تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۱۱۲۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مهم‌ترین پیام واقعه غدیر حفظ و تقویت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از عصرساري، حجت‌الاسلام ناصر شکریان امیری طی گفت‌وگویی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید ولایت و دهه غدیر و با اشاره به اهمیت درک پیام‌های این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام، اظهار کرد: غدیر شناسنامه و هویت اصلی شیعه است و مهم‌ترین پیام این واقعه بزرگ حفظ و تقویت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی است.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری جشن عید سعید غدیر در کشور، افزود: باید عید غدیر و موضوع ولایت را بیش از هر چیزی مورد توجه قرار داد و جشن‌های این ایام باید با شکوه خاصی برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، غدیر را عامل رشد و تعالی جامعه اسلامی و حتی جامعه بشری بیان و خاطرنشان کرد: اهمیت و عظمت این واقعه عظیم و تاریخی قابل وصف نیست و تنها راه تعالی نظام اسلامی را باید در فرهنگ غدیر یافت و جستجو کرد.

شکریان در ادامه به شرایط بحرانی برخی کشورهای اسلامی در منطقه و جهان اسلام اشاره و تصریح کرد: همه چالش‌ها، بحران‌ها و فتنه‌ها در جهان اسلام فقط در سایه تفکر غدیر رفع خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جایگاه ولایت در جامعه اسلامی اشاره و تأکید کرد: متأسفانه بسیاری از مشکلات به وجود آمده در دنیای اسلام به خاطر عدم درک درست از جایگاه ولایت است و ایران اسلامی به برکت رهبری بی‌بدیل رهبر عظیم‌الشان انقلاب، عزتمندترین و مقتدرترین کشور در منطقه و در جهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران فرهنگ غدیر را مهم‌ترین عامل وحدت دنیای اسلام برشمرد و اضافه کرد: مسئله غدیر بهترین ظرفیت برای رسیدن جامعه اسلامی به یک وحدت و همبستگی پایدار است و دشمنان درصدد ایجاد اختلاف، تفرقه و ایجاد شکاف در بین امت اسلامی هستند که باید برای رفع آن تلاش کرد.

شکریان امیری با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات در جهت زنده نگه‌داشتن این واقعه عظیم و تاریخی در کشور، متذکر شد: تبیین واقعه غدیر به شیوه‌های مختلف به‌ویژه شیوه‌های مختلف هنری برای امت اسلامی امروز امری اجتناب‌ناپذیر است و همه باید تلاش کنند تا این واقعه تاریخی برای مردم بازگو کنند.

وی در پایان به نقش ولایت در پیروزی‌های انقلاب اسلامی و پس از آن اشاره و اذعان کرد: شناخت درست و کسب معرفت نسبت به سیره و سبک زندگی امیرمومنان علی(ع) مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و همان مقدار که به مسئله عاشورا و قیام خونین حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخته شده است باید در مورد غدیر هم این مسئله جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲