تاریخ انتشارشنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۲۷۰۰۱
تخریب دیوارهای برخی منازل مسکونی روستایی و بخش کشاورزی از خسارت‌های وارده بارندگی شدید در 48 ساعت گذشته در نوشهر بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر با حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس، فرماندار و مسئولان ادارات در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد و آخرین وضعیت مشکلات خسارت بارندگی اخیر در نوشهر و چگونگی مقابله با وقوع احتمالی سیل مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه نماینده مردم نوشهر و چالوس در سخنانی گفت: امروز سیل در دنیا دیگر بحران نیست بلکه می‌توان سیل را مدیریت کرد.
قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه در کارهای اجرایی باید نکات اصولی و فنی مورد توجه قرار گیرد، افزود: در بحث پل روستای خیرسر باید هرچه زودتر تکلیف این پل مشخص شود.
وی تاکید کرد: اگر اعتبارات نوشهر برای جای دیگر صرف شده باشد این موضوع برای بررسی به دیوان محاسبات ارجاع داده می‌شود.
فرماندار نوشهر نیز گفت: بی‌شک مدیریتی که باید برای مقابله با شرایط اضطراری سیل و مقابله با آن در نوشهر انجام می‌شد، صورت گرفت.
محمد علی قمی افزود: راه ارتباطی روستای خیرسر که به صورت موقت ایجاد شده بود براثر شدت بارندگی و جاری شدن آب تخریب شد و راه ارتباطی خانوارهای این منطقه برای تردد به مرکز شهر قطع شد و اهالی این منطقه باید از مسیر دیگری برای تردد استفاده کنند.
 وی بیان کرد: به علت عدم دقت اداره کل راه و شهرسازی استان، بعد از یکسال هنوز اعتبارات لازم تخصیص نیافت و امروز نوشهر با چالش جدی روبرو شده است.
فرماندار نوشهر با اشاره به اینکه دیواره حفاظتی رودخانه کشکسرا در حال از دست دادن مقاومت خود است، اظهار داشت: در چند ساعت 60 میلی‌متر بارندگی در کشکسرای نوشهر داشتیم که اگر این بارندگی ادامه داشت و تشدید می‌شد مشکلاتی به وجود می‌آمد که از دست کسی کاری بر نمی‌آمد.
وی تصریح کرد: مناطق "دزدک" و "حوض کتی" از حوزه آبریز منطقه چال‌نبی تهدید شدند اما چون تجربه قبلی داشتیم مشکل حل شد و به خیر گذشت ولی همچنان برای ما بحران‌زا است.
قمی خاطرنشان کرد: در موضوع کشکسرا باید آب منطقه‌ای و در منطقه چال‌نبی نیز منابع طبیعی باید پاسخگو باشند.
فرماندار نوشهر ابراز کرد: اینکه همزمان در چند نقطه بحران داشته باشیم امکانات شهرستان اجازه مدیریت را نمی‌دهد.
وی از نحوه کار پیمانکارانی که از آورده مازاد سیل در بستر رودخانه استفاده می‌کنند، گفت: پیمانکاران سهمی از این بهره‌برداری به شهرستان نوشهر نمی‌دهند نباید با آنها برای جابه‌جایی آورده مازاد سیل در بستر رودخانه‌ها همکاری کرد و باید در این بخش قوی‌تر و جدی‌تر عمل شود.
این مسئول همچنین درباره پل موقت روستای عزت یادآور شد: از مجموع 750 میلیون تومان اعتبار برای پل‌های روستای خیرسر و روستای عزت، تنها 350 میلیون تومان برای پل عزت هزینه شد و 400 میلیون تومان باقیمانده است که به نوشهر تخصیص داده نشد و باید این رقم به نوشهر داده شود تا حداقل بخشی از مشکلات در حوزه روستای خیرسر حل شود.
فرماندار نوشهر بیان کرد: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود، مشکلات و معضلات پیرامون حوادث احتمالی سیل بررسی می‌شود.
به گزارش فارس، در این جلسه بر دوگانه‌سوز شدن مراکزی همچون بیمارستان‌ها، گلخانه‌ها و ادارات تاکید شد تا در مواقع اضطراری قطع گاز با مشکل مواجه نشوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴