا مازندران و مشاور فعلی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور برگزار می‌شود.

 
 

وی یادآور شد: این مراسم با مداحی حاج رضا نبوی و شعرخوانی صابر خراسانی برنامه‌ریزی شده که از خانواده‌های معظم شهدا و مهمانان کشوری، لشکری و استانی نیز برای حضور در آن دعوت شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا تصریح کرد: یاد و خاطره شهدا یکی از اساسی‌ترین فاکتورهای انگیزه‌بخش برای ملت شهیدپرور و فداکار ایران است که روزی فرزندان خود را برای دفاع از شریعت، ناموس و خاک سرزمین خود در راه خداوند فدا کردند.

این مسئول با بیان اهمیت ادامه راه شهدا تا زمان فتح قله‌های عزت و سربلندی در جهان، خاطرنشان کرد: ادامه راه شهدا، زنده نگه داشتن یاد و گسترش ایده‌ها و تفکر شهیدان همان گام برداشتن در مسیر آن‌ها است.

شریفی اضافه کرد: امروز به یقین عنایت خداوند و کمک شهدا است که ایران اسلامی توانسته در برابر ابرقدرت‌های جهان ایستادگی کند چراکه زنده بودن و دستگیری شهدا از ما اعتقاد اساسی و برجسته دین و آیین ما به شمار می‌رود.

وی گفت: بنابراین شهدا یکی از اهرم‌های قدرت فراملی ایران اسلامی به شمار می‌آیند که باید به تقویت آن‌ها پرداخت و زنده نگه داشتن یاد و ترویج سیره آن‌ها یکی از روش‌های انجام آن بوده که برگزاری یادواره‌های شهدا نیز گام برداشتن در همین راستا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نکا تأکید کرد: یکی دیگر از اهرم‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران حضور همیشگی مردم در صحنه‌های دقاع از کشور و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که آن نیز برگرفته از سفارش و اصول شهدا است.

شریفی گفت: برهمین اساس از اقشار مختلف مردم دعوت می‌شود تا با حضور در مراسم مهمانی شهدای شهرستان نکا ضمن تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا، نا امیدی بیشتر دشمنان در قبال روحیه قوی و همیشه پیروز این مردم را رقم بزنند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
داودبابادوست
لاله سرخ نکل