تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۲۸۹۸۰
شب گذشته در اقدامی، ایرانیان با حضور در صفحه فیس بوک فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه، با نوشتن کامنتی در خصوص فابیوس عامل اصلی ایدز کودکان در ایران و مرگ بر فرانسه، انزجار خود از فابیوس را اعلام کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، لورانت فابیوس وزیر امور خارجه کشور فرانسه، همان شخصی که در دور قبلی مذاکرات ژنو، پس از روزهای سخت و نفس گیر مذاکره، زیر میز مذاکرات زد و عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات خوانده شد.
فابیوس که با طرح نقشه قبلی نقش پلیس بد را ایفا کرد تا آمریکا کمی از فشار شعار های مرگ بر آمریکا راحت شده و چهره بهتری در نزد ایرانیان پیدا کند، نتوانست افکار عمومی را فریب دهد و از فردای روز پایان مذاکرات ژنو، صفحه فیس بوک فابیوس با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فرانسه پر شد.
این هجمه ها به شدتی بود که صفحه فیس بوک فابیوس به یک صفحه ایرانی تبدیل شده بود.


 
اما پس از مدتی که حضور مردم ایران در صفحه فیس بوک فابیوس کمرنگ‌تر شد، با انتشار پوستری از یک مادر که کودکش مبتلا به ایدز شده بود، هجوم به صفحه فیس بوک فابیوس آغاز شده و مردم، فرانسه را عامل ایدز در ایران دانستند.

ماجرا از این قرار است که پس از شناسایی یک کودک هموفیلی 6 ساله که پس از دریافت خون آلوده به ویروس ایدز مبتلا شده بود، تحقیقات نشان داد، خون آلوده به ویروس ایدز از کشور فرانسه وارد ایران شده است.
این درحالی است که هنوز فرانسه غرامتی در خصوص ورود ایدز به ایران و ابتلای کودکان زیادی به ایدز پرداخت نکرده است.
پس از این ماجرا در میان تمام وزرای فرانسه فابیوس از نادر مردان سیاسی بود که خواست مصونیت سیاسی اش نادیده گرفته و در دادگاه محاکمه شد. وی در آن زمان نخست وزیر کشور فرانسه بود و کاملا در جریان این که خون ها آلوده بوده است، قرار داشت.
گرچه وی در نهایت به علت اینکه مستندات دخالت او در این ماجرا ناکافی بوده است، تبرئه شد اما همواره از سوی احزاب رقیبش مورد انتقاد واقع می شود. ظاهرا فابیوس هرگونه تشریفات در زمینه انجام آزمایش ها از نمونه های خونی را لغو کرده بود و بدین ترتیب خون های آلوده بدون اینکه مراحل آزمایش را پشت سر بگذارند وارد بازار می شوند. وی دستور غربالگری را زمانی صادر می کند که دیگر کار از کار گذشته بود و خون های آلوده نه تنها به فرانسه بلکه به ایران هم رسیده بود!

 
کاربران در صفحه فیس بوک فابیوس با نوشتن عبارت «فابیوس عامل اصلی ایدز کودکان در ایران» و سابقه فرانسه در کارشکنی ها علیه ایران، انزجار خود نسبت به فابیوس را اعلام کردند.

حضور گسترده مردم در صفحه فابیوس و اعلام انزجار از او نشان می دهد که حافظه مردم بیشتر از آن است که کارشکنی های بیگانگان به ویژه کارشکنی های فرانسه، اسرائیل و آمریکا در کشور را فراموش کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴