کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلاغ گزارش می دهد

وقتی رسانه ملی برای تبلیغ نقاط گردشگری ترکیه آستین همت بالا زد

10 فروردين 1397 ساعت 16:19

درست در سالی که قرار است از کالای ایرانی حمایت کنیم، رسانه ملی در سریال ظنز نوروزی آستین همت برای تبلیغ نقاط گردشگری ترکیه بالا زد و بدون دریافت هزینه‌ای به تبلیغ ترکیه پرداخت.


به گزارش بلاغ، یکی از برنامه‌های جدی که در طرح حمایت از کالای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد، بحث جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

یکی از مباحثی که زمینه خروج ارز از کشور را فراهم می کند، بحث حضور گردشگران در اقصی نقاط دنیا است.

حضور گردشگران ایرانی در خارج از کشور به‌مناسبت ایام نوروز یکی از مباحثی است که طی چند سال اخیر رونق عجیبی گرفته است.

دلائل متعددی در ارتباط با حضور گردشگران ایرانی در خارج از کشور می‌توان مطرح کرد که جای بحث آن در این گزارش نیست.

اما آنچه در این گزارش مورد توجه قرار دارد، بحث معرفی نقاط گردشگری ترکیه در سریال پایتخت است.
در بخش‌هایی از سکانس‌های سریال پایتخت، قابلیت‌های گردشگری ترکیه با تنظیم و آهنگ‌سازی حرفه‌ای در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد، در حالی که این فرصت تاکنون در سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی برای نقاط گردشگری ایران کمتر مورد پرداخت حرفه‌ای قرار گرفته است.

فیلمبرداری از مناظر گردشگری و جاذبه‌های توریستی ترکیه، فرصت بی‌نظیری است که رسانه ملی در اختیار متولیان گردشگری ترکیه قرار داده است تا بدون هیچگونه هزینه‌ای زمینه نظر گردشگران ایرانی را به خوب جلب کنند.

نکته دیگر اینکه این سریال قرار است در روزهای آینده هم معرفی اجمالی از نقاط گردشگری این کشور داشته باشد.

برای تحقق شعار سال باید به صورت جدی و هماهنگ در همه زمینه‌ها برنامه مدون داشته باشیم.

حتی اگر این سریال پیش از شعار سال هم ساخته شده بود، متولیان امر متناسب با شعار سال گذشته هم می‌توانستند حداقل جلوی تبلیغات ارزان قیمت برای کالاهای ترکیه‌ای، که در رأس آن بحث نقاط گردشگری هست را بگیرند و قسمت‌هایی از سریال را حذف کنند.

از دیگر مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، بحث علاقمندی کارگردان‌ها و تهیه کنندگان ایرانی به ساخت سریال در خارج از کشور است.

سریال‌هایی که در خارج از کشور ساخته می‌شوند به جای طرح معضلات و مشکلات، به صورت کامل و صدرصد نقاط قوت کشور میزبان را برجسته می‌کنند.

نکته تاسف بار در سریال پایتخت، بحث عدم اطلاع بازیگر نقش اول از وضعیت سرویس دهی هتل محل اقامت و در کنار آن سفره پرزرق و برق هتل محل اقامت کشور میزبان بوده است.

در بخش‌هایی از این سریال، بابا پنجعلی را محو زیرساخت‌های گردشگری هتل محل اقامت قرار می‌دهند، با این اقدام رسانه ملی قند در دهان کسانی که موفق به حضور در ترکیه و یا دیگر کشورهای هدف نشدند، آب شد و این طور که رسانه ملی برای تبلیغ نقاط گردشگری ترکیه آستین همت بالا زده است، بعید می‌دانیم که سال آینده آمار گردشگر داخلی برای سفر به ترکیه به‌شدت افزایش نیابد!.


کد مطلب: 357941

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/357941/وقتی-رسانه-ملی-تبلیغ-نقاط-گردشگری-ترکیه-آستین-همت-بالا-زد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com