تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۳۰۸۱۶
همزمان با فرارسیدن ایام الله محرم و شروع عزاداری سرور و سالار شهیدان، برادران اهل سنت شهر «گلگت» پاکستان اعلام کردند امسال تصمیم گرفته‌اند خود حفاظت از عزاداران حسینی را برعهده بگیرند.
۰
plusresetminus
اهل سنت یک شهر در پاکستان امنیت عزاداران حسینی(ع) را بر عهده گرفتند
به گزارش بلاغ، جبهه غربی-عربی عبری سال‌هاست که تلاش می‌کند با روشن نگه داشتن و شعله‌ور کردن آتش فرقه‌گرایی، شیعه و سنی را به جان هم بیندازند، اما همه به خوبی می‌دانند که شیعیان و اهل سنت برادران دینی یکدیگر بوده و این تنها سلفی‌ها و تکفیری‌ها هستند که دشمن مشترک هر دو محسوب می‌شوند.

این واقعیت به خوبی در مراسم عزاداری محرم و سوگواری برای امام حسین «ع» خود را نشان می‌دهد همه ساله عزاداری حضرت سید الشهدا و 72 یار باوفایش با شکوه بسیار در کشورهای جهان و با حضور پرشور شیعیان و اهل سنت برگزار می‌شود.

امسال برادران اهل سنت پاکستان همزمان با ایام الله محرم مشت محکمی بر دهان تفرقه افکنان و تکفیری‌ها کوبیده‌ و شهروندان سنی مذهب شهر «گلگت»، عهده‌دار حفاظت از دسته‌جات عزای عزاداران حسینی در ایام ماه محرم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع)، در پی برخی تهدیدهای تروریست مبنی بر بمب‌گذاری و انجام عملیات تروریستی و انتحاری در طول ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اهل سنت شهر «گلگت»، مسئولیت حفاظت از دسته‌جات عزاداری را بر عهده گرفتند.

این اقدام اهل سنت، قدم بزرگی در راه مقابله با فرقه گرایی و تفرقه میان اهل سنت و شیعه در پاکستان در طول سالیان گذشته، محسوب می‌شود.یکی از اعضای جامعه اهل سنت گلگت در این باره اظهار داشت: این اقدام کاری است که ما باید انجام دهیم و ان شاالله انجام خواهیم داد.«شاه رئیس» در ادامه افزود: «ما در مراسم‌های عزاداری شیعیان برای امام حسین (علیه السلام) حاضر خواهیم شد و موقعیتی را فراهم خواهیم ساخت تا شیعیان در کمال آرامش به این مراسم دینی و مذهبی خود بپردازند.»

این سخنان در حالی از سوی یکی از اعضای فعال اهل سنت پاکستان مطرح می‌شود که نیروهای امنیتی و داوطلبان شیعه نیز بخشی از امنیت این مراسم‌ها را عهده‌دار شده‌اند.

منابع امنیتی پاکستان از احتمال وقوع حملات تروریستی و انتحاری در ایام پیش رو که شیعیان و عزاداران را هدف قرار می‌دهد، خبر داده و خواستار رعایت تمام مسائل امنیتی در محل‌های برگزاری مراسم‌های عزاداری و در دسته‌جات شده‌اند.

شایان ذکر است در ماه‌های اخیر شاهد افزایش ارتباطات میان شیعیان و اهل سنت پاکستان با یکدیگر و کنار گذاشتن عداوت‌ها و خصومت‌ها بوده‌ایم و این اقدام اهل سنت در داوطلب شدن برای برقراری امنیت در محل برگزاری عزاداری‌ها، می‌تواند نشانه خوبی از این وحدت و همبستگی باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما