تاریخ انتشاردوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد مطلب : ۲۴۶۲۶۳
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی در غرب مازندران، فعالیتی با ریسک بالا است و دولت با وام بلاعوض باید از کشاورز حمایت کند.
۰
plusresetminus
کشاورزی در غرب مازندران، فعالیتی با ریسک بالا است/ دولت با وام بلاعوض از کشاورز حمایت کند
به گزارش بلاغ، شمس‌الله شریعت‌نژاد پس از بازدید از باغات و محصولات آسیب‌دیده روستای نعمت‌آباد، در نشست برآورد خسارت محصولات کشاورزی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در تنکابن برگزار شده بود، اظهار کرد: چرا دولت که نمی‌تواند از کشاورز در باغداری و تولید حمایت کند، اجبار بر کشاورزی مردم دارد؟!

وی افزود: تنها درخواستی که از دولت می‌توان داشت این است که اگر واقعاً اراده بر کشاورزی مردم این منطقه دارد، با وام بلاعوض به کشاورزان کمک کند.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی، دریافت تسهیلات را سقوط مردم از چاله به چاه عنوان کرد و گفت: ما امروز شرمنده کشاورزانی شدیم که تمام امیدشان به برداشت این محصولات بود اما متحمل خسارت شدند.

این مسئول با بیان اینکه برای کشاورزی این منطقه باید الگوی کشت مناسب ارائه شود، خاطرنشان کرد: کشاورزی در غرب مازندران، فعالیتی با ریسک بالا است، چه قبل از تولید و چه پس‌ از آن.

شریعت‌نژاد ادامه داد: برای اینکه کشاورز تغییر کاربری ندهد باید او را امیدوار کرد، از طریق تضمین خرید دادن و مشارکت دولت در ریسک.

وی با اشاره به خسارت ناشی از برف سال 92، متذکر شد: در برف قبلی این منطقه متحمل بیشترین خسارت شد، اما بودجه آن در بین کل استان تقسیم شد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی، تلفیق بودجه و برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: از میزان 368 میلیارد تومان خسارت این سه شهرستان، حداقل باید نیمی از آن را دولت پرداخت کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴