کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه بابل:

عاشورا رمز بقای اسلام است

30 شهريور 1396 ساعت 11:59

امام جمعه بابل گفت: عاشورا رمز بقای اسلام است لذا شبکه‌ای گسترده در میان امت اسلامی برای زنده نگه‌داشتن قیام حسینی در قالب عزاداری‌ها شکل گرفت.


به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام‌جمعه بابل در جمع خادمان اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران در مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص)، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای خوب و مهم موکب‌های ایرانی در ایام اربعین حسینی ایجاد مودت و وحدت میان مردم ایران و عراق است و باید این مساله تقویت شود.
   
وی افزود: مردم عراق محور مراسم اربعین حسینی هستند و باید این محوریت همچنان حفظ شود.
   
این مقام مسئول با بیان این‌که باید با شناسایی دقیق ظرفیت‌های اربعین، از این فرصت برای وحدت امت اسلامی بهره‌گیری شود ادامه داد: اربعین حسینی پشتوانه‌ای برای بقای عاشورا و قیام حسینی است زیرا اربعین فرصتی برای اظهار وجود امت اسلامی در شنیدن پیام عاشورا محسوب می‌شود.
  
امام‌جمعه بابل تصریح کرد: عاشورا رمز بقای اسلام است و باید به شدت محافظت شود لذا شبکه‌ای گسترده در میان امت اسلامی برای زنده نگه‌داشتن قیام حسینی در قالب عزاداری‌ها شکل گرفت.
   

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به شبکه گسترده‌ای از تکایا، هیات‌ها و حسینیه‌ها در سراسر جهان اسلام، گفت: خادمان حسینی در هر جای عالم به داشتن مدال نوکری امام‌حسین(ع) افتخار می‌کنند و آن را بالاتر از هر پست و منصبی محترم می‌دانند.
   

وی افزود: تنوع کار برای مکتب سیدالشهدا(ع) نشان می‌دهد که هر فرد بنا به علاقه خود می‌تواند خدمتگزار در مسیر سیدالشهدا(ع) از ساخت و تجهیز حسینیه، پذیرایی از عزاداران و حتی سرودن شعر در مسیر حسینی باشد.
     

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل با بیان این مطلب که در سایه سفارش اهل‌بیت جریان عاشورا و امتداد قیام کربلا در تاریخ ماندگار شد، یادآور شد: در مساله جریان عزاداری سیدالشهدا(ع) رمز و رازهایی نهفته است که عقل بشری قابل به درک ماهیت و گسترش آن نیست، امروز شجره طیبه‌ای از خادمان حسینی در دنیا خود را مهیای سربازی برای امام زمان(عج) و یاری آن حضرت می‌کنند و این راه روز به روز در حال گسترش است.
    

روحانی اربعین را پیوست همه شبکه‌های عزاداری و ظاهر شدن در قالب پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و تاکید کرد: روند استقبال گسترده و حضور تعداد بیشتری از عاشقان حسینی در پیاده‌روی اربعین، ما را به نزدیک شدن ظهور حضرت ولی عصر(عج) امیدوارتر می‌کند.
     

وی با اشاره به شرکت حدود ۲۵ میلیون زائر اربعین در سال گذشته افزود: اربعین موجی گسترده در سراسر دنیا پدید آورد و اثرات عجیبی را به رقم سانسور اخبار آن از رسانه‌های استکباری منجر شد تا تعداد بیشتری از مشتاقان برای حضور در این مراسم خود را آماده سازند.
    

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل اظهار داشت: جریان اربعین حسینی برای شناساندن مظلومیت سیدالشهدا(ع) و بیان مکتب اهل‌بیت برای مبارزه با ظلم و دست‌یابی به عدالت است.
  
وی با تقدیر از دست‌اندرکاران ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران، تاکید کرد: موکب فاطمه‌الزهرا مازندران در اسکان، پذیرایی و خدمات فرهنگی در اربعین حسینی کارنامه‌ای درخشان از خود برجای گذاشته است و امیدواریم این توفیقات گسترده‌تر شود.
  
حجت‌الاسلام روحانی با توصیه به خادمان اربعین برای خودسازی روحی خود برای خدمت‌گزاری در اربعین حسینی، گفت: خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی افتخاری بزرگ است که خداوند آن را نصیب هر کسی نمی‌کند.


کد مطلب: 314000

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/314000/عاشورا-رمز-بقای-اسلام

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com