تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد مطلب : ۲۵۴۲۱۱
روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید.

حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمآنهای انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفرید و دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید ساخت و قلب امام زمان (عج) و نائب بر حقش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دامت برکاته) را شاد ساخت.

در این گزارش بر آن شدیم تا از میان آحاد مردم به سراغ اصناف و بازاریان استان برویم تا نظر آنها را در خصوص حماسه بزرگ 9 دی جویا شویم که در ذیل می‌خوانیم:

نه همیشگی ایرانیان به فتنه گران
عباس رمدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: روز نهم دی در واقع روز نه گفتن ملت ایران به سران فتنه و آری گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمآنهای والای حضرت امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی افزود: روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند. روز نهم دی روزی است که مردم ایران نشان دادند که با بصیرتند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کرده اند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همانا ولایت فقیه است، بر می‌دارند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران اظهار کرد: روز نهم دی روزی است که مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله حضرت امام (ره) را که فرمودند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند.

بصیرت عملی یعنی 9دی
حمزه شیخ الاسلامی نیز در این باره اظهارنظر کرد: ۹ دی سالروز حماسه مردم ایران اسلامی در مقابل فتنه گران بود که در واقع روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

وی افزود: ملت بصیر و بسیجی ما با لبیک جانانه به ندای رهبر و با هوشیاری موفق شدند تا یکبار دیگر در امتحانی سخت موفق شوند و از گردنه سخت فتنه سال ۸۸ به سلامت عبور کنند.

رئیس اتاق اصناف چالوس تاکید کرد: هرگاه مردم در صحنه حضور یافته است، فتنه‌ها را خاموش، نظام و انقلاب را بیمه و دشمنان را مأیوس و نا امید کرده است که حرکت مردم در روز حماسه ۹دی در تاریخ انقلاب ماندگار خواهد بود.

روز ناامیدی دشمنان و شادمانی دوستان
علی اکبر ساداتی از دیگر چهره‌های اصناف استان در این باره گفت: ۹ دی روز نه گفتن به استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکاست و این روز متعلق به گروه یا جناح خاصی نیست، این روز متعلق به همه مردم است.

وی اضافه کرد: روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و مردم نشان دادند که بصیرتشان به بلوغ رسیده و اگر چه قبلا خواص مردم را هدایت می‌کردند در این روز مردم برخی خواص بی‌بصیرت را هدایت کردند.

رئیس اتاق اصناف شیرگاه تصریح کرد: در هر زمان، مکان و وقت اگر انسان به وظیفه خود به موقع و درستی عمل کند و به اشاره‌های مقام معظم رهبری توجه کند و گره‌ها را بگیرد هم به هدف خواهد زد و هم به نتیجه دلخواه خواهد رسید.

فتنه گران همان ضدانقلاب‌ها هستند
مجتبی کواکبیان خاطرنشان کرد: مردم در 9 دی نشان دادند با فتنه هیچ‎گاه گمراه نخواهند شد و به شعار ما اهل کوفه نیستیم و امام تنها بماند به معنای واقعی جامه عمل پوشاندند.

وی افزود: روز 9 دی ثابت کرد اگر کارها به دست مردم باشد به نحو احسن و با صداقت و بدون کاستی انجام خواهند داد و برخی از مسئولان خواص باید از مردم یاد بگیرند تا از مردم عقب نمانند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز مازندران با بیان اینکه 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و این روز اهمیت و نقش بصیرت را در تداوم اهداف انقلاب اسلامی نشان داد؛ اذعان کرد: نهم دی، روز حماسه مردم شریف ایران اسلامی است؛ این روز از یک طرف برای تاریخ یک عبرت است و از طرف دیگر یک امتحان بود و درس بصیرت و آگاهی را به ملت هدیه کرد.

گفتنی است اصناف و بازاریان استان همواره در دوران گوناگون، از دوران قبل از انقلاب گرفته تا تعصبات، تظاهرات، حمایت‌های مالی گرفته تا تقدیم شهداء از بازوان ارزشمند انقلاب محسوب می‌شوند که نقش بسزایی نیز در خلق حماسه 9 دی ایفا کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما