تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۸
کد مطلب : ۲۴۶۶۰
موهای آراسته و زیبا یکی از تمایلات همیشگی افراد به خصوص خانم های جوان است که گاه برای رسیدن به این منظور به سراغ راههای عجیب و غریب می روند. در حالی که با به کار گیری چندین روش ساده و طبیعی می توان علاوه بر زیبایی موها سلامت آنها را نیز حفظ کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، - اجتناب از شستشوی هر روز موها. بر خلاف آنچه ما فکر می کنیم شستشوی هر روز موها سبب تشدید ترشح سبوم؛ غدد چربی پوست سر خواهد شد که این حالت باعث می شود تا موها سریع تر چرب شوند. بهترین حالت این است که موها حداکثر دوبار در هفته شسته شوند.
- کوتاه کردن موها هر6 تا 8 هفته. اصلاح منظم موها باعث رشد بهتر موها شده و از شاخه های نازیبای سر موها را از بین می برد.
- آبکشی موها با آب فراوان. پس از شامپو زدن موها را با آب فراوان ولرم آب بکشید تا تمام ذرات شامپو پاک شوند. در آخر نیز با آب سرد بشویید تا پوسته های لا به لای موها از بین رفته و موها درخشندگی بیشتری پیدا کنند.
- شسوار کردن از دور موها. هیچگاه موها را از فاصله خیلی نزدیک شسوار نکنید زیرا سبب سوختگی موها خواهد شد. در صورت امکان موها را هوای سرد خشک کنید.
- کنار گذاشتن برس های مصنوعی. برس ها و شانه هایی با جنس مصنوعی مانند پلاستیک به موها آسیب رسانده و آنها را می شکنند. بهتر است برس هایی انتخاب کنید که پرزهای آنها الیاف طبیعی یا چوبی باشند.
اصول شامپوزدن صحیح
- توصیه می شود موها دو بار شسته شوند. با یک بارشامپو زدن آلودگی های موها پاک می شوند و شامپو زدن دوباره تاثیر بهتری خواهد داشت.
- پس از شستشو با شامپویی متناسب با نوع موها، شامپویی خنثی و نرم کننده استفاده کنید. شامپوها حاوی ترکیبات فعالی هستند که در مدت طولانی می توانند به موها آسیب رسانده و خاصیت خود را از دست دهند.
- پساز شستشوی موها آنها را محکم با حوله خشک نکنید. همچنین موها را به سمت پوست سر شانه نزنید زیرا ممکن است موها بشکنند.
ضد شوره طبیعی با پایه سرکه
برای تهیه ماسک ضد شوره 2 قاشق سوپ خوری سرکه سیب را در ظرفی ریخته و با کمی آب مخلوط کنید. آن را مستقیما روی پوست سر بریزید و موها را با یک دستمال خشک و تمیز بپوشانید. پس از 15 دقیقه موها را با آب فراوان آبکشی کرده و شامپوی مناسب ضدشوره را استفاده کنید.
می توانید شامپوی ضد شوره نیز تهیه کنید. برای این کار به اندازه یک فندق شامپوی خنثی را در ظرفی ریخته و 2 تا 3 قطه روغن اکالیپتوس به آن بیافزایید تا از خواص پاک کنندگی و آرام بخشی آن بهره مند شوید. پوست سر را با این ترکیب ماساژ داده و بگذارید تا حداکثر 2 دقیقه روی سر بماند. این زمان برای عملکرد روغن کافی است. سپس با آب فراوان بشویید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴