تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۰۱۱۴۳
معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: در انتخابات اخیر هجمه‌های زیادی به دستگاه قضایی وارد شد و چون وظیفه ما بود که اقامه عدل کنیم در آن زمان پاسخ داده نشد و بی‌لطفی‌هایی هم صورت گرفت.
۰
plusresetminus
در انتخابات اخیر هجمه‌های زیادی به دستگاه قضایی وارد شد/خودمان را از دلسوزان نظام جدا نکنیم
به گزارش بلاغ به نقل از سیمرغ ما، حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی صبح امروز در نخستین یادواره شهدای ترور و هفته قوه قضاییه ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا به ویژه ۱۷ هزار شهید ترور، اظهار کرد: جایگاه دستگاه قضا و همه‌کسانی که در مسند قضا به‌عنوان مسؤولان عالی حضور دارند با خون شهدا بیمه‌شده است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم هدف اصلی انبیا الهی را ادامه عدل بیان کرد همچنین خداوند میزان را وسیله سنجشی قرارداد تا انسان‌ها برابر قوانین و موازین اسلامی و قرآنی اعمال و رفتار خود را درست کنند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه امام راحل در سال ۱۳۴۲ عدالت را غایت حکومت جمهوری اسلامی ایران دانست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل شخصیت نورانی و فرهیخته آیت‌الله دکتر بهشتی را به‌عنوان سکان‌دار دستگاه قضایی انتخاب کردند، تصریح کرد: دشمن در ابتدای انقلاب قصد ایجاد هرج‌ومرج و براندازی نظام را داشت و شخصیت‌های بزرگی چون بهشتی، مطهری، مفتح، رجایی و باهنر را به شهادت رساند تا به خیال خود طی کمتر از ۶ ماه انقلاب و نظام را از بین ببرد.

وی افزود: شهید بهشتی توانست در حضور کسانی که بسیار تلاش کردند تا مسلمات دین مثل قصاص را از قانون بردارند، قانون اساسی را با رهنمودهای امام راحل بر مبنای قرآن و دستوران اسلامی تدوین کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری مازندران بابیان اینکه دشمن بعد از به شهادت رساندن دکتر بهشتی فکر کرد کار تمام است اما امام عزیز فرمودند ملت ما هر چه بیشتر شهید بدهد استوارتر می‌شود، اظهار کرد: تشخیص مردم ما به برکت خون شهدا بالاتر می‌رود که این اتفاق دشمن را مأیوس کرد.

وی ادامه داد: مرحله بعدی عملیات دشمن ترور مردم عادی همراه انقلاب در کوچه و بازار بود که از طفل ۶ ماهه تا پیرمرد ۹۰ ساله را در این مسیر به شهادت رساندند درحالی‌که دشمن بعضی بخشی از کشور عزیزمان را اشغال کرده بود و مسؤولین ما سرگرم جنگ بودند منافقین کوردل ۱۷ هزار نفر از مردم این سرزمین را به شهادت رساندند.

رئیس دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران با تأکید بر اینکه مردم حاضر نبودند از امام خود دست بکشند و از ولی زمان خودشان جدا شوند، تصریح کرد: ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم به دست منافقین کوردل به شهادت رسیدند اما کار انقلاب تمام نشد و با رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری پایه‌های انقلاب محکم‌تر شد.

وی افزود: دشمن ناامید در مرحله بعد با به شهادت رساندن دانشمندان علمی و هسته‌ای کشورمان قصد داشت انقلاب را دچار مشکل کند اما این تیر دشمن هم به برکت و عزت خداوند به سنگ خورد.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به فرمایشان مقام معظم رهبری، اظهار کرد: دشمن تمام برنامه‌ها و سرمایه‌ها مادی و معنوی خود را برای بی‌هویت کردن مردم و فرهنگ کشور هزینه می‌کند اما مردم ما دلداده انقلاب، شهدا و نظام هستند و راضی نیستند لحظه‌ای از امام خودشان جدا شوند.

وی ادامه داد: شبیخون فرهنگی و اصطلاحاتی از این قبیل کلیدواژه‌هایی بودند که مقام معظم رهبری استفاده کردند و در این مسیر نقشه دشمن برای بی‌هویت کردن جوانان و فرهنگ ما را نشان دادند.

معاون فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری مازندران بابیان اینکه دشمن حکومت ۸۰۰ ساله اسلامی بر مبنای فرهنگ دینی که در آندلس شکل‌گرفته بود را طی کمتر از چند سال از بین برد، تصریح کرد: دشمن بافکر مردم جنگید و باعقیده مردم کارکرد.

وی افزود: محصولات بهداشتی که در خراسان رضوی با شعار دینی تبلیغ می‌شود به‌یک‌باره در استان ما با تصاویر مبتذل خانم‌ها به نمایش درمی‌آید، مگر چه اتفاقی در مازندران در حال رخ دادن است، مازندرانی که در هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشت.

رئیس دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران با اشاره به اینکه مسؤولان ما باید خیلی هوشیار باشند، اظهار کرد: رجال صهیونیست بعد از پیروزی انقلاب آن را به زلزله‌ای در جهان اسلام تشبیه کردند که روزی دامن صهیونیست را فرامی‌گیرد و از گسترش اسلام ناب محمدی احساس خطر کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از اصطلاح آتش به اختیار استفاده فرمودند، این یعنی مردم به‌جایی برسند که خودشان حق را از باطل تشخیص بدهند و همه در اجرای کار فرهنگی مسؤولیت داشته باشند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری مازندران با بیان اینکه فرمایش مقام معظم رهبری این بوده که اقداماتی که از سوی سران سه قوه در حال انجام است پاسخگوی آسیب‌ها و ناهنجاری‌های موجود در جامعه نیست، تصریح کرد: ایشان قصد دارند همانند دفاع مقدس از قدرت نیروهای مردمی در این زمینه استفاده کنند.

وی افزود: باید خانه‌های خود را قرآنی کنیم، محل کسب‌وکار خود را دینی کنیم، بانک‌های خود را اسلامی کنیم و در قبال امربه‌معروف و نهی از منکر مسؤولیت پذیر باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به ۳۵۰ هزار فقره پرونده برای نخستین بار وارد دستگاه قضایی استان شد، اظهار کرد: ۷۰ درصد پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضا در مقوله فرهنگ است.

وی ادامه داد: در استان بیشترین آمار پرونده‌ها مربوط به مسئله تهدید و اهانت است، سرقت در رتبه‌های بعدی قرار دارد و مواد مخدری که ما نگران آن هستیم پایین‌تر از ضرب و شتم و درگیری‌های فیزیکی و تهدید و اهانت است.

رئیس دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران بابیان اینکه همه مسؤولان باید اقدامات اساسی داشته باشند، تصریح کرد: قوه قضاییه طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی مکلف است پیشگیری از وقوع جرائم داشته باشد و زمینه‌های جرم و فساد را از بین ببرد.

وی افزود: مسؤولان قوای سه‌گانه و نمایندگان مجلس قانون پیشگیری از وقوع جرم تصویب کردند و دستگاه قضا به‌عنوان هدایت‌گر همه دستگاه‌ها در خصوص کاهش جرم و آسیب مکلف شد که الحمدالله درزمینهٔ راضی هستیم.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برای نخستین بار سال گذشته باهمت و همکاری همه دستگاه‌های رشد منفی طلاق را داشتیم، اظهار کرد: اقداماتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: دستگاه قضا قاطعانه و تا جایی که در توان دارد در راستای اجرای عدالت و تحقق عدالت قضایی قدم برمی‌دارد و به سمتی در حال حرکت است که مردم با کمترین وقت تلف کردن بتوانند به خود برسند.

معاون فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری مازندران بابیان اینکه در مازندران ۶۰۰ قاضی سالانه با ۳۵۰ هزار پرونده قضایی فقط در مرحله اول درگیر هستند، تصریح کرد: بخشی از این پرونده‌ها مجدداً مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و سالانه بالغ‌بر ۸۰۰ هزار پرونده در دستگاه قضایی در جریان است که وقت قضات را می‌گیرد.

وی افزود: اگر با پرونده کلاه‌برداران حرفه‌ای و کسانی که عزت این مردم را زیر سؤال می‌برند روبه‌رو باشیم فرصت انجام همه کارها است اما وقت دستگاه قضایی صرف مسائل فرهنگی و پرونده‌های مربوط به اهانت، ضرب و شتم، تصادف و خیانت‌درامانت می‌شود.

رئیس دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران با اشاره به اینکه نگذاریم فضای جامعه به سمتی برود که حق پنهان بماند و چهره‌های ماندگار نظام گم شوند، تأکید کرد: عزیزان نظامی و انتظامی عزت نظام را تضمین می‌کنند.

وی ادامه داد: در انتخابات اخیر هجمه‌های زیادی به دستگاه قضایی وارد شد و چون وظیفه ما بود که اقامه عدل کنیم در آن زمان پاسخ داده نشد و بی‌لطفی‌هایی هم صورت گرفت.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری مازندران بابیان اینکه زمانی که عملیات مرصاد انجام شد چندین هزار نفر از جوانان ما به دست منافقین کوردل جدا از ۱۷ هزار شهید ترور به شهادت رسیدند، تأکید کرد: نظام باید با این افراد چه می‌کرد، منافقینی که هنوز که هنوزه از سوی بعضی برای آن‌ها پول ارسال می‌شود.

وی افزود: تا زمانی که نام اسلام و انقلاب باقی است، شهادت هم باقی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه خودمان را از دلسوزان نظام جدا نکنیم، اظهار کرد: شاید مظلومیت شهید بهشتی این بوده که بر مبنای دستوران امام راحل می‌خواست خط و فکر امام را در جامعه پیاده کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم خداوند توفیق خدمت در مسند مهم قضا را در راستای اهداف انبیا که همان اقامه قسط و عدل است بدهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴