اختصاصی/سرمربی نساجی مازندران از مقابله اش با دلالان می گوید:

با آمدنم به نساجی یا بعضی مسائل را درست می کنم و یا نابود می شوم

تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۴۸۵۴
تیم نساجی مازندران در دیداری سخت و نفس گیر موفق شد پدیده مشهد را با شکست مواجه کند.
۰
plusresetminus
با آمدنم به نساجی یا بعضی مسائل را درست می کنم و یا نابود می شوم
به گزارش خبرنگار ورزشی بلاغ،این نتیجه در حالی رقم خورد که اطراف تیم نساجی  در طی ماه های اخیر با حواشی و حرف و حدیث های بسیاری همراه بود.

یونس گرائیلی در گفتگوئی اختصاصی،به گوشه ای از این حواشی پرداخته است که با هم می خوانیم:

** آقای گرائیلی گفت و گوی مان را با یک سوال کلیشه ای آغاز می کنیم. بازی با پدیده مشهد را چطور دیدید؟

در هفته اول لیگ قرار داشتیم و چون اولین بازی رسمی تیم ما بود و مقابل یک تیم قدرتمند قرار گرفته بودیم  بازی سختی برای یچه ها بود . به هر حال اکبر میثاقیان سال هاست با تیم هائی که در اختیار داشت نتیجه گرفت و بازیکنانش سابقه حضور در لیگ برتر را دارند.

** انتظار همچین پیروزی دلچسبی را داشتید؟
درست است که بسیاری مانند شما انتظار برد نساجی در این دیدار را نداشتند ولی باور کنید حتی با وجودی که کارت بازی چند بازیکن تأثیر گذار ما برای این دیدار صادر نشده بود، ولی به نیت برد وارد زمین شدیم . چون بازیکنانم نشان دادند پتانسیل کارهای بزرگ را دارند. البته دنبال این هستیم که بازیکنان با این برد مغور نشوند و بدانند هنوز در اول راه قرار داریم.

** اینطور که پیداست چک  معروف 20 درصدی تحویل بازیکنان داده شد . درست است؟
بله چک ها با سررسید 13/7/92 تحویل بازیکنان شد و فکر کنم 15 درصد است . با این حال خدا را شکر می کنم که سبب تقویت روحیه و ایجاد انگیزه بیشتر در بین بازیکنان شده است.

** از اینکه این بازی در ورزشگاه شهدای ساری برگزار شد حرفی برای گفتن دارید؟
حقیقتش اینقدر مصاحبه کردیم و گفتیم و نالیدیم خودمان هم خسته شدیم . جا دارد از هیأت فوتبال مازندران بابت زمین استاندار و یکدست ورزشگاه شهدای ساری تشکر کنم ولی واقعیت این است که هم بازیکنان و هم هواداران نساجی دیگر از اینکه بازی های نساجی در ورزشگاه شهید وطنی برگزار نمی شود خسته شده اند.

واقعاً دوست داشتم پیروزی نساجی مقابل پدیده مشهد در ورزشگاه شهید وطنی و مقابل دیدگان هواداران بیشتری رقم می خورد . فکر کنم انتظار زیادی نیست اگر بخواهیم مردم قائمشهر از بهترین ها استفاده کنند . واقعاً چرا شهری که سال هاست چراغ فوتبال مازندران را روشن نگه داشته است نباید بهترین استادیوم رو داشته باشیم؟ چند سال پیاپی باید وضعیت ورزشگاه شهید وطنی به اگر و اما کشیده شود؟ البته ما در قائمشهر معضلات بزرگ تر از این هم داریم که خجالت آور است؟

** منظورتان چیست؟
تعجب بنده از این است که اکبر میثاقیان زودتر از من می دانست این دیدار کجا برگزار می شود! آن عده از همشهریان قائمشهری ما که اطلاعات تیم را به دیگران انتقال می دهند بهتر می دانند منظورم چیست! متأسفانه عده انگشت شماری هستند که همیشه با سوء استفاده از هواداران نساجی سعی دارند به تجارت بپردازند .ولی حرف من این است که اگر با من یونس گرائیلی مشکل دارند حداقل به نساجی ضربه نزنند .

** در طی ماه های اخیر با هر مسئولی مصاحبه کردیم از خیانت عده معدودی سخن می گویند! به نظر شما علتش چیست؟

بسیار روشن است.  امسال دستشان از باشگاه کوتاه شده است و سعی دارند انتقام بگیرند. افرادی که فصول گذشته چسبیده به این باشگاه بودند می آیند به من می گویند "  باید از ما بازیکن بگیری . اگر  سال گذشته تیم تا نیم فصل اول حاشیه نداشت برای این بود که به تیم بازیکن دادیم!!! " به نظر شما این عشق به نساجی است؟

وقتی کسانی که همه جا دم از عشق به نساجی می زنند و می آیند همچین تهدیدی می کنند باید از بقیه چه انتظاری باید داشته باشیم؟ البته این یک نوعش بود و سایر اقشاری که با این باشگاه در ارتباط بودند و به نوعی دست شان کوتاه شد نیز درخواست های این چنینی داشتند.

اگر من یکبار اشتباه کنم و همچین باجی به دیگران بدهم شک نکنید دیگر نمی توانم بلند شوم . من امسال خیلی راحت می توانستم با یک تیم دیگر حتی در حد کمک مربی قرارداد ببندم و پول خوبی به جیب بزنم ولی به نساجی آمده ام تا یا این وضعیت را درست کنم و یا نابود شوم .

** چقدر احتمال می دهید که در حل این معضلات موفق شوید ؟

احتمال درست کردنش خیلی کم است . چون بعضی فسادها در نساجی ریشه دوانیده و درخت شده است و بی شک قطع کردن این درخت خیلی سخت است و من یونس گرائیلی به تنهائی نمی توانم اینکار را انجام دهم. باید با آنهائی که واقعاً نساجی را دوست دارند دست به دست هم دهیم و بساط دلالی و سوء استفاده و در تنگنا قرار دادن باشگاه با هر روش و .... را برای همیشه برچینیم.

** قبول داریم که یک سری بدعت های وحشتناک از سوی بعضی ها در طی چند سال اخیر به نساجی ضربه زده است ولی بعید می دانیم بتوان در طی یکسال این بساط را جمع و جور کرد. قبول دارید؟

ببنید ؛ نساجی در وضعیتی قرار دارد که باید برای این تیم ایثار و از خودگذشتگی کرد.  کاری که هم اکنون کادر فنی و بازیکنانم در حال انجام آن هستند . این بازیکنان دو سال است که مبلغ قرارداد خود را نگرفته اند ولی باز هم آمدند غیرت به خرج دادند و با تیم قرار داد بستند. کاری که بسیاری از بازیکنان دیگر به دلیل وحشتی که از اخبار پیرامون نساجی به گوش شان رسیده بود انجام ندادند و درخواست ما را برای پیوستن به تیم رد کردند.

شاید نام یونس گرائیلی برای نساجی کوچک باشد ولی واقعاً انتظار دارم از این تیم حمایت کنند . ما بازیکنانی مانند محمد صالحی و حسن رمضانی داریم که برای اولین بار در لیگ یک بازی می کنند و مطمئن باشید آنها را ستاره لیگ می کنم. شاید فکر کنید دارم شعار می دهم ولی باور کنید بنده به تیم فعلی نساجی اعتقاد راسخ دارم و کافی است دو سه هفته از لیگ بگذرد تا بازیکنانم در شرایط لیگ قرار بگیرند. پس اگر همه بخواهند ، در طی فصل جاری هم می توان تفکرات غلط آن عده معدود را عوض کرد و وحدت رویه بوجود آورد.

 همین تیم پدیده که مقهور غیرت و تلاش بازیکنان ما شد تا همین جای کار دومیلیارد تومان هزینه کرده است ولی خدا نکند چند صد میلیون تومان پول وارد باشگاه نساجی شود . آنوقت شاهد صف طویلی از طلبکاران هستیم که با سلاح گریه و خواهش و فحش و درگیری لفظی و شکایت کشی و .. تلاش می کنند طلب خود را بگیرند.

** از حمایت مسئولان در قبال پرداخت این بدهی ها هم که ظاهراً خبری نیست!
متأسفانه همین طور است . در حال حاضر چشم همه به دست مسئولین فعلی نساجی است . فراموش نکنید مشکلات مالی چند فصل گذشته این تیم روی دست قاسم نژاد و قنبری افتاده است . ولی مسئولینی که حتی از نساجی به جایی رسیدند حمایتی نمی کنند. البته لازم می دانم از مسئولینی که حمایت می کنند تشکر کنم .

 ** چقدر احتمال می دهید در این فصل با نساجی به موفقیت دست پیدا کنید؟
لازم است عنوان کنم شخص یونس گرائیلی به حمایت کسی نیاز ندارد و اگر کسی از من حمایت کند شک نکند در حال حمایت از تیم محبوب خود، نساجی است. از روز اول قبول کردم با این شرایط کار کنم و در بعضی موارد نیز از حقم گذشتم پس در قبال عدم نتیجه گیری تیم بهانه هم نمی آورم . ولی قبول کنید یک سری معضلات است که در روند موفقیت بنده و تیم نساجی تأثیر می گذارد.

مازندران با مشکلات اقتصادی خاص خودش نشان داد توان تیمداری در لیگ برتر را ندارد پس باید به دو تیم نساجی و سایپاشمال نگاهی استانی داشت . واقعاً عذاب می بینیم وقتی می بینم مسئولین فوتبال و ورزش استان و شهرستان حتی  یک زمین تمرین در اختیار ما قرار نمی دهند.

نساجی مازندران سمبل فوتبال مازندران است پس این تیم به قائمشهر تعلق ندارد و برای کل مازندرانی ها است .چطور وقتی آنها می بینند این باشگاه با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند منتظرند تا حتماً خود باشگاه زمین تمرین در اختیار بچه ها قرار دهد؟

واقعاً آیا تیم های ساروی همچین مشکلاتی دارند؟ همین امروز عکس های تمرین صنعت در ورزشگاه شهید متقی را در سایت شما دیدم. ولی ما برای بازی با پدیده فقط یکبار در ورزشگاه شهدا تمرین کردیم و با تیم مهمان تفاوتی نداشتیم.

** هواداران نساجی را در بازی با پدیده مشهد چطور دیدید؟

 با هواداران بازی با شهرداری اراک خیلی فرق داشتند . بابت حمایت های خوبی که در این بازی داشتند از آنها تشکر می کنم و دست شان را می بوسم. آنها نسبت به تیم دلواپسی دارند و شک ندارم همین دلواپسی سبب شد تا در نیم فصل دوم فصل گذشته آن برخوردها را با من داشته باشند.

 به هر حال هواداران نساجی همیشه نسبت به تیمش احساس مسئولیت می کند و سال هاست از این تیم حمایت می کنند. فقط امیدوارم از این به بعد ابزار دست عده معدودی که در تیم نساجی دنبال منافع خود هستند نشود.

** ولی خودتان بهتر می دانید برخوردهائی که فصل گذشته با شما شد علت دیگری داشت و از جای دیگر نشئت گرفته بود!!

اجازه دهید وارد آن بحث نشویم و این مسئله را برای همیشه در دلم نگه دارم.
 اما این ها مواردی است که هواداران باید بدانند . وقت آن نرسیده تا بگویئد چگونه جای اسماعیلی را در نساجی گرفته اید؟ مطمئناً خودتان بهتر می دانید چه شایعاتی پشت سر شما به راه افتاده بود.

بله می دانم . خیلی ها آمدند و گفتند پشت سر من چه چیزهائی گفته شد و چگونه ذهن هواداران را نسبت به من مخدوش کردند. ولی خدا خودش می داند من زیرآب اسماعیلی را نزدم تا جای او را بگیرم . من با کسب اجازه از او سرمربی شدم. خواهش می کنم از من نخواهید جزئیاتی که خودتان بهتر از من می دانید را تشریح کنم. چون به سود هیچ کس نیست و سبب به حاشیه کشیدن نساجی می شود.

یونس گرائیلی و ارتباط با دلال ؟

شک نکنید نساجی را در این فصل در سلامت کامل بستیم و خدا را شاهد می گیرم هیچ وقت در قبال این تیم کوچکترین کوتاهی نکردم . امسال بازیکنانی داریم که مبلغ قراردادشان نسبت به فصل گذشته خیلی کمتر شده است که این مسئله شائبه ارتباط بازیکن با دلال را بی اثر می کند. یکی از دلایلی که امسال در نزد عده ای منفور شده ام به علت عدم ارتباط با آنها جهت جذب بازیکن بود.

 اگر سخنی مانده بفرمایید؟

از آقایان قاسم نژاد و قنبری بابت اعتمادی که نسبت به بنده داشتند تشکر می کنم که به من اعتماد کردند و از این عزیزان خواهش می کنم در بحث مالی توجه بیشتری به بازیکنان داشته باشند.

همچنین از تمام رسانه ها و هواداران و سایر کسانی که دلشان برای نساجی می سوزد و از این تیم حمایت می کنند صمیمانه تشکر می کنم.

در پایان فقط همین را بگویم که پدیده مشهد را با کمترین حمایت از سوی مسئولان بردیم پس اگر حمایت بیشتر شویم شک نکنید همین نساجی که کمتر کسی روی آن حساب باز کرده است می تواند حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰