تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۳۱۹۱۳۶
یک اقتصاددان اصلاح‌طلب، احتمال حضور عوامل نفوذی خارجی در حوزه اقتصاد کشور را قویا تأیید کرد.
۰
plusresetminus
عوامل نفوذی خارجی در اقتصاد کشور حضور دارند
به گزارش بلاغ، حسین راغفر در گفت‌وگویی اظهار کرد: باید به نفوذ خارجی که در این سالها شاهد هستیم که در بین نظام تصمیم‌گیری، مقامات یا در نهادهای سیاسی و حتی نظامی نفوذ کرده باشند توجه داشت.

وی افزود: اگر این همه تلاش برای نفوذ در این نهادهای سیاستگذار در کشور از سوی خارجی‌ها وجود داشته حتما بایستی که نسبت به حضور آنها و مداخلات‌شان برای تخریب اقتصاد کشور هم توجه داشت.

این استاد اقتصاد تأکید کرد: می‌بینیم حتی سیاست‌هایی که اعمال می‌شود در بسیاری از مواقع زمینه‌های رشد نارضایتی را در جامعه به وجود می‌آورد و هیچ دستگاه نظارتی وجود ندارد که از آن وزارتخانه‌ یا از آن دستگاه مربوطه پاسخ بخواهد که آن را نسبت به تصمیماتی که موجب بروز نارضایتی‌های عمومی در جامعه شدند پاسخگو کند و از آنها سوال کند که این تصمیمات به چه دلیل اتخاذ شده و منافع چه کسانی را تأمین کرده است.

راغفر درباره عواقب این وضعیت اظهار کرد:  بنابراین پیامدهای چنین وضعیتی این می‌شود که ممکن است بسیاری از افراد عوامل نفوذی خارجی در حوزه اقتصاد کشور باشند که من اصلا این را به هیچ وجه منتفی نمی‌دانم بلکه قویا فکر می‌کنم اینها حضور دارند، اما باید زمینه‌هایی که در ابتدا گفتم را به آن افزود که این زمینه‌ها عملا به ایجاد یک نوع بی‌نظمی در فضای اقتصادی کشور کمک می‌کند و سبب می‌شود که زمینه‌های عدم استقرار قواعد رفتاری مناسب در اقتصاد جامعه‌ رشد کند و این اختلالات را در جامعه دامن می‌زند.

وی ادامه داد: عده‌ای هم خودشان را در پشت این اختلال‌هایی که در اقتصاد کشور به وجود می‌آید پنهان می‌کنند و خود این اختلال‌ها می‌تواند زمینه فرصت طلبی‌ها و فسادهای گسترده و بعد نارضایتی بیشتر در جامعه را فراهم کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴