کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل ارشاد مازندران:

سینماگران باید از دولتمردان مطالبه‌گری کنند/ آثاری که به خار‌ج مرزها می‌رود باید نمادی از فرهنگ‌و هنر ما باشد

27 شهريور 1396 ساعت 13:18

مدیرکل ارشاد مازندران گفت: جشن‌های سینمایی می‌تواند به عنوان مطالبه و بیان مشکلات این حوزه هر ساله برپا شود، سینماگران باید از دولت مطالبه‌گری کنند تا رفع موانع به سمت جلو گام برداریم.


به گزارش بلاغ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در جشن بزرگ "شب سینمای ایران" در مجتمع خانه سینمایی بابل اظهار کرد: برای برپایی این جشن بزرگ‌و باشکوه باید از برگزار‌کنندگان آن به‌ویژه از حضور همیشگی محمدتقی عباسپور فرماندار ویژه بابل که معمولا در همه برنامه‌های فرهنگی و هنری حضور پیدا می‌کنند تشکر ویژه دارم.
   

وی افزود: برگزاری چنین جشن‌هایی با هدف گرامیداشت فعالین حوزه هنر، مخصوصا پیشکسوتان امری بسیار پسندیده است و پل ارتباطی بین پیشکسوتان و جوانان را به وجود خواهد آورد.
  

این مقام مسئول در حوزه فرهنگ‌ و هنر ادامه داد: برپایی این جشن تجربه خوبی برای ما در استان مازندران‌ و معاونت سینمایی کشور است به ویژه در حوزه سینمای هنر و تجربه از این‌رو از آقای نادر مقدس تشکر می‌کنم.
  

مدیرکل ارشاد مازندران تصریح کرد: امشب این افتخار را داریم که از بزرگانی چون هوشنگ گلمکانی، محمدعلی سجادی و فرهاد مهرانفر تجلیل به عمل آوریم، امیدوارم این مراسم در سال‌های آینده نیز ادامه پیدا کند و هرساله به مناسبت خاصی از پیشکسوتان تقدیر کنیم.
   

جاودانی با اشاره به مشکلات سینما افزود: اینکه همچنان چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی حوزه سینما و فیلم را در بخش صنعت تعریف کنیم باعث می‌شود در گرفتن تسهیلات لازم در حوزه بانکی و هم به لحاظ تکنولوژی متضرر شویم، متاسفانه امکانات لازم قانونی در حوزه سینما وجود ندارد.
        

وی تاکید کرد: جشن‌های سینمایی می‌تواند به عنوان مطالبه و بیان مشکلات این حوزه هر ساله برپا شود، سینماگران باید از دولت مطالبه‌گری کنند تا رفع موانع به سمت جلو گام برداریم.
     

متولی فرهنگ و هنر مازندران یادآورشد: متاسفانه ریسک سرمایه‌گذاری در سینما بین ۸۰ تا ۹۰ درصد است که باعث می‌شود نتوانیم در حوزه سینما تزریق مالی مناسبی داشته باشیم در حالی در حوزه مسکن این رقم بسیار کمتر و تنها پنج درصدی است.
   

جاوادانی در پایان گفت: با افزایش حجم و کیفیت تولیدات سینمایی فرهنگ و هنر رشد خواهد کرد و در عرصه‌های بین‌المللی شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود، آثاری که به خار‌ج از مرزها می‌رود باید نمادی از فرهنگ و هنر ملت ما باشد.


کد مطلب: 313572

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/313572/سینماگران-باید-دولتمردان-مطالبه-گری-کنند-آثاری-خار-ج-مرزها-می-رود-نمادی-فرهنگ-و-هنر-باشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com