تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۳۵۸۱۶۲
باور‌های غلط در خصوص ورزش کردن شما را به این اشتباه می‌اندازد که می‌توانید با برخی ورزش‌ها و حرکات لاغر شوید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، برخی باور‌های غلط همیشه ما را به این اشتباه می‌اندازد که می‌شود به راحتی لاغر شد و ورزش تنها راه لاغری است. در زیر چند باور غلط را بررسی می‌کنیم.

۱– سونا لاغر می‌کند

سونا فقط موجب دفع آب از بدن می‌شود و چنانچه به دلیل ورزش شدید و تجمع اسید لاکتیک دارای درد عضلانی هستید سونا انتخاب مناسبی است وگرنه عرق کردن و افزایش دمای بدن توسط عوامل خارجی هیچ تاثیری در چربی سوزی ندارد.

۲– بدنسازی در سنین پائین موجب کوتاهی قد می‌شود

این تصوری است که از سال‌های گذشته در اذهان مردم به جا مانده در صورتیکه کار با وزنه موجب تحریک بدن به ترشح هورمون رشد و تراکم استخوان‌ها میشود. حتی به اثبات رسیده که در سنین نزدیک به بلوغ کار با وزنه برای پسران موجب ضخامت استخوان‌ها می‌شود.

۳– برای کوچک کردن سایز و آب کردن چربی‌های شکم دراز نشست تمرین کنید

دراز نشست هم مانند سایر فعالیت‌های بدنسازی جزو دسته ورزش‌ها بی هوازی است که در این دسته ورزش‌ها بدن از ذخائر گلیکوژن مصرف می‌کند و برای چربی آب کردن باید ورزش‌های هوازی طولانی مدت حدود ۴۰ دقیقه انجام دهید.

۴– برای وزن کم کردن هنگام ورزش زیاد عرق کنید

عرق کردن زیاد هیچ تاثیری روی کاهش وزن ندارد و 

باید هنگام ورزش از لباس نخی گشاد استفاده کنید تا دمای بدنتان به سهولت تبادل شود شاید این تصور از وزن کم کردن ورزشکاران قبل از وزن کشی با پوشیدن لباس‌های نایلونی و تعرق زیاد ناشی شده، اما باید توجه کنید که این روش یک روش موقت برای کم کردن وزن آنهم به میزان کم (حداکثر یک تا دو کیلو، آن هم کاهش آب بدن) می‌باشد.

 

۵– آب خوردن زیاد موجب احتباس آن و افزایش وزن می‌شود

بدن در صورت کمبود هر ماده حیاتی آنرا در خود نگه می‌دارد که آب هم از این قاعده مستثنی نیست پس خوردن آب موجب دفع بهتر آن و البته به همراه بسیاری از سموم بدن می‌شود خصوصا بدنسازان که به دلیل مصرف بیشتر پروتئین و افزایش اوره خون به مقادیر بیشتری از آب نیاز دارند.

۶– خانم‌ها اگر بدنسازی و تمرین با وزنه کنند دارای اندام عضلانی و مردانه می‌شوند

هورمون‌های عضله ساز به میزان بسیار کم در بدن خانم‌ها ترشح می‌شود و هورمون‌های غالب مردانه هستند (تستسترون مهمترین آنهااست) بنابراین تمرین با وزنه برای زنان موجب فرم دهی مناسب بدن و تراکم استخوان‌ها و بالابردن متابولیسم و چربی سوزی به نسبت خیلی بیشتر، در مقایسه با سایر ورزش‌های هوازی می‌شود و نباید به دلیل هراس از عضلانی شدن از کار با وزنه اجتناب کنند، منتها تمامی‌این ورزش‌ها در خصوص لاغری الگوی خاص دارند.

۷– چربی‌ها دشمن شماره یک رژیم کاهش وزن هستند و باید از رژیم غذائی کلا (تاکید میکنم کلا) حذف شوند

رژیم غذائی اصولی و درست است که از همه مواد مغذی تشکیل شود و چربی‌های خوب (اسید‌های چرب غیر اشباع) که به فراوانی در دانه‌های روغنی یافت می‌شوند باید در رژیم بدنسازان گنجانده شود مهمترین دلیل آن اینکه چربی‌ها در تعادل سطح هورمونی بدن نقش اساسی و هورمون‌ها برای ساخت عضلات و سایر عملکرد‌های حیاتی مهم هستند و باید مصرف شوند ضمن اینکه حذف چربی‌ها به طور کامل موجب ایجاد حالت دفاعی در بدن و نگهداری آن می‌شود.

۸– زرده تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا نباید مصرف شود

خیر – اکثر بدنسازان امروز از دو تخم مرغ کامل به همراه تعداد کافی سفیده تخم مرغ در رژیم روزانه شان استفاده می‌کنند و از منابع ویتامینی غنی زرده تخم مرغ هم استفاده می‌کنند.

۹– نوشابه‌های انرژی زا برای قبل از تمرین گزینه مناسبی هستند

بر خلاف تبلیغات آن این نوشابه‌ها به شما بال نمی‌دهند و از درصد بالائی شکر و طعم دهنده‌ها و اسید کربنیک تشکیل شده اند برای کسب انرژی قبل از تمرین از کربو هیدرات‌های مرکب با شاخص گلیسمیک پائین استفاده کنید تا یک انرژی پایدار و مناسبی در طول تمرین داشته باشید.

۱۰– کربو هیدرات‌ها را هنگام عصر نزدیک به وقت خواب مصرف نکنید

بر اساس اینکه شما چه هدفی دارید می‌تواند یک باور درست یا غلط باشد چنانچه در دوران حجم به سر می‌برید توجه داشته باشید که کالری اضافه به معنی محیط آنابولیک بدن وعضله سازی است و اگر عصر به باشگاه رفته اید و شدید تمرین کرده اید برای فرآیند ریکاوری باید حتما بعد از تمرین و قبل از خواب به میزان کافی کربوهیدرا ت. مصرف کنید. توجه داشته باشید چربی سوزی و عضله سازی به حجم زیاد به طور همزمان امکان پذیر نیست.

منبع : خبرگزاری سلامت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما