کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه فریدونکنار:

نماز جمعه پایگاه بصیرت و مرکز اشاعه فرهنگ است/ خلاهای موجود عامل نقض‌های مکرر برجام از سوی آمریکا است

6 مرداد 1396 ساعت 15:40

امام جمعه فریدونکنار گفت: خلاهای موجود در مفاد برجام عامل نقض‌های مکرر این قرارداد از سوی آمریکا است.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار با اشاره به سالروز 5 مردادماه، روز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: پس از انقلاب در روز جمعه 900 تریبون در سراسر کشور به اقامه نماز و بیان معارف اسلامی مشغول هستند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه پایگاه بصیرت و مرکز فرهنگی است که خدمات فراوانی به جامعه اسلامی شد.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای ستاد نماز جمعه فریدونکنار نیز در جبهه شهید شدند، خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای ستاد نماز جمعه در جبهه‌ها به شهادت رسیدند که نشان از فعالیت انقلابی این ستاد دارد.

جلالی افزود: با توجه به نقش اساسی نماز جمعه در ترویج فرهنگ و تقویت جمهوری اسلامی ایران لازم است با حضور در این نماز عبادی سیاسی به این اصل توجه ویژه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار فرمانده‌هان ارشد سپاه با رئیس جمهور منتخب مردم، اظهار کرد: این حرکت بسیار مثبت بود چرا که حفظ وحدت به ویژه در مسئولان ارشد کشور ضرورت غیرقابل اجتناب است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه دشمن تا زمانی که این وحدت را در میان مسئولان ببیند توان تعرض به منافع کشور را ندارد، تصریح کرد: اعلام حمایت و همگرایی از سوی این دو گروه بسیار مثبت بود و امیدواریم اختلاف‌نظرها در جلسات خصوصی مطرح و برطرف شود.

جلالی در ادامه با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و دو کشور دیگر، خاطرنشان کرد: این تحریم‌ها اگر به تائید ترامپ برسد آثار بدی دارد اما دشمن باید بداند ایران همانند سال‌های دوران پس از انقلاب با تمامی توطئه‌ها مبارزه می‌کند.

وی افزود: مشکل اساسی غرب با جمهوری اسلامی ایران، مسائل هسته‌ای و حقوق بشر نیست بلکه ماهیت آنها ظلم و تجاوز است.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه ایران در برجام کوتاه آمد و یکی از دلایلش خنثی شدن تبلیغات مسموم جهانی علیه ایران بود، اظهار کرد: همان‌هایی که برجام را بر اساس خواسته‌های خود تنظیم کردند عامل اصلی نقض آن شدند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای 1+5 نیز به صراحت اعلام کردند که این تحریم‌ها نقض برجام است، گفت: اگر چه خلاهایی در بندهای قرارداد برجام وجود داشت که آمریکا از آن استفاده می‌کند اما جمهوری اسلامی ایران با اعتماد بر اصول و عقاید خود از سیاست خود دست نمی‌کشد.

جلالی تصریح کرد: مسئولان ارشد کشور و دولتمردان باید با تدبیر خود منافع ملی را در این موضوع حفظ کنند و هر چقدر با مستکبران مدارا شود، آنها بیش از گذشته وقیح‌تر می‌شوند و باید بدانیم تنها راه پیروزی مقاومت و دفاع است.


کد مطلب: 305413

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/305413/نماز-جمعه-پایگاه-بصیرت-مرکز-اشاعه-فرهنگ-خلاهای-موجود-عامل-نقض-های-مکرر-برجام-سوی-آمریکا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com