چه چیزی بیشتر خوشحالش می‌کند؟

۴ پیشنهاد جذاب و ساده برای هدیه دادن به همسر

تاریخ انتشارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۷۶۷۰۶
گاهی یک دستنبد بدل رنگی‌رنگی برای خانم خانه، می‌تواند گزینه مناسبی برای شاد کردن باشد. یک شام به یادماندنی، یک شیشه عطر کوچک (دقت کنید که نگفتیم ادکلن‌های گران قیمت)، یک سفر زیارتی یا سیاحتی، یک نامه محبت آمیز با یک شاخه گل و.... فراموش نکنید که ارزش هدیه، به مبلغ آن نیست. اگر روزی مبلغ هدیه برایتان مهم شد، بدانید مشکل از شماست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سیده زهرا برقعی: هیچ وقت اجازه ندهید مناسبت‌ها برای شما تعیین کنند که چه وقتی به همسرتان هدیه دهید. در این‌جا، فرقی میان زن و مرد نیست و هردو مخاطب این مطلبند که باید یاد بگیرند به‌هم هدیه دهند.
 
۴ پیشنهاد جذاب و ساده برای هدیه دادن به همسرتان 
 
تقویم را ببندید
 
خداوند در آیه ۳۶ سوره نمل، یکی از آثار هدیه را شادمانی می‌داند. هدیه اگر خدایی باشد در هدیه دهنده و هدیه گیرنده اثر مثبت به جا می‌گذارد و شادمانی و سرور را در آنها برمی‌انگیزد.
 
تقویم را رها کنید. درست است که مناسبات زیبایی به نام روز زن، یا روز پدر وجود دارند. آنها زیبایی هدیه دادن را دوچندان و متبرک می‌کنند. اما حرف من این است که منتظر این روز هم نمانید. وقتی می‌بینید همسرتان تلاش می‌کند و برای خانواده‌اش وقت می‌گذارد و روز و شبش را به امید رفاه خانواده و آرامش آن به کار و فعالیت و برنامه ریزی می‌گذراند، بدانید که وقت هدیه دادن و قدردانی است. حتی اگر تا روز زن و روز پدر، ماه‌ها فرصت باقی مانده باشد.
 
۴ پیشنهاد جذاب و ساده برای هدیه دادن به همسرتان 
 
هدیه دادن را سخت نگیرید
 
هیچ وقت فکر نکنید باید حتما خرج آنچنانی بکنید تا همسرتان شاد شود. یک رژ لب یا گل سر می‌تواند گزینۀ مناسبی برای هدیه دادن به خانم خانه باشد. از طرفی یک انگشتر عقیق، یا یک پیراهن خانگی می‌تواند مرد خانه را شاد کند. شما حتی می‌توانید به گزینۀ کتاب هم فکر کنید. ببینید همسرتان چه چیزی را دوست دارد؟ کدام موضوع برایش جذاب‌تر است. (شما به عنوان همسر باید به این نکته واقف باشید) کتاب را بخرید و حتما برای همسرتان یادداشتی در آن نوشته و امضا کنید.
 
گاهی یک دستنبد بدل رنگی‌رنگی برای خانم خانه، یا یک کلاه آفتابی برای آقای خانه، می‌تواند گزینه مناسبی برای شاد کردن باشد. حتی از هنر دست خود هم می‌توانید وسیله‌ای، یا اثر هنری‌ای بسازید و هدیه دهید. یک شام به یادماندنی، یک شیشه عطر کوچک (دقت کنید که نگفتیم ادکلن‌های گران قیمت)، یک سفر زیارتی یا سیاحتی، یک نامه محبت آمیز با یک شاخه گل و....

فراموش نکنید که ارزش هدیه، به مبلغ آن نیست. اگر روزی مبلغ هدیه برایتان مهم شد، بدانید مشکل از شماست.
 
۴ پیشنهاد جذاب و ساده برای هدیه دادن به همسرتان
 
فرار از روزهای تکراری
 
پیامبر اعظم(ص) می‌فرمایند:«مردی که وارد بازار شود و تحفه‌ای برای خانواده‌اش بخرد، اجر و پاداش او برابر با کسی است که نیازهای نیازمندان را برآورده می‌سازد»
 
هدیه دادن، جریان زندگی روزمره‌ٔ زوجین را از تکرار و یکنواختی خارج کرده و فضای روابط آن‌‌ها‌ را سرشار از نشاط و شادابی می‌کند. وقتی فرد هدیه‌ای به همسر خود می‌دهد، باعث رفع خستگی‌‌ها‌ی ناشی از پیچ و خم‌‌ها‌ی موجود در زندگی از وجود او شده، قوای روانی او را تقویت کرده و انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه‌ی هر چه بهتر مسیر زندگی به وی می‌بخشد. امام رضا(ع) در این خصوص می‌فرمایند:«هدیه دادن کینه‌‌ها‌ را از بین می‌برد»
 
۴ پیشنهاد جذاب و ساده برای هدیه دادن به همسرتان 
 
منتظر جبران نباشید
 
به هیچ‌وجه نباید با چشم‌داشت و انتظار جبران به همسر خود هدیه بدهید. نگاه معامله‌ای به هدیه و هدیه دادن تمام آثار مثبت و سازنده‌ٔ آن را خنثی کرده و حتی منجر به ایجاد اختلاف و کینه در بین زوجین می‌گردد. امام علی(ع) در کلام حکیمانه‌ای می‌فرمایند:«به کسی هدیه بده که به تو هدیه نمی‌دهد و به عیادت کسی برو که به عیادت تو نمی‌آید» پس همین امروز و در حد توان خود، هدیه‌ای به همسر خود بدهید و منتظر معجزه‌ٔ آن در روابط متقابل و زندگی مشترک‌تان باشید. درحقیقت کارهایی مانند هدیه دادن می‌تواند در تقویت محبت تأثیرگذار باشد و در دستورات اسلامی نیز بیان شده که مرد به هنگام ورود به منزل و به ویژه در هنگام بازگشت از سفر هدیه‌ای به خانه ببرد و خانم هم در منزل خود را برای شوهرش آماده و حتی آرایش کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰