روایتی از عدالتی که ناعادلانه توزیع می‌شود

دست سهام عدالت در جیب کارگران ساختمانی!

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۳۰۹۰۷
سهام عدالت در بین کارگرانی ساختمانی در حالی باید رایگان توزیع شود که برخی دست‌اندرکاران امر با ارائه سی‌دی آموزشی مبلغ 34 تا 43 هزار تومان از خانواده‌های متقاضی دریافت می‌کنند.
۰
plusresetminus
دست سهام عدالت در جیب کارگران ساختمانی!
بلاغ - این روزها اهالی مرکز استان مازندران اگر گذارشان به خیابان ارم شهرستان ساری بیفتد، شاهد ازدحام جمعیت برای دریافت کارت سهام عدالت خواهند بود.
سهام عدالت مربوط به کارگران ساختمانی است که به تازگی دستور صدور کارت برای این قشر آسیب‌پذیر در برنامه کاری قرار گرفته است و برخی از خانواده‌ها برای دریافت کارت سهام عدالت از دقایق اولیه صبح به شرکت تعاونی توزیع سهام عدالت شهرستان ساری مراجعه می‌کنند.
این در حالی است که از خانواده‌ها و کسانی که برای دریافت سهام عدالت به این شرکت مراجعه می‌کنند، درخواست می‌شود که برای برای خرید یک بسته آموزشی که درباره نحوه ارائه سهام در بازار بورس مطالبی مطرح می‌شود، مبلغ 34 هزار تومان پرداخت کنند.
سی‌دی مربوط به یک شرکت بخش خصوصی در تهران است و کارگران ساختمانی برای دریافت کارت سهام عدالت ملزم به پرداخت پول به حساب شرکت تعاونی سهام عدالت هستند و به دلیل ازدحام جمعیت کسی پاسخگوی فردی که نخواهد این سی‌دی را در اختیار بگیرد، نخواهد بود.
همچنین دیگر افرادی که از ابتدای صبح در صف ایستاده‌اند فرصت دریافت اطلاعات به فردی که شاید عقیده دارد این مبلغ را واریز نکند، نمی‌دهند.
سهام عدالت کارگران
توجیه برای دریافت پول بابت سهام عدالت
مسببان این امر توجیه‌شان این است که محتویات این سی‌دی اطلاعات کافی برای ارائه سهام عدالت در بورس در اختیار دارنده این سی‌دی قرار می‌دهد.
تعدادی از این کارگران ساختمانی اعلام کردند که مسئولان توزیع‌کننده سهام عدالت در قبال دریافت فیش واریزی که مربوط به موسسه کوثر و بانک کشاورزی است اقدام به ارائه برگه سهام عدالت می‌کنند.
دریافت پول اجباری پذیرفته نیست
در همین ارتباط حامد نیکوکار مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت ساری با اعلام اینکه دریافت پول از کارگران ساختمانی به صورت اجباری به هیچ‌ وجه تایید نمی‌شود و به هیچ یک از کارگران ساختمانی که برای دریافت کارت سهام عدالت مراجعه کرده‌اند، اعلام نکردیم که این بسته آموزشی را حتما باید دریافت کند.
وی در توجیه فروش این بسته به کارگران ساختمانی گفت: بسیاری از کارگران ساختمانی از ماهیت سهام عدالت خبر ندارند و حتی برخی کارگران ساختمانی این سهام را در شب عید به قیمت 100 هزار تومان نیز فروختند.
وی درباره شماره حساب بیان داشت: حسابی که اعلام شده مربوط به شخص نیست بلکه مربوط به شرکت تعاونی است و به دلیل اینکه سهام باید بین 10هزار و 300 خانوار در ساری توزیع شود و موسسه کوثر توان پاسخگویی به این همه متقاضیان را نداشت از بانک کشاورزی نیز درخواست همکاری کردیم.
نیکوکار در ادامه بیان داشت: تاکنون 4 هزار سهام عدالت در ساری توزیع شد که این بسته آموزشی با این قیمت در اختیار بسیاری از متقاضیان سهام عدالت قرار گرفت.
بابت دریافت پول به ما هم مراجعه شد
پرویز خالقی معاون سازمان اقتصاد و دارایی مازندران درباره دریافت پول اجباری از کارگران ساختمانی در ساری اظهار داشت: دریافت پول از کارگران ساختمانی بابت دریافت سهام عدالت کاری غیرقانونی است.
وی بیان داشت: به سازمان ما نیز بابت دریافت پول اجباری مراجعاتی شد که پیگیری کردیم و جلوی دریافت پول را گرفتیم.
معاون سازمان اقتصاد و دارایی مازندران تاکید کرد: تنها مبلغی که باید از کارگران ساختمانی دریافت شود رقم حدود دو یا سه هزار تومان است که این مبلغ هم به دلیل هزینه‌های صدور کارت باید دریافت شود.
وی بیان داشت: در ارتباط با دریافت پول بابت بسته آموزشی از مدیرعامل توزیع خواستیم و نسبت به غیرقانونی بودن کارش به وی هشدار لازم را دادیم.
خالقی که مسئول دبیرخانه سهام عدالت مازندران را نیز برعهده دارد، بیان داشت: به لحاظ قانونی مسئول نظارت بر تعاونی‌ها اداره تعاون است.
حال این سئوال پیش می‌آید که آیا دریافت مبلغی اضافه‌تر از این قشر زحمت‌کش که با مشکلات زیادی دست‌شان به سهام عدالت رسید، به بهانه جلوگیری از فروش توجیه مناسبی است؟
اما نکته جالب‌تر اینکه این بسته‌های آموزشی قرار است مثل سود سهام عدالت در آینده و البته زمانی نامشخص در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴