تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۳۲۰۴۷۰
شکست آمریکا و همپیمانان آن از محور مقاومت در سوریه، عراق و یمن سبب شده است این کشورها برای جبران شکست‌های پی‌درپی خود ماجراجویی دوباره علیه مقاومت را در دستور کار قرار دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از روزنامه البناء لبنان، بمباران تونل‌های مقاومت فلسطین در خان‌یونس از تنش‌آفرینی و تهدیدهای آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه مقاومت لبنان جدا نیست. آشکار است که این تنش‌آفرینی‌ها شکل‌های مختلفی به خود گرفته و به‌وسیله ابزارهای گوناگونی صورت می‌گیرد. عربستان سعودی در رأس تهدیدگران قرار گرفته و علیه محور مقاومت و مقاومت لبنان تنش‌آفرینی می‌کند و یکی از این تهدیدها موضع‌گیری‌های «ثامر السهبان» وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای عربی علیه مقاومت است. همه موضع‌گیری‌های این وزیر عربستانی بیانگر موضع واقعی عربستان است، زیرا شخصی خارج از دربار خاندان حاکم عربستان نمی‌تواند تا این حد به تنش‌آفرینی بپردازد، این نشان می‌دهد عربستان سعود با هماهنگی آمریکا تصمیم‌هایی را گرفته است.

تنش‌آفرینی آمریکا علیه مقاومت آشکار است به‌ویژه که دولت آمریکا و اطرافیان آن اعلام کرده‌اند به‌دنبال اقدام‌ها و گام‌هایی برای هدف قرار دادن مقاومت هستند، این نشان می‌دهد که دستوری صادر شده است و اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران خان‌یونس و هدف قرار دادن رهبران مقاومت در ادامه تحریک‌های عربستان علیه مقاومت لبنان و کشورهای حامی مقاومت صورت گرفته است. آنچه این رویکرد را تقویت می‌کند آن است که آمریکا پس از پیروزی‌های ارتش سوریه و همپیمانان آن در دیرالزور دست‌بسته مانده است و این پیروزی برای محور مقاومت یک پیروزی راهبردی به شمار می‌رود.

شکست آمریکا و همپیمانان آن در سوریه، شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی در پروژه استقلال کردستان در شمال عراق توسط مسعود البارزانی و گرفتاری‌های عربستان به‌ویژه در جنگ یمن  سبب شده‌اند تا این کشورهای با همکاری هم برای جبران شکست‌های خود مقاومت را هدف قرار دهند تا شکست‌های خود را جبران کنند. به‌یقین تنش‌آفرینی‌ها لبنان و منطقه را با خطر روبه‌رو خواهد کرد و این خطر پیامدهایی برای قدرت‌های بین المللی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی به‌دنبال خواهد داشت. این کشورها از قدرت مقاومت آگاهی ندارند. اگر این بار جنگی در لبنان و فلسطین اشغال‌شده رخ دهد دامنه آن گسترده خواهد بود و همه کشورهایی که با محور مقاومت سر دشمنی دارند هدف قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷