تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۶۵۸۶۰
شهردار نکا در اولین نشیت خبری خود در جمع اصحاب رسانه به تشریح اقدامات و اولیت‌های خود پرداخت و گفت: در نظر داریم با تعریف منطقی و با کم کردن مدت افتتاح پروژه‌ها رضایت‌مندی را در شهروندان به وجود آوریم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، پس از کش‌وقوس‌های فراوان ماه‌های اخیر درمورد انتخاب شهردار نکا، روح‌الله جمشیدی که توانست در نهایت رأی اعتماد کامل اعضای شورای اسلامی شهر نکا را در بدست اورد اکنون با گذشت یک هفته از زمان معارفه خود، در اولین نشست خبری در جمع اصحاب رسانه حاضر شد.

وی که سی‌ودومین شهردار نکا پس از گذشت 61 سال از تأسیس شهرداری نکا به شمار می‌آید در اتاق کار خود ضمن میزبانی از خبرنگاران به تشریح برنامه‌ها، اقدامات و مسائل مربوط به این نهاد مدیریت شهری از پروژه‌های عمرانی، کمبود تجهیزات آتش‌نشانی، مطالبات و بدهی‌های شهرداری، آسفالت جامع خیابان‌ها و معابر تا توجه به زیباسازی شهر، نداشتن آمبولانس مناسب حمل جنازه، بدهی عوارض نوسازی مردم به شهرداری و نگاه ویژه به پارک‌های محله پرداخت.

 
70 میلیارد اعتبار برای گام 100متری احداث پل 30 متری

شهردار نکا پل 30 متری نکا را یکی از اولویت‌های عمرانی خود در زمان پیش رو خواند و اظهار کرد: این پل با اعتباری معادل 70 میلیارد ریال در دست بررسی برای ساخت قرار دارد که از این میزان  20 میلیارد ریال از اعتبارات و بودجه سفر ریاست جمهوری به مازندران و 10 میلیارد ریال از اعتبارات شهرداری در نظر گرفته شده است.

این مسئول اضافه کرد: البته رایزنی‌های مناسبی صورت گرفت که در نتیجه مقرر شد تا هزینه‌های باقی مانده به صورت ملی و از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیگیری و برای انجام سریعتر پروژه تأمین شود.

 
 

وی گفت: زمانی امکان ساخت پل 30 متری وجود دارد که ابتدا به یک مشکل اساسی پیش از آن رسیدگی شود و آن نیز آزادسازی مسیر باقی مانده از محور 30 متری تا محل احداث پل است چراکه املاک ورودی و خروجی مسیر آزاد شده و تنها در حدود 25 ملک مسکونی باقی مانده است.

جمشیدی یادآور شد: برای آزادسازی اولیه اعتبار 50 میلیارد ریالی نیاز است تا براساس برآورد زمانی در نظر گرفته شده تا اردیبهشت ماه سال 96 ابتدا آزادسازی‌ها صورت گرفته و سپس عملیات ساخت پل آغاز شود.

وی افزود: البته در سطح شهر به جز در بخش 30 متری، آزادسازی‌های دیگری نیز مد نظر شهرداری قرار دارد که انبار ابوطالبی و دو ملک ارتباطی منطقه مهرآباد ازجمله آن‌ها به شمار می‌آیند و بنا است همزمان با پل 30 متری پیگیری آن‌ها نیز انجام شود.

 
کمبود محسوس فضای سبز مناسب در سطح شهر

شهردار نکا در ادامه فضای سبز را یکی از موضوعات حائز اهمیت در زیباسازی و بازگرداندن نشاط میان شهروندان دانست و تصریح کرد: با وجود 15 پارک محله در سطح شهر و تمام تلاش‌های صورت گرفته برای فضای سبز در شهر، اما همچنان کمبود فضای سبز و بازی در سطح شهر احساس می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: به همین منظور طرح احداث پارک زیبایی در جوار شهدای گمنام در حاشیه غربی رودخانه نکا بررسی و در دستور کار قرار گرفت که با احداث آن مردم منطقه خیابان علمیه و حتی کل شهر از یک فضای سبز و پارک بسیار مطلوبی بهره‌مند می‌شوند.

 
 

وی در بیان ویژگی‌های این پارک، گفت: علاوه بر فضای سبز، استقرار لوازم ورزشی عمومی، مکان بازی کودکان و ساخت یک آمفی‌تئاتر روباز با ظرفیت حدود 150 نفر از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه به شمار می‌آید که باتوجه به قرار داشتن در جوار مرقد شهدای گمنان یک فضای مطلوب و بانشاط معنوی نیز می‌تواند محسوب شود.

 
بدهی قابل توجه عوارض نوسازی مردم به شهرداری

جمشیدی هچنین با اشاره به بودجه 250 میلیارد ریالی شهرداری نکا، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و موافقت شورای اسلامی شهر، تقسیم بودجه به شکل 60 به 40 برای امور عمرانی و جاری در نظر گرفته شد که این افزایش بودجه عمرانی هرگز موجب کاهش حقوق پرسنل نشده و راهکار صرفه جویی در امور جاری در دستور کار قرار گرفته است.

 
 

وی بدهی عوارض نوسازی مردم به شهرداری نکا را معادل 30 میلیارد ریال برشمرد و افزود: عوارض نوسازی بخشی از درآمدهای شهرداری به شمار می‌آید که پرداخت به موقع این عوارض توسط مردم، کمک شایانی به شهرداری در پیش‌برد هرچه بهتر امور خود مردم می‌کند.

شهردار نکا توجه به زیباسازی شهر را دارای اهمیت بسیار بالایی توصیف و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز طرح‌های مناسبی با قدرت در دست بررسی ویژه قرار دارند تا در اولین گام بتوان چهره متفاوتی را برای عید امسال در سطح شهر رقم زد.

 
از آتش‌نشانی تا حمل جنازه؛ کمبود تجهیزات همچنان باقیست

این مسئول در ادامه به برخی کمبودهای تجهیزاتی در شهرداری نکا پرداخت و اضافه کرد: واحد آتش‌نشانی شهرداری نکا از نظر تجهیزات در سطح فقیری به سر می‌برد که با برخوردای از تنها سه خودروی آتش‌نشانی و برخی وسایل ابتدایی نیازمند جک‌های هیدرولیکی، ست تنفس و دستگاه برش نیز هستیم که تأمین این اقلام می‌تواند به ارائه هرچه بهتر و سریعتر خدمات در مواقع ضروری به شهروندان کمک شایانی کند.

جمشیدی فرسودگی خودروهای حمل جنازه را دیگر کمبودهای تجهیزاتی این اداره توصیف و تصریح کرد: در بخش حمل جنازه آمبولانس فرسوده‌ای در اختیار شهرداری نکا قرار دارد که قطعاً نیازمند یک خودروی مناسب هستیم و روی کمک خیران حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم.

 
 

وی همچنین قدیمی بودن روکش آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر را نامناسب و تأمل‌برانگیز خواند و خاطرنشان کرد: در سطح شهر نکا 40 کوچه فاقد آسفالت وجود دارد که رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گرفته و باتوجه به نیازمندی به 100 تن قیر، شهرداری قطعاً به تعهدات خود عمل می‌کند.

شهردار نکا با بیان برنامه‌ریزی‌ها برای ایجاد یک تحول در روکش آسفالت سطح شهر، اظهار کرد: در بخش آسفالت معابر و خیابان‌های نکا هم سال‌های متعددی است که دچار شکستگی آسفالت در معابر هستیم که برای این منظور و در اقدامی جهادی تا پایان امسال 53 هزار متر مربع از سطح خیابان‌های نکا، روکش آسفالت می‌شود.

 
استفاده از ظرفیت عظیم نیروی انسانی پشت در بسته مانده

این مسئول در ادامه نیروی انسانی را اصلی‌ترین و مهم‌ترین ظرفیت هر مجموعه برشمرد و تصریح کرد: شهرداری نکا با داشتن 200 نیروی مشغول به کار در این نهاد خدماتی و اجتماعی از ظرفیت نیروی انسانی بالایی برخوردار است که حدود 60 نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد به بالا نیز هستند.

 
 

وی گفت: اعتقاد داریم که این ظرفیت عظیم تا دیروز پشت درهای بسته بدون استفاده بوده اما امروز زمان باروری این ظرفیت و فعال و پویا کردن آن رسیده است که برای این منظور با عارضه‌یابی برای حل مشکلات در رده‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری وارد کار شده‌ایم.

جمشیدی تشکیل تیم‌های تخصصی با استفاده از ظرفیت‌های همین نیروی انسانی احیا شده را موجب صلابت و تقویت هرچه بهتر روحیه نیروها و افزایش بازدهی برنامه‌ها دانست و اظهار کرد: برخلاف برخی از افراد که به دنبال کار انفرادی هستند ما مشکل را در کار تیمی نکردن می‌دانیم و در تلاش هستیم تا این تفکر و نظریه را در مجموعه جایگزین کنیم.

 
هدف‌گذاری جلب رضایت اکثریت شهروندان با کمک اصحاب رسانه

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، شهردار را یار دهم شورای اسلامی شهر و رسانه‌ها را یار یازدهم شهرداری و شورای اسلامی شهر نکا خواند و گفت: اصحاب رسانه می‌توانند در مسیر در نظر گرفته شده کمک‌کار مناسبی برای خدمتگذاران مردم در شورای اسلامی شهر و شهرداری تلقی شوند.

شهردار نکا با بیان ممکن نبودن راضی نگه داشتن همه شهروندان، این امر را بسیار طبیعی توصیف و خاطرنشان کرد: شهرداری در نظر دارد تا با کمک اصحاب رسانه و با اطلاع‌رسانی درست از خدمات صورت گرفته براساس اولویت‌های شهر، رضایت عمومی اکثریت شهروندان را به ارمغان آورد.

 
 

این مسئول اضافه کرد: پیش از این شاید پروژه‌های بزرگی در شهرداری نکا کلید خورده باشد اما طولانی شدن زمان بهره‌برداری از آن‌ها به نوعی لذت را از شهروندان گرفته و درواقع این خدمات را بی‌اثر کرده بود اما در دوره جدید در نظر داریم با تعریف منطقی و با کم کردن مدت افتتاح پروژه‌ها رضایت‌مندی را در چهره شهروندان به وجود آوریم.

وی گفت: البته در این مسیر انتظار داریم اصحاب رسانه، برداشت افکار عمومی را به ما ارائه کرده عملکرد ما را منعکس کنند و از تمام ابزارهای موجود کارکنان و پرسنل شهرداری، اصحاب رسانه، هنرمندان، فرهیختگان، افراد دخیل در شهر و ذی‌نفعان شهری در این حوزه استفاده می‌کنیم.

در پایان جمشیدی با اعلام وجود نداشتن محدودیت در ارائه عملکرد شهرداری، اظهار کرد: از حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برای انعکاس عملکردها استقبال می‌کنیم و با توجه به اینکه ظرفیت برای انعکاس کارهای انجام شده در واحدهای مختلف وجود دارد، مسئولان واحدهای مختلف شهرداری نکا با هماهنگی روابط عمومی می‌توانند اخبار، اطلاعات و عملکرد خود را ارائه کنند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴