با وجود سطح 300 هکتاری زیر کشت پیش‌بینی می‌شود

برداشت بیش از 150 تن گل گاوزبان در نکا در سال 96

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
کد مطلب : ۲۸۵۳۰۰
بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی نکا از اواخر خرداد برداشت گل گاوزبان از 300 هکتار از سطح زیر کشت این محصول در هزاحجریب شهرستان به مدت سه ماه آغاز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود با بیش از 150 تن محصول همراه شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، علی طاهری با اشاره به سطح 350 هکتاری زیر کشت گیاهان دارویی در هزارجریب شهرستان نکا، اظهار کرد: از این میزان 300 هکتار تنها به کشت گیاه دارویی گل گاوزبان اختصاص یافته است.

وی افزود: در 50 هکتار باقی مانده از سطح زیر کشت گیاهان دارویی در هزارجریب نکا نیز سایر اقلام ازجمله آویشن، به‌لیمو، گل محمدی، مریم‌گلی و عروسک پشت پرده پرداخته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا با بیان آغاز محسنین برداشت گیاهان دارویی در این منطقه از اواخر خردادماه تا پایان تابستان، خاطرنشان کرد: به دلیل مدت زمان سه ماهه برداشت این محصولات به صورت دستی، شرایط مناسبی برای ایجاد اشتغال برای روستاییان را فراهم می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: به خاطر مساعد بودن شرایط آب و هوایی در مدت کشت محصول، به نطر می‌رسد به صورت میانگین بیش از 600 کیلوگرم محصول خشک شده در هر هکتار گل گاوزبان بتوان برداشت کرد.

در پایان وی با پیش‌بینی تولید بیش از 150 تن گل خشک شده در سطح شهرستان، گفت: باتوجه به عدم نیاز به شخم، شیار و کشت برای محصول گل گاوزبان و با توجه به چند ساله بودن آن به حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش در زمین‌های شیب دارد کوهستانی کمک می‌کند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴