تاریخ انتشاريکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۹
کد مطلب : ۲۵۴۲۲۰
صندوق کودکان ملل متحد درباره جنایت آل‌سعود در یمن اعلام کرد، بیش از 1000 کودک یمنی در هر هفته جان خود را از دست می‌دهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بمباران زیرساخت‌های یمن توسط متجاوزان سعودی باعث شده است که یمنی‌ها با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنند. تحریم دریایی، هوایی و زمینی یمن نیز مزید بر علت شده است و دارو و لوازم موردنیاز برای بیماران به سختی در یمن پیدا می‌شود وهمین امر باعث در خطر قرار گرفتن جان کودکان این کشور شده است. به گزارش شبکه خبر، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) بار دیگر درباره آمار بالای مرگ و میر کودکان در یمن هشدار داد.

«مریتکسل رلانو»، نماینده یونیسف در یمن اعلام کرد دومیلیون و دویست هزار کودک یمنی به سوءتغذیه مبتلا هستند که آنان را در خطر مرگ قرار می‌دهد. هر هفته بیش از 1000 کودک زیر 5 سال در یمن بر اثر ابتلا به اسهال، سوءتغذیه و عفونت مجاری تنفسی جان خود را از دست می‌دهند. این وضعیت وخیم یمنی‌ها در حالی است که کشورهای غربی همچنان به فروش تسلیحات به عربستان ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، دیده‌بان حقوق بشر در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد به شواهدی دست یافته است که نشان می‌دهد ائتلاف به رهبری عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ساخت برزیل در یمن استفاده کرده است. با گذشت 20 ماه از تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان به یمن که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران غیرنظامی شده است، دولت ریاض روز دوشنبه هفته گذشته ادعا کرد که ائتلاف به رهبری سعودی استفاده از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس را در یمن متوقف خواهد کرد.

این نخستین بار است که عربستان رسما استفاده از تسلیحات و بمب‌های خوشه‌ای در یمن را تایید کرده است. «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس نیز در سخنانی در پارلمان تایید کرد که ائتلاف به رهبری عربستان تعداد محدودی از بمب‌های خوشه‌ای ساخت بریتانیا را در یمن مورد استفاده قرار داده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷