تاریخ انتشارشنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۲۴۸۴۲
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندارن :در شش ماهه اول امسال بیش از 45 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی در استان مازندارن برای سفر آمدند.
۰
plusresetminus
ورود 45 میلیون مسافر به مازندران /2800 اثر تاریخی در استان شناسایی شد/ ایران در جایگاه ششم خاورمیانه در جابجایی گردشگر
به گزراش خبرنگار بلاغ از رامسر، مهندس فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندارن ضمن گرامی داشت هفته ی دفاع مقدس و یاد و خاطره ی شهدا گفت: روز 27 سپتامبر مصادف با 5 مهر ماه که درسال 76 از طرف سازمان جهانی جهانگردی WTO روز جهانگردی و گردشگری انتخاب شد و در کشور ما از 5 تا 11 مهرماه به عنوان هفته جهانگردی و گردشگری اعلام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت: استان مازندارن دارای ظرفیت های گردگشری بسیاری است به طوری که دارای 350 هزار کیلومتر ساحل دریایی می باشد و با نزدیکی به تهران و راه های ارتباطی بسیار به پایتخت کشور می تواند یکی از استان های پر رونق در بحث گردشگری باشد.
 وی گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از 45 میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی در استان مازندارن برای سفر آمدند و نیمی از این گردشگران و مسافران در استان اقامت داشتند که بیشترین اقامت و ورود مسافر را شهرستان رامسر داشت.
مهندس فرزانه به سواحل دریا در استان مازندارن اشاره کرد و گفت: سواحل دریا خزر با توجه به اینکه 350 هزار کیلومتر آن در مرز استان مازندارن است به درستی بهره برداری و استفاده نمی شود به دلیل اینکه هماهنگی بین ارگان ها مرتبط وجود ندارد زیرا سواحل در اختیار یک سازمان نیست بلکه سازمان های دگیر اعم از سازمان بنادر و دریانوردی ... هم مرتبط با ساحل دریا است.
 مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری مازندارن در همین رابطه خاطر نشان کرد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان صنایع دستی و گردشگری با سازمان جهانگردی، ایران گردی ادغام شدند که این امر باعث این شد که سه سازمان حرفه ای به یک سازمان آماتوری تبدیل شود و تا رشد کردن و پیشرفت این سازمان در بحث گردشگری نیاز به وقت است.
وی گفت: استان مازندارن دارای سه بندر و سه فرودگاه است و این امر باید باعث شود که گردشگران خارجی به استان ما بیایند و با فرهنگ ما آشنا شوند و استان از حیث اقتصادی رشد کند.
مهندس فرزانه تصریح کرد: به گفته رئیس سازمان جهانی در سال 2012 یک میلیارد گردشگر در کشورهای جهان جابه جا شدند و این یعنی اقتصاد گردشگری، و در رأس این کشورها آمریکا و ترکیه هستند، کشور ما هم در خاورمیانه در رتبه ششم است و در آسیا رتبه 15، که باید این رتبه به بهترین شکل بهبود یابد.
وی اضافه کرد:تفاوت اقلیم ها و هوای مناسب داشتن مناطق بکر و زیبای طبیعی، آثار تاریخی و... دراستان می تواند زمینه ساز تحول گردشگری در کشور شود.
فرزانه به ترافیک در شهرهای استان در زمان های پر تردد و تعطیلات اشاره کرد و گفت: معضل ترافیک در استان مازندارن باید از طریق سواحل حل شود و سازمان بنادر و دریا نوردی می تواند شناورهای تفریحی را در سواحل داشته باشد تا برخی از مسافران از این طریق مسافرت کنند.
وی همچنین آماری از آثار تاریخی استان داد و گفت: استان مازندارن 2800 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که 700 اثر تاریخیثبت شده است، همچنین شهرستان رامسر با داشتن 150 اثر تاریخی دارای بیشترین اثر تاریخی در استان مقام اول را دارد، 12 مهر اصالت یونسکو را در استان داریم که دو مورد را مطعلق به رامسر دانست، 122 منطقه گردشگری در استان را داریم که 10 منطقه در رامسر می باشد.
وی درآخر گفت: اگر ما می خواهیم در استان و شهرستان رامسر بیکار نداشته باشیم باید ظرفیت های گردشگری را تقویت بکنیم و صنایع گردشگری اعم از حمل و نقل، سایت های رفاهی و گردشگری،  کشاورزی و صنایع دستی و ... را رونق دهیم و در همین مسیر مشکلات بیکاری هم حل می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما