تاریخ انتشارجمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۲۷۷۷۸۳
امام‌جمعه گتاب گفت: خواسته ما این است که نگاه مسئول دولت به رهبری باشد و دغدغه‌های رهبری جزو تکلیف برای دولت محسوب شود، علی‌رغم آنکه چند سال رهبری رویکرد سال را مقوله اقتصاد مقاومتی قرار داده است اما هنوز مبانی آن محقق نشده است و کار شایسته‌ای صورت نگرفته است.
۰
plusresetminus
نگاه مسئول دولت به رهبری باشد و دغدغه‌های رهبری جزو تکلیف برای دولت محسوب شود
به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور امام‌جمعه شهرگتاب در خطبه‌های اولین نمازجمعه سال۱۳۹۶ با اشاره به فضیلت تقوا اظهار کرد:  تقوا تنها راهبردی است که برای ایدئولوژی بندگی خداست، ما موظفیم در نمازهای پنج گانه به این مساله اشاره کنیم.
وی افزود: در هفته پیش رو میلاد امام باقر(ع) و شروع ماه رجب است، این ماه ماه هدایت و با برکتی است که نباید از آن غفلت کرد.
امام‌جمعه گتاب ادامه داد: ماه رجب یکی از دالان‌ها و راه‌های ماه رمضان بوده و دعاهای پرخیری در آن نهفته است و لیله‌الرغائب در اولین جمعه آن قرار دارد که همه را به نماز پرفیض آن سفارش می‌کنم.
این مقام مسئول با اشاره آغاز سال نو گفت: به نوروزخوانی توجه شود ببینید در این سنت حسنه نیز نام اهل‌بیت از جمله امام علی(ع) و امام حسین(ع) وجود دارد و این نشان می‌دهد نیاکان ما چقدر به پیوند دین با آیین و سنن اهمیت می‌دادند.
وی با اشاره به شعار سال جدید افزود: ببینید اهمیت اقتصاد اسلامی چقدر اهمیت دارد که چند سالی است رهبری بر آن تاکید دارد و اقتصاد مقاومتی را شاخصه جامعه اسلامی می‌داند.
حجت‌الاسلام حسین تقی‌پور تصریح کرد: امام صادق(ع) می فرماید "گرانی و بلبشو بازار مردم را بدخلق می‌کند" پس انسان باید اقتصاد اسلامی را در زندگی روزمره لحاظ کند.
وی افزود: عبادت ده قسمت است که ۹ قسمت آن کسب روزی حلال است و در این مسیر باید همه دست به دست هم بدهیم تا اقتصاد مقاومتی عملی و تولید رونق پیدا کند در غیر اینصورت وابستگی به بیگانگان پیدا می‌کنیم.
خطیب‌جمعه بخش گتاب با اشاره به چند نکته و درخواست از رییس دولت فعلی و آینده اظهار کرد: از دولت فعلی و آینده انتظار داریم همت برای افزایش تولید کشور و زمینه‌سازی برای کسب روزی و رزق حلال کنند.
وی افزود: دومین خواسته ما این است که نگاه مسئول دولت به رهبری باشد و دغدغه‌های رهبری جزو تکلیف برای دولت محسوب شود، علی‌رغم آنکه چند سال رهبری رویکرد سال را مقوله اقتصاد مقاومتی قرار داده است اما هنوز مبانی آن محقق نشده است و کار شایسته‌ای صورت نگرفته است.
تقی‌پور با تاکید بر مساله آموزش تصریح کرد: توجه جدی به مهارت‌آموزی در آموزش و پرورش و آموزش عالی و سامان دادن به مشکلات عدیده اقتصادی، در حوزه تولید، مصرف، صادرات و قاچاق که باید برخورد با آن بصورت جدی انجام شود.
وی افزود: ایجاد روند رو به رشد تحولات علمی کشور بسیار مهم است که در این چند سال رکود داشته‌ایم و باید فکری جدی برای آن شود.
امام‌جمعه گتاب با گله از وضعیت کنونی بانک‌های کشور اظهار کرد: بررسی مشکلات نظام بانکی کشور امری غیرقابل انکار است که آیت‌الله جوادی آملی فرمود: "بانک‌های ربوی جلوی تولید و اشتغال در کشور را گرفته است و باید جلوی این بانک‌ها را گرفت" و این نشان می‌دهد که این بانک‌ها خود مشکل بزرگی شده است.
وی در پایان گفت: از دولت می‌خواهیم تدبیری اندیشیده شود تا مباحث فرهنگی از جمله مساله طلاق عادی نشود و باید در این مسیر توجه ویژه به بنیان خانواده شود تا در جامعه اسلامی شاهد این موارد نباشیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴