تاریخ انتشارجمعه ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد مطلب : ۲۵۷۶۸۷
وزیر معین مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به‌سرعت تولید گاز در داخل کشور را افزایش دادیم تا میزان 1/8 درصدی که از آن‌ها خریداری می‌کنیم، جبران شود.
۰
plusresetminus
افزایش سرعت تولید گاز در داخل کشور / گفت‌وگو با 5 کشور برای فراهم کردن بازار صادرات محصولات مازندران
به گزارش بلاغ به نقل از تنکابن24، محمود واعظی در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه به دنبال تقویت زیرساخت‌ها در استان مازندران هستیم، اظهار کرد: 600 میلیارد تومان تاکنون در این زمینه سرمایه‌گذاری کردیم و بنا داریم تا 422 میلیارد دیگر نیز در مازندران سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ازجمله اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه را بدین شرح عنوان کرد: 30 برابر شدن شبکه انتقال، سه و نیم برابر شدن پهنای باند، چهار برابر شدن مشترکین اینترنت، دو هزار و 21 روستای برخوردار از اینترنت، 58 شهر دارای نسل سوم تلفن همراه، 30 شهر نسل چهارم تلفن همراه و...

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین وعده داد که تا پایان عمر دولت، تمام روستاهای بالای 20 خانوار متصل به اینترنت شوند و پهنای باند سه برابر افزایش یابد و همچنین 570 کیلومتر فیبر نوری بین‌شهری در استان مازندران کشیده شود.

این مسئول سرمایه لازم برای فیبر نوری را بالا دانست و افزود: برای روستاهای نزدیک از فیبر نوری استفاده خواهیم کرد و برای روستاهای دورتر از روش‌های دیگری استفاده می‌شود.

واعظی در پاسخ به سؤالی در خصوص مجوز دار شدن کانال‌های تلگرامی بالای 5 هزار عضو، گفت: امروزه این کانال‌ها تبدیل به‌نوعی رسانه شده‌اند و شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد که کانال‌های بالای 5 هزار عضو برای مشخص بودن مالکیت در نزد ارشاد ثبت‌نام کنند.

وی درباره‌ی صادرات محصولات کیوی و مرکبات مازندران، اظهار کرد: با پنج کشور روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، بلاروس برای فراهم کردن بازار صادرات گفتگو کردیم و در جلسه‌ی 26 دسامبر در ایروان تصویب شد تا در گام اول تجارت تعرفه‌ی ترجیحی امضا شود و ما به دنبال این هستیم که برای صادرات کیوی و مرکبات مازندران تعرفه پایین تعیین شود. در این راستا شرکت کاله موفق شد تا مبلغ بیش از 131 میلیون دلار صادرات به کشورهای آذربایجان، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان صادرات داشته باشد.

وزیر معین مازندران با اشاره به افت فشار گاز ناشی از قطع طرف ترکمنستان، گفت: این برای دومین بار است که طرف ترکمن در فصل سرما با قطع گاز به دنبال چانه‌زنی است و باوجود نشست معاون وزیر نفت در آنجا هم به نرسیدند و بنا بر این شد که به‌سرعت تولید گاز در داخل کشور را افزایش داده و این میزان 1/8 درصدی که از آن‌ها خریداری می‌کنیم، جبران کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: آقای جهانگیری به تمام دستگاه‌های دولتی طی دستورالعملی صرفه‌جویی دستگاه‌ها را خواستار شد و خوشبختانه تاکنون مشکلی ایجاد نشده و در صورت بروز مشکل، نیروگاه‌های خارج از شهر از سوخت جایگزین استفاده خواهند کرد تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴