حال و هوای بازار لوازم التحریر مازندران

بازار لوازم التحریر ایرانی در دست شخصیت های بیگانه / تصاویر

تاریخ انتشارجمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۲۳۰۷۰
بیشتر لوازم التحریری که در بازار موجود می باشد از تصاویری خارجی استفاده می کنند البته نکته جالب اینجاست این دفاتر در ایران تولید می شود.
۰
plusresetminus
بازار لوازم التحریر ایرانی در دست شخصیت های بیگانه / تصاویر
به گزارش بلاغ،چیزی به روزهای بازگشایی مدارس نمانده و دانش آموزان با شوق و هیجان بیشتری منتظر آغاز بهار سال تحصیلی هستند، اما نکته قابل توجه در تهیه کیف و مداد و پاک کن و دفتر نقوش پر رنگ و لعابی است که روی آنها نقش بسته است.اکثر دانش آموزان در خرید لوازم التحریربه دنبال زیبایی وجذابیت بکار رفته روی آنها می باشند.
با درنگی در کتاب فروشی های نوشهر می توان به خوبی مشاهده کرد که چگونه طراحی های غربی و شخصیتهای کارتونی فیلم های خارجی بازار لوازم التحریر شهر را تسخیر کرده است.
خبرنگار ما با حضور در محل های فروش لوازم التحریر نوشهر با فروشندگان و عرضه کنندگان لوازم التحریر و تعدادی از خریداران به مصاحبه پرداخت که توجه شما را به آن جلب می کنیم.
رضا حسن پور مسئول کتابفروشی حسن پور در رابطه باتصاویر درج شده بر روی لوازم و التحریر به خبرنگار ما گفت:در حال حاضر اکثر تصاویر استفاده شده روی لوازم التحریر از شخصیت های کارتونی خارجی می باشد که جای تامل دارد.
وی افزود: چاپ دفتر از فروردین شروع می شود،به تازگی با خبر شدیم که در اواخر مرداد در تهران دفترهایی که شخصیت های کارتونی ایرانی مثل شکرستان وحتی عکس شهدای هسته ای چاپ شده است که عرضه آنها خیلی محدود می باشد وهنوز به شهرستانها نرسیده است.
حسن پور تاکید کرد: خرید دفتر ها توسط کتابفروشی ها در ما ههای خرداد وتیر صورت می گیرد،آنها باید زودتر اقدام می کردند و نکته مهم این که تبلیغاتی هم صورت نگرفته است .
عباس لهراسبی مسئول کتابفروشی ایرا، در خصوص عدم استقبال دانش آموزان از تصاویر ایرانی روی دفاتر گفت:بیشتر لوازم التحریری که در بازار موجود می باشد از تصاویری خارجی استفاده می کنند البته نکته جالب اینجاست این دفاتر در ایران تولید می شود.
وی با اشاره به اینکه روی شخصیت های کارتونی خارجی نسبت به شخصیت های ایرانی بیشتر کار شده است ، افزود: بیشتر برنامه هایی که در تلویزیون پخش می شود خارجی است بچه ها ارتباط بیشتری با آنها برقرار می کنند و این مسئله باعث می شود لوازم التحریر با این تصاویرفروش خوبی داشته باشند.
لهراسبی خاطر نشان کرد :اگر مسئولین هم بر فعالیت چاپخانه ها نظارت داشته باشندتا ازتصاویری استفاده کنند که برای بچه ها الگوی مناسبی باشند نه مثل شخصیتی مثل بن تن که خشونت را گسترش می دهد و یا باربی یا فرشته مهربان که اصلا با فرهنگ اسلامی ما مطابقت ندارد.
مسئول کتابفروشی هرمزی نیز در این باره گفت:در حال حاضر دفتری که با شکل های ایرانی باشد در بازار موجود نیست وخیلی کم عرضه می شود و همچنین در بعضی از موارد به دلیل عدم استقبال دانش آموزان فروش خوبی ندارد.
فاطمه کاویانپور دانش آموز ششم ابتدایی نیز به خبرنگار ما گفت:بیشتر از لوازم التحریری استفاده می کنم که شخصیت های معروف کارتونی روی آنها باشد و زیبا وجذاب باشند.
مژگان موحدی کلاس اول دبیرستان درباره انتخاب لوازم التحریر بیان کرد : در حال حاضر بیشتر از دفاتری استفاده می کنم که تصاویر طبیعت و گل ورنگ های شاد داشته باشند وکیفیت دفتر هم خوب باشد.
رومینا داوودی کلاس سوم راهنمایی هم در این باره ابراز کرد: در دوران ابتدایی بیشتر از لوازم التحریری استفاده می کردم که عکس های باربی وشخصیت های کارتونی خارجی بود.در حال حاضرهم دفتر هایی که کیفیت خوبی داشته باشندوتصاویر روی جلد هم ساده باشد استفاده می کنم.
درپایان تعدادی از پسر ها در مقطع ابتدایی در گفتگویی از علاقه مندی خود نسبت به شخصیت های کارتنی بن تن وانگری برد گفتند و اظهار داشتند: اگر کارتون های خوب ایرانی ساخته شود ودفتر هایش بیایید ما حتما از آنها استفاده می کنیم.









ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
ANISA
KHELI KHOB BUD
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴