تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۳۰۴۲۴۸
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: انتظار از دستگاه قضا بیشتر از سایر دستگاه ها است و باید کاستی های سایر دستگاه ها با ورود دستگاه قضا جبران شود.
۰
plusresetminus
آیت‎الله صالحی مازندرانی نمونه ارزشمند از شاگردان مکتب اسلام در مازندران بود/انتظار از دستگاه قضا بیشتر از سایر دستگاه ها است
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، آیت‌الله علی معلمی در شانزدهمین سالگرد رحلت آیت الله العظمی صالحی مازندرانی که با حضور رئیس قوه قضاییه در مصلی شهرستان قائم‌شهر برگزار شد، گفت: جایگاه علمی و فقهی آیت الله صالحی مازندرانی، بر کسی پوشیده نبوده و ایشان عالمی گرانقدر و فقیهی بزرگ بودند.

وی افزود: آیت الله مرحوم آملی از مردان ‌مدرسه معاصر کشور و حوزه‌های علمیه اسطوره بزرگ کشور و ‌هم ترازی با استاد میرزا نایینی در نجف اشرف ایشان را به فقیهی بزرگ تبدیل کرده بود.

عضو خبرگان رهبری، بیان کرد: آیت الله صالحی مازندرانی از شاگردان ایشان بود و اینگونه رابطه استاد و شاگردی از ایشان نمونه ارزشمند از شاگردان مکتب اسلام در مازندران ساخته بود.

امام جمعه شهرستان قائم‎شهر، گفت: خدمت صادقانه شما موجب شد در دستگاه قضایی جایزه رضایتمندی را از رهبر معظم دریافت کردید و در مبارزه با دانه درشت ترها ماجراجویان رهایتان نمی کنند اما برحسب وعده الهی شما و همکارانتان تا زمانی که در احقاق حقوق مردم تلاش می کنید از لطف خداوند بهره مند می شوید.

این مسوول با تاکید بر اینکه رهبری تعبد جهادی را از دستگاه قضا توقع دارد و این یعنی اینکه شایستگی های آن را در این دستگاه می بیند، تصریح کرد: سنگینی کار قضا زمانی مشخص می شود که صدور حکم تعیین شود، و در این حین ممکن است احکام غیر عادلانه صادر شود که مبتنی بر کارشناسی نباشد مثلا با حذف مجوز از کشاورزی در۲۰ سال گذشته مجوز مرغداری صادر شد اما امروز منابع طبیعی طرح دعوا می کند و تقاضای قلع و قمع دارند در حالی که افرادی با دور زدن قانون منابع طبیعی را غارت می کنند.

معلمی گفت: میراث فرهنگی به بهانه حفاظت از اسپهبد خورشید خواستار بستن معدن است در حالی که از ۲۰ سال قبل همین دستگاه اجازه فعالیت داده بود، اینگونه احکام اشتغال را با چالش مواجه می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار از دستگاه قضا بیشتر از سایر دستگاه ها است و باید کاستی های سایر دستگاه ها با ورود دستگاه قضا جبران شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷