مقام اول جشنواره ملی رضوی در گفتگو با بلاغ /

با خلق آثار هنری می توان حرف های تازه زد

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۳۷۹۱
یک هنرمند مازندرانی موفق به کسب مقام اول در جشنواره ملی رضوی شد.
۰
plusresetminus
با خلق آثار هنری می توان حرف های تازه زد

به گزارش خبرنگار بلاغ،نیما الیکایی از جمله هنرمندان خط و خوشنویسی با درجه فوق ممتازی در استان مازندران است که عاشقانه به کار هنر خطاطی و خوشنویسی می پردازد و در زنده نگه داشتن این هنر زیبای ایرانی همواره تلاش و پشتکار مثال زدنی از خود به نمایش می گذارد.
طی روزهای اخیر این هنرمند خوشنویس چالوسی و مسئول انجمن خوشنویسان شهرستان چالوس موفق شد در رشته خط نستعلیق با اقتدار بر سکوی نخست جشنواره بزرگ و ملی رضوی در مشهد ایستاد و افتخاری دیگر برای عرصه فرهنگ و هنر مازندران به ارمغان آورد.
این خوشنویس برتر مازندرانی در گفتگو با بلاغ بیان داشت : در جشنواره ملی رضوی هفتصد نفر از سراسر کشور حضور داشتند که از این تعداد 15 نفر از استان مازندران بودند.
وی با بیان اینکه در سال 81 از انجمن خوشنویسان ایران فارغ التحصیل شد، افزود: حدود 18 سال به کار هنر خوشنویسی مشغول هستم که از این مدت زمان ، هشت سال را بطور مداوم و حرفه ای مشغول هستم.
الیکایی در خصوص جشنواره ملی رضوی اظهار داشت: جشنواره ملی رضوی یکی از بزرگترین جشنواره های کشوری است و از اعتبار و جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی برخوردار و امروز خوشحالم که به لطف خدا توانستم برای مازندران و مازندرانی ها افتخار آفرینی کنم.
وی همچنین به نقش هنر در زندگی انسان اشاره کرد و عنوان داشت: هنر یک نوع رنگ نو و تازه ای در زندگی به حساب می آید و هر روز می توان کار و آثار جدید و نو خلق کرد و بدین طریق با هنر حرف تازه ای زد.
وی خاطرنشان کرد: هنر را باید بطور حرفه ای ادامه داد در غیر اینصورت در سطوح پایین متوقف خواهیم شد و از لمس تجارب بزرگتر باز خواهیم ماند.
لازم به ذکر است شروع علاقه مندی و یادگیری هنر خوشنویسی " نیما الیکایی " از دوران مدرسه و توسط معلم هنر وی به نام آقای امیری بود که به نوعی توانست آن استعداد ذاتی هنری در زمینه خوشنویسی را در وجود خویش کشف کند و بارها در جشنواره های مختلف موفق به کسب مقام اول شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷