تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد مطلب : ۲۹۴۷۴۲
بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی نکا از ابتدای سال 96 تا کنون 230 تن خوراک سبوس میان دامداری‌های شهرستان توزیع شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، علی طاهری در این زمینه با اشاره به توزیع خوراک سبوس به دامداری‌های شهرستان در سال 96، اظهار کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 230 تن سبوس با نرخ مصوب دولتی توسط 9 کارگزار فعال در نکا توزیع شده است.

وی تعداد واحدهای دامی در سطح شهرستان را 324 هزار رأس برشمرد و توزیع خوراک سبوس را در راستای حمایت از دامداران به خصوص در مناطق بالادست و کوهستانی بخش‌های هزارجریب و پی‌رجه که دارای شغل اصلی دامپروری هستند دانست.

مدیر جها کشاورزی نکا با بیان ادامه‌دار بودن توزیع‌های صورت گرفته در ایام دیگر سال، خاطرنشان کرد: به منظور دریافت سهمیه‌های بعدی و نظارت بر نحوه توزیع از سوی مدیرت شهرستان انجام می‌شود.

وی در ادامه به اولین برداشت محصول جو در سطح شهرستان نیز پرداخت و گفت: این برداشت در سطح 500 متر مربع از روستای خورشید در دهستان قره‌طغان نکا و با میانگین عملکرد بیش از چهارهزار کیلوگرم در هر هکتار انجام شده است.

در پایان طاهری با اشاره به مطلوب بودن عملکرد کشت محصول جو باتوجه به شرایط مساعد آب و هوایی، یادآور شد: 400 هکتار از مجموع چهار هزار و 100 هکتار سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان به صورت آبی و باقی نیز به صورت دیم کشت می‌شوند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰