تاریخ انتشاردوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۳۲۱۳۸
همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری اربعین حسینی در مازندران با حضور پرشور عزاداران برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارشبلاغ، همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مراسم معنوی دسته‌روی و عزاداری در مرکز استان مازندران در حال برگزاری است.
مردم ولایتمدار مازندران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) با حضور در هیئت‌های عزاداری در سوگ چهلمین روز از واقعه صحرای کربلا و شهادت مظلومانه امام حسین (ع) نشستند.
نقاط مختلف شهر ساری با نصب پارچه‌های سیاه و بنرهای تسلیت رنگ و بوی عزا به خود گرفته است و بعضی از عزاداران به واسطه حاجات خود از خداوند سفره‌های نذری در خانه‌های خود پهن کرده‌اند و به ذکر مصیبت چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین(ع) پرداختند.
مردم مومن و خداجوی ساری به‌ صورت گسترده در بقاع متبرکه، حسینیه‌‌ها، مساجد، تکایا و دیگر نقاط این شهر گردهم آمده و در سوگ چهلمین روز از شهادت حضرت امام حسین(ع) به عزا نشستند.
مراسم عزاداری چهلمین روز از شهادت امام حسین (ع) که در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه استان مازندران در حال برگزار است، با نوحه‌خوانی و زنجیرزنی تا شامگاه امروز ادامه دارد.
همچنین ویژه‌برنامه «چهل روز، چهل منزل» به مناسبت اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حرم امامزاده عباس(ع) ساری با حضور عزاداران و زائران این آستانه از نقاط مختلف کشور در حال برگزاری است.
به گزارش فارس، آیین‌های سوگواری دهه آخر ماه صفر به‌ویژه اربعین حسینی از امشب به مدت 10 شب در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود.
 
به گزارش فارس؛ همچنین عصر امروز مردم ولایتمدار شهرستان نکا همزمان با چهلمین روز از اربعین حسینی با حضور در هیئت‌های مذهبی و برپایی آیین عزا، به یاد مصیبت کاروان عاشورایی زینب کبری (س) و امام زین‌العابدین (ع) در عاشورای 61 هجری ناله سر دادند.
 
عزاداران حسینی در شهر نکا با به راه‌انداختن دسته‌های عزاداری همراه با زنجیرزنی و سینه‌زنی از منطقه دوگنبدان حرکت و در گلزار شهدای گمنام نکا اجتماع کرده و با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، حادثه جانگداز عاشورای حسینی را یک بار دیگر در دل‌ها زنده کردند و بر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت گریستند.
 
امروز در اربعین حسینی کاروان حسینی بار دیگر به منزلگاه عشق رسید و بوی یار را از جای جای این منزلگه استشمام می‌کند.
 
بانوی چله نشین حسینی بعد از گذشت چهل روز امروز در فراق عزیزانش در ناله و فغان است و امروز مرد و زن ایران اسلامی در جای جای این سرزمین پهناور دور هم جمع شدند تا با بانوی کربلا در فراق عزیزانش همنوا شوند و فریاد همدردی سر دهند.
 
شهرستان نکا امروز در چهلمین روز از فراق یار، عزادار مردی از تبار پاکان است و  مردم این شهر با برپایی مجالس و محافل عزاداری و نوحه خوانی به جهانیان  اعلام کردند که علم آزادگی حسینی هیچ وقت بر روی زمین نمی‌ماند.
 
ملت ما در همواره تاریخ با اطاعت پذیری از رهبری تابع امامت و ولایت و اهل بیت(ع) هستند و انتقام خون حسین و یارانش را از یزیدیان می‌گیرند و دشمنان بدانند رسوایی‌شان در تاریخ جاودانه می‌ماند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: در موسم اربعین سال جاری هیئت‌های مذهبی این شهرستان علاوه بر عزاداری در رثای امام حسین، زیارت اربعین را نیز در مساجد و حسینیه‌ها قرائت کردند.
 
حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی افزود: مردم ما عاشق اهل بیت(ع) هستند و به ائمه اطهار(ع) عشق می‌ورزند و این حضور باشکوه در مناسبت‌های مختلف دینی دشمنان را ناکام می‌کند و نشان دهنده عمق ولایت‌مداری مردم است.
 
وی اضافه کرد: اربعین توانست واقعه کربلا را به کمال برساند و سبب تغییر فکری و تحول فرهنگی در مردم کوفه و شام شود و به همین دلیل بزرگداشت اربعین حسینی نوعی روشنگری در جامعه و انتقال روشنگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) در کوفه و شام و در دوران اسارت بعد از واقعه کربلا است که باید به‌درستی برای جوانان تبیین شود.
 
الیاسی ادامه داد: امروزه دشمن از هر فرصتی برای کمرنگ کردن اعتقادات جوانان استفاده کرده و ما نیز باید با پررنگ کردن برنامه‌های دینی و ارزشی و برای تقویت بنیه دینی و ارزشی نسل جوانان با برپایی آیین‌های مذهبی و دینی تلاش کنیم.
 
به گزارش فارس، براساس یک سنت دیرین مذهبی هر سال در روز اربعین آیین تعزیه‌خوانی در جای جای این شهرستان و به ویژه در روستاهای نکا از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا (ع) اجرا می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴