تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۵۷۶۲۶
استاندار مازندران گفت: برای اولین بار در تاریخ استان، تسهیلات بی‌نظری برای جبران خسارت‌های ناشی از برف به کشاورزان استان ارائه شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ربیع فلاح جلودار در نهمین جلسه شورای اداری مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و وزیر معین این استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان غرب مازندران به میزبانی تنکابن در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در کمترین زمان ممکن توانستیم با همکاری وزیر معین استان مصوبات لازم را برای جبران خسارت‌های ناشی از برف بگیریم و این میزان از تسهیلات در تاریخ استان بی‌نظیر بود.

وی با اشاره به تسهیلات اختصاص داده‌ شده در این زمینه، گفت: 200 میلیارد تومان وام با سود 10 درصد، 30 میلیارد تومان بلاعوض، 20 میلیارد تومان برای کیوی و 20 میلیارد تومان هم برای بیمه کشاورزان از جمله این تسهیلات بود.

رئیس شورای اداری مازندران خاطرنشان کرد: 10 هزار تن از کیوی‌های خریداری‌ شده به سایر استان‌ها ارسال شد و 13 هزار تن نیز برای آب‌گیری به شرکت‌های کنسانتره منتقل شد.

این مسؤول میزان حمایت‌ها را نسبت به حجم بالای خسارات، باز هم ناچیز دانست و تنها راهکار اساسی برای کشاورزان جهت جلوگیری از موارد خسارات مشابه را بیمه کشاورزان اعلام کرد.

فلاح در ادامه کاهش آسیب‌های اجتماعی را بعد از اقتصاد مقاومتی مورد اهم تأکیدات رهبری دانست و گفت: اقدامات انجام‌شده در سطح استان مازندران برای کاهش این آسیب‌ها، نتایج ذیل را به همراه داشت:

کاهش یک و نیم درصدی طلاق و جلوگیری از افزایش آن، ایجاد 550 کمپ ترک اعتیاد توسط بخش خصوصی و تشکیل بانک اطلاعاتی 53 هزارنفری از معتادان استان مازندران، کاهش 63 درصدی غریق در دریای مازندران و کاهش مجموع جرائم در سطح استان.

وی در ادامه تأمین آب شرب در غرب مازندران را دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی دانست و اظهار کرد: نگاه به غرب استان باید در زمینهٔ تأمین آب شرب تغییر پیدا کند و سدهای نیمه‌تمام و کارهای در دست اقدام به اتمام برسد و این عقب‌ماندگی تاریخی که از گذشته ادامه داشته، به سرانجام برسد.

استاندار مازندران دوران پس از برجام را فرصت مناسبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته عنوان کرد و گفت: 990 میلیارد اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به استان ما تخصیص داده‌ شده بود که از این میزان، 498 میلیارد آن پرداخت شد.

این مسؤول، استان مازندران را با بیش از 20 میلیون گردشگر با میانگین مصرف 10 درصدی، بیش از سایر استان‌ها اعلام کرد و افزود: باید نیروگاه‌های در دست اقدام مشابه نیروگاه نوشهر، به‌شدت پیگیری شود که ان‌شاءالله تا سال آینده به مدار اضافه شوند و ساخت 12 نیروگاه بخش خصوصی هم دنبال شود و نیروگاه غرب استان در تنکابن نیز به‌عنوان کمکی به این مدار اضافه شود.

فلاح‌ جلودار در بخش دیگر سخنان خود، حوزه اقتصادی جدید را که مورد غفلت قرار گرفته، آی تی و آی سی تی عنوان کرد و گفت: مازندران با 30 درصد دانشگاه غیرانتفاعی، دولتی و آزاد به‌عنوان قطب دانشگاهی کشور است و باید برای این جوانان جویای کار، حتماً نهضتی در حوزه‌ی آی تی و آی سی تی در استان به وجود آید.

وی مازندران را اولین استان دارای مجوز مرکز نوآوری در کشور اعلام کرد و گفت: اخیراً موفق به اخذ این مجوز شدیم و اولین استان در کشور هستیم که اقدام به این کار کرده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه اشتغال‌زایی به‌راحتی ممکن نیست، عنوان کرد: در سال 95 تاکنون 650 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی داده‌ شده است که از این میزان 854 مورد تسهیلات مستقیم بود.

این مسؤول در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو، یادآور شد: همگی موظف هستیم در این موضوع به قانون پایبند باشیم و برای افزایش مشارکت حداکثری نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا مردم با اقدامات و تلاش‌هایمان امیدوار شده و زندگی مناسبی داشته باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴