دومین مرحله عملیات جست‌وجو کوهنوردان مالزیایی مفقود شده در قله دماوند با حضور رئیس جمعیت هلال احمر آمل و تیم تخصصی امداد کوهستان این شهرستان آغاز شد.
۰
plusresetminus
تلاش برای پیداکردن کوهنوردان مالزیایی در قله دماوند همچنان ادامه دارد/ آغاز مرحله دوم جستجو مفقودین توسط هلال احمر+عکس
به گزارش بلاغ به نقل از سفیر هراز حوالی ساعت 10 صبح روز گذشته، پنجم آذر ماه رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل به همراه تیم تخصصی امداد کوهستان از آمل پس از مساعد شدن شرایط جوی برای مرحله دوم عملیات جست‌وجو و نجات کوهنوردان مالزیایی که هنگام صعود به قله دماوند مفقود شدند، وارد منطقه پلور  شدند.

 

گفتنی است سفیر کشور مالزی، خانواده‌های مفقودان و نماینده سازمان امداد و نجات در محل فدراسیون کوهنوردی پلور حضور پیدا کردند و گزارشی از جغرافیای منطقه و مرحله نخست عملیات جست‌وجو و نجات که در تاریخ دوم آذر ماه انجام شد، به آنها ارائه کردند.

 


دومین مرحله عملیات جست‌وجو با درخواست هلی‌کوپتر از سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آغاز شد و تیم نجات پس از سوار شدن بر هلی‌کوپتر و گشت‌زنی اطراف قله دماوند و عکس‌برداری هوایی از منطقه در بالای یال ملاخواران فرود آمدند؛ نجات‌گران پس از جست‌وجو شب را در منطقه اطراق کردند تا از صبح فردا مجددا اقدام به جست‌وجو کنند.

 

تیم کوهنوردان مالزیایی ۱۲ نفر بودند که هشت نفر از افراد این گروه موفق به صعود شدند و 2 نفر از آنها به دلیل شرایط جسمی نتوانستند صعود کنند و ۲ نفر دیگر از این کوهنوردان که صعود انفرادی داشتند در مسیر مفقود شدند.

 

 

لازم به ذکر است این 2 کوهنورد مفقود تا ارتفاع پنج هزار و 300 متری با دوستان خود در ارتباط بودند که پس از آن دیگر خبری از آنها نیست و همچنان عملیات امداد و نجات ادامه دارد.

 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴