تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۳۴۵۲۶۴
فرماندار سوادکوه از افتتاح 20 پروژه عمرانی در این شهرستان با ارزش 9 میلیارد تومان در دهه فجر خبر داد.
۰
plusresetminus
افتتاح 20 پروژه عمرانی سوادکوه با ارزش 9 میلیارد تومان در دهه فجر
به گزارش بلاغ به نقل از سوادکوه آنلاین، عبدالجواد توحیدی‌مقدم، ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه با بیان اینکه دهه فجر و هفته دولت زمان مناسبی برای بیان عملکرد دولت و نظام است، اظهار کرد: آهنگ حرکت و رشد ما بعد از انقلاب بسیار بیشتر شده است.

وی تعداد برنامه‌های شاخص نهادها و ادارات شهرستان در دهه فجر را 250 برنامه برشمرد و گفت: از جمله برنامه‌ها به برگزاری همایش‌ها و جشن‌ها، تور رسانه‌ای، بازدید از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، کاروان سلامت و مسابقات ورزشی و فرهنگی اشاره کرد.
فرماندار شهرستان سوادکوه افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان سوادکوه در ایام دهه فجر را 20 مورد برشمرد و اعتبار مجموع این پروژه‌ها را 9 میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: از این میان، آسفالت معابر داخل شهری و روستایی با اعتبار 6 میلیارد تومان، دستگاه سی‌تی اسکن و بی‌خطرساز بیمارستان با اعتبار 2 میلیارد تومان و بهسازی سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد با هزینه 400 میلیون تومان، سه پروژه شاخص شهرستان است که در این ایام افتتاح می‌شود.

توحیدی‌مقدم افزود: همچنین، قسمت اعظم گازرسانی مسیر فلورد و مسیر آلاشت انجام شده است که این دو مهم در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد و در این رابطه نه افتتاح زودهنگام که بیشتر انجام خوب کار برای ما مطرح است.

وی در رابطه با مجوز فعالیت معادن در شهرستان با اشاره به موقعیت و طبیعت استان‌های شمالی و از جمله شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: با توجه به این امر، مجوز برداشت معادن و برخی تأسیسات نیازمند شرایط خاصی است و کارشناسان منابع طبیعی و محیط‌زیست با دقت و حساسیت، نظر فنی خود را ادائه می‌دهند چرا که این طبیعت، تنفس آینده کره زمین، ایران و شهرستان هستند و باید نظر کارشناسی محیط‌زیست را قبول کنیم.

فرماندار شهرستان سوادکوه افزود: اقدامات معادن گلیران انجام شده اما در رابطه با معدن کردآباد هنوز میان محیط‌زیست و منابع طبیعی و معادن گیرهای قانونی وجود دارد و نیازمند تهیه پیوست است و صحبت‌هایی انجام شده تا منابع‌طبیعی فرایند را تسهیل کند و ما پیگیر موضوع هستیم اما زمان مشخصی برای انجام آن نمی‌توان ارائه داد.

توحیدی‌مقدم به وضعیت کک‌سازی اشاره و اظهار کرد: محیط‌زیست دستور انجام ارزیابی زیست‌محیطی داده و در این رابطه، نیازمند نظر کارشناسی بوده و موضوع در این رابطه کمی پیچیده است.

وی با اشاره به تعریض محور سوادکوه ضمن تشکر از صبر مردم، افزود: این محور علاوه بر تسهیل عبور و مرور، موجب رونق شهرستان نیز خواهد شد و مقرر شده است تا عید گلوگاه‌ها خاکبرداری شده تا ترافیک عید کم شود.

فرماندار شهرستان سوادکوه با بیان اینکه برآوردها حاکی از آن بود که جمعیت شهرستان از سال 90 تا 95، کاهش یابد، خاطرنشان کرد: اما سرشماری سال 95 نشان داد که جمعیت شهرستان حدود 10 درصد افزایش یافته و به حدود 45 هزار نفر رسید و در روزهای تعطیل نیز این جمعیت به سه برابر جمعیت کنونی می‌رسد.
توحیدی‌مقدم با اشاره به مخاطرات زیست‌محیطی زباله‌های جمع‌شده، رفع آن را منوط به فرهنگ‌سازی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: اجماعی در زمینه رفع این امر در سطح استان ایجاد شده است و باید فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبدا انجام شود تا زباله‌های قابل بازیافت به کمپوست تبدیل شود و علاج فوری آن نیز فنس‌کشی، آهک‌پاشی و جداسازی زباله‌ها از هم است.

وی با بیان اینکه در سطح مدیریتی شهرستان سعی بر کنار گذاشتن حواشی، ایجاد انگیزه و روحیه تعاون و تعامل و وحدت میان مسئولان و مردم بوده است، از جمله نتایج آن را رتبه سوم شورای ادارای، رتبه دوم خدمات سفر و رتبه اول امداد نجات شهرستان در سطح استان برشمرد و افزود: نمره خوبی به مجموعه مدیریت شهرستان می‌دهم.

فرماندار شهرستان سوادکوه در پایان از جمله اثرات برگزاری همایش گردشگری شهرستان در سال گذشته را شناساندن شهرستان به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری ویژه برشمرد و خاطرنشان کرد: نگاه بسیاری از ادارت استانی نیز به شهرستان سوادکوه به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری تغییر کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴