تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۲۴۳۳۳
در دهة فرخندة کرامت، اطراف ویترین سکّه‎های متبرّک ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام، پُرازدحام‎ترین و شلوغ‎ترین مکانِ گنجینة سکّة موزة آستان قدس رضوی بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمدحسین یزدی‌نژاد خاطرنشان کرد: «پس از انتصاب امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام به ولایت‌عهدی در هفتم ماه رمضان 201 قمری، درهم‌های نقره به نام مبارک آن حضرت ضرب شد».
وی با بیان این که این سکّه‌ها از لحاظ خط و کتیبه‌های موجود بر رو و پشت آن‌ها جزءِ زیباترین سکّه‎های ضرب‌شده می‎باشند، افزود: «سکّه‎های متبرّک ولایت‌عهدی حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام، در فاصلة سال‌های 202 تا 204 قمری در شهرهای مرو، سمرقند، فارس، اصفهان، محمدیه (ری) و نیشابور ضرب شده‌اند که دو نمونه از آن‌ها در گنجینة سکّة موزة آستان قدس رضوی به نمایش عمومی و دائمی درآمده است».
وی گفت: «مردم با اشتیاقی خاص به سکّه‎هایی که یادگارهایی کوچک از دوران زندگی پربرکت آن حضرت هستند، می‎نگریستند و توقف‎های طولانی و نگاه‌های عاشقانه به یادگارهای فلزی، کعبة عشّاق بودن این امام همام را بیش از بیش نشان می‎داد».
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، گنجینة سکّة موزة آستان قدس رضوی با در اختیار داشتن مجموعة نفیسی از سکّه‌های ایران باستان، به مرکزی فرهنگی ـ گردشگری و پژوهشی برای سکّه‌شناسان، پژوهشگران، باستان‌شناسان و بازدیدکنندگان تبدیل شده است و بر اساس آن، روزانه پذیرای بازدیدکنندگان بسیار زیادی از داخل کشور و کشورهای خارجی است.

روی سکه

پشت سکه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴