کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از ابتدای سال 96 تا کنون

230 تن سبوس در دامداری‌های شهرستان نکا توزیع شد

9 خرداد 1396 ساعت 19:26

بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی نکا از ابتدای سال 96 تا کنون 230 تن خوراک سبوس میان دامداری‌های شهرستان توزیع شده است.


به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، علی طاهری در این زمینه با اشاره به توزیع خوراک سبوس به دامداری‌های شهرستان در سال 96، اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 230 تن سبوس با نرخ مصوب دولتی توسط 9 کارگزار فعال در نکا توزیع شده است.

وی تعداد واحدهای دامی در سطح شهرستان را 324 هزار رأس برشمرد و توزیع خوراک سبوس را در راستای حمایت از دامداران به خصوص در مناطق بالادست و کوهستانی بخش‌های هزارجریب و پی‌رجه که دارای شغل اصلی دامپروری هستند دانست.

مدیر جها کشاورزی نکا با بیان ادامه‌دار بودن توزیع‌های صورت گرفته در ایام دیگر سال، خاطرنشان کرد: به منظور دریافت سهمیه‌های بعدی و نظارت بر نحوه توزیع از سوی مدیرت شهرستان انجام می‌شود.

وی در ادامه به اولین برداشت محصول جو در سطح شهرستان نیز پرداخت و گفت: این برداشت در سطح 500 متر مربع از روستای خورشید در دهستان قره‌طغان نکا و با میانگین عملکرد بیش از چهارهزار کیلوگرم در هر هکتار انجام شده است.

در پایان طاهری با اشاره به مطلوب بودن عملکرد کشت محصول جو باتوجه به شرایط مساعد آب و هوایی، یادآور شد: 400 هکتار از مجموع چهار هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان به صورت آبی و باقی نیز به صورت دیم کشت می‌شوند.

 


کد مطلب: 294742

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/294742/230-تن-سبوس-دامداری-های-شهرستان-نکا-توزیع

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com