تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۳۴۴۹۵۱
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح آخرین جزئیات معافیت قطعی از سربازی را اعلام کرد.
۰
plusresetminus
جزئیات جدیدی از معافیت‌‌های سربازی
به گزارش بلاغ، سردار موسی کمالی با اشاره به پابرجا بودن ماده 45 قانون خدمت وظیفه عمومی به باشگاه خبرنگاران گفت: طبق این قانون مشمولان می‌توانند با ارائه سابقه مشخصی از آزادگی، ایثارگری و جانبازی والدین از خدمت سربازی به صورت قطعی معاف شوند.

وی افزود: مشمولانی که والدین‌شان 30 ماه سابقه ایثارگری داشته باشند، از سربازی قطعا معاف هستند اما آن دسته از ایثارگرانی که جانباز هستند، می‌توانند با ارائه 25 ماه سابقه ایثارگری یک فرزند ذکور خود را از خدمت معاف کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: این افراد می‌توانند به ازای هر 30 یا 25 ماه یکی از فرزندان خود را از خدمت وظیفه معاف کنند.

وی در ادامه به موضوع آزادگان اشاره کرد و گفت: این افراد با ارائه سابقه 24 ماه می‌توانند یک فرزند خود را معاف کنند.

سردار کمالی تاکید کرد: این معافیت‌ها که در ماده 45 قانون ذکر شده ارتباطی با مصوبات جدید مجلس ندارد و مصوبه جدید مجلس درباره کسانی است که سابقه‌ای کمتر از 30 ماه ایثارگری، 25 ماه جانبازی و 24 ماه آزادگی دارند.

وی گفت: مطابق توافقی که با مجلس داشتیم مقرر شد در یک برنامه 5 ساله هر سال 20 هزار نفر از این افراد از مزایای ایثارگری بهره‌مند شوند.

سردار کمالی افزود: در ثبت نامی که تا 10 دی‌ماه انجام شد، 212 هزار نفر با سابقه بالای 24 ماه ایثارگری نام‌نویسی کردند اما تنها 20 هزار نفر آنها معاف می‌شوند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما