تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۲۵۰۸۸۰
استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملتی که جوانان آن بصیرت داشته باشند و آگاهانه حرکت کنند توطئه‌های دشمنان در برابر آنها خنثی می‌شود.
۰
plusresetminus
بصیرت شرط اصلی مقابله در برابر توطئه‌های دشمنان است/ حفظ وحدت امت اسلامی از مهمترین مسائل اجتماعی جهان اسلام
به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز، حجت الاسلام  سیدیوسف ابراهیمیان آملی در مراسم تجلیل از بازنشستگان انتظامی استان مازندران که در سالن اجتماعات اریکه آریایی شهرستان آمل برگزار شد، با تبریک هفته وحدت و تاکید بر حفظ وحدت اسلامی گفت: بدون معرفت و درک دصحیح از ولایت ائمه(ع) و شناخت دقیق جایگاه ولایت‌مداری آنان، نمی‌توان به درک و شناختی درست از خداوند دست یافت و شالوده یک ایمان راستین و استوار را پایه‌ریزی کرد.  

 

وی در ادامه اظهار کرد: معنای وحدت اسلامی این است که مسلمانان از هر گروه و مذهبی براساس آیین اسلام، گرد هم آیند و با حفظ موارد اختلاف و تکیه بر عناصر مشترک دینی، اتحاد اسلامی را تشکیل دهند.

 

 

این استاد حوزه و دانشگاه به راه رسیدن به وحدت اسلامی اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به وحدت اسلامی مسلمانان در امور مربوط به امت اسلامی وسعت نظر داشته و فراتر از مرزهای مذهبی، ملی، زبانی و ... بیاندیشند و در عمل هم مصالح کلی اسلام و مسلمانان را بر مصالح جزئی ترجیح دهند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان ایجاد و حفظ وحدت در جامعه اسلامی را از مظاهر تقوای اجتماعی، سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: اختلاف بدترین عذاب برای جامعه انسانی است که پیامدهای شوم درونی و بیرونی را در پی دارد.

 

 

وی وحدت امت اسلامی را از مهمترین مسائل اجتماعی جهان اسلام خواند و افزود: امام جعفر صادق(ع)  محور وحدت در میان فرق اسلامی بودند و در اصل دین اسلام، قرآن و دستورات صریح قرآن در مسائل عام دینی هیچ‌گونه اختلافی در میان امت اسلامی نداشتند، رسول خدا(ص) و قرآن محور وحدت هستند.

 

دکتر ابراهیمیان در ادامه خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در فضای مجازی و هجوم‌های دشمنان می‌تواند مد نظر باشد و باید به آن توجه کرد گسترش فناوری‌های اطلاعات و ارتباط‌های نوین است که فرهنگ جوامع را دستخوش تغییر و دگرگونی قرار می‌دهد.

 

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بصیرت لازمه و شرط اصلی مقابله در برابر توطئه‌های دشمنان است، افزود: ملتی که جوانان آن بصیرت داشته باشند و آگاهانه حرکت کنند توطئه‌های دشمنان در برابر آنها خنثی می‌شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مزایا و خصوصیت‌های ممتاز آموزه‌های دینی ما این است که هرکس به وظایف فردی و اجتماعی خود به خوبی عمل کند و سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خود قرار دهد.

 

گفتنی است این مراسم با همت اداره بانشستگان نیروهای مسلح استان مازندران، کانون بازنشستگان ناجای مازندران و کانون بازنشستگان شهرستان آمل به همراه اجرای پیاده‌روی خانوادگی بازنشستگان ناجای این استان به همراه برنامه‌های شاد فرهنگی و هنری در شهرستان آمل برگزار شد.

 

 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴