تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۲۷۹۱۸۸
بررسی‌ها از آغاز بارش‌های ادامه‌دار و به نسبت شدید چند روز قبل از 13 فروردین در شرق مازندران حکایت دارد تا برنامه‌های روز طبیعت را با مشکل مواجه سازد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و بررسی داده‌های ایستگاه‌های محلی و ماهواره‌ای نشان می‌دهد پس از پشت سر گذاشتن چند روز گرم بهاری در میانه هفته، مجدداً باید منتظر ورود سامانه بارشی به نسب شدید به منطقه شرق مازندران بود.

به گونه‌ای که از بعدازظهر روز جمعه می‌توان کم‌وبیش شاهد ورود ابرها و شکل‌گیری تدریجی سامانه بارشی قابل توجه در ساعات ابتدایی شامگاه این روز بود که انتظار می‌رود ریزش نعمت الهی به صورت پراکنده در این ساعات اتفاق بیفتند.

افزایش ابر و بارش‌ها در روز شنبه نیز ادامه پیدا می‌کند که پیش‌بینی می‌شود در ساعات ابتدایی صبح این روز بر شدت باران افزوده شود اما به نظر می‌رسد با تخلیه نسبی توان این سامانه از ساعات نزدیک به ظهر روز شنبه با حفظ ابرها در آسمان از شدت بارش‌ها کاسته شده و تنها در نقاط مرتفع بتوان انتظار باران‌های پراکنده را داشت.

همچنین ساعات پایانی روز شنبه با نیمه ابری شدن آسمان همراه می‌شود تا جایی که از ابتدای صبح روز یکشنبه حتی برای دقایقی بتوان تشعشع خورشید را نیز از میان ابرها در آسمان حس کرد اما پیش از ظهر روز یکشنبه مجدداً با شکل‌گیری قوی توده‌های ابر بارش‌های شدیدی را می‌توان پیش‌بینی کرد که تا پایان این روز به تناوب ادامه پیدا می‌کند.

این وضعیت به همین شکل برای روز دوشنبه چهاردهمین فروردین نیز ادامه پیدا کرده و باران‌های متناوب و البته به نسبت شدید تا شامگاه این روز نیز طراوت بهاری را در منطقه بیش از پیش جاری می‌کنند.

اما از بعدازظهر روز سه شنبه به تدریج از میزان بارش‌ها و تراکم ابرها در منطقه کاسته می‌شود به گونه‌ای که از روز چهارشنبه با صاف و آفتابی شدن آسمان با گرم شدن محسوس و افزایش حدود 15 درجه‌ای هوا همراه می‌شود.

با این شرایط و شروع بارندگی‌ها از بعدازظهر روز جمعه تا بعدازظهر روز سه شنبه واضح است که نمی‌توان برای روزهای تعطیل میانه ماه فروردین که ایام گردش و روزهای پایانی تعطیلات نوروزی نیز به شمار می‌آید برنامه‌ریزی خاصی کرد.

البته از غروب روز پنجشنبه (امروز) به تریج از میزان ابرها کاسته شده و تا بعدازظهر روز جمعه آسمان نیمه ابری تا کاملاً صاف با بیشینه دمای نزدیک به 20 درجه را می‌توان پیش‌بینی کرد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴