تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۲۳۰۴۷۱
حجت‌الاسلام حجتی گفت: مقدمه تاریخ کربلا شناخت خود امام حسین(ع) است آنقدر این شناخت حساس است که به ایمان ما گره می‌خورد، سنگ محک ایمان و ارتباط ما شناخت اباعبدالله(ع) است.
۰
plusresetminus
مقدمه تاریخ کربلا شناخت خود امام حسین(ع) است/ بعضی‌ها امام حسینشان تاریخ انقضا دارد
به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، حجت‌الاسلام وحید حجتی سخنران شب اول محرم هیات یافاطمه‌الزهرا (س) بابل با اشاره به عظمت عاشورا در طول تاریخ اظهار کرد: شما شاهد هستید که  یک حادثه (واقعه عاشورا) بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال پیش اتفاق افتاد و از صبح تا بعد از ظهر بیشتر طول نکشید اما می‌بینیم هیچ حادثه‌ای در طول تاریخ به این اندازه دل به دنبالش نرقته وقلوب را تسخیر خودش نکرده است، چرا؟!

وی افزود: مردم توجه کنند بین ما و خدا، حضرت اباعبدالله(ع) چه می‌کند؟  شب قدر هم که بدنبال توبه و استغفار هستیم باز شاهد هستیم خواندن زیارت عاشورا اباعبدالله(ع) مستحب است و این نشان از عظمت آقا است.

سخنران امسال هیات یافاطمه‌الزهرا(س) ادامه داد: بله احساسات دخیل است اما معرفت افزایی بیشتر مهم‌تر است، امام حسین(ع) می‌خواهی تحریک احساسات کنی؟ به این مسئله با دقت نظر نگاه کنید، داستان چیست که خود خدا پای کار ایستاده است.

وی با انتقاد از برخی‌ها که حسین(ع) را برای مشکلاتشان می‌خواهند گفت: بعضی‌ها امام حسینشان تاریخ انقضا دارد، این که امام صادق(ع) فرمود: کسی حتی به اندازه بال مگس گریه کند برای اباعبدالله(ع) خدا می‌گوید با من طرفی و حسابش با خداست.

حجتی افزود: اگر کسی بدون مقدمه برود تاریخ کربلا را بخواند چیزی دستش نمی‌آید و خطرناک‌تر این که تحلیل یزید را پیدا می‌کند. مقدمه تاریخ کربلا شناخت خود امام حسین(ع) است آنقدر این شناخت حساس است که به ایمان ما گره می‌خورد، سنگ محک ایمان و ارتباط ما شناخت اباعبدالله(ع) است.

وی با تاکید بر لزوم معرفت افزایی به حسین اظهار داشت: این حسین(ع) کیست؟ همین جا بایست؛ اگر فهمیدی این حسین(ع) کیست می‌فهمی چرا همه عالم اسیر اوست، علامه طباطبائی می‌فرماید:" خدا اراده کرده تمام فیوضات خود را از ۲ کانال به مردم بدهد یا حرم اباعبدالله یا روضه اباعبدالله(ع)".

این استاد حوزه علمیه افزود: شناخت ابی‌عبدالله(ع) هویت انسان را عوض می‌کند و نتیجه دارد، ابی‌عبدالله(ع) را نمی‌شود با خواب ثابت کرد؛ در حد یک مریض شفا دادن حضرت را تنزل بدهیم؟  آقای بهجت هم مریض شفا می‌داد، هنر است؟ اگر اینطور است که کلیسا بهتر است، آقا برو کلیسا!

وی ادامه داد: شما در قرآن تاریخ و جغرافیا دارید اما قرآن کتاب تاریخ و جغرافیا نیست؛ این که از نشانه‌های مومن این است که اگر سه بار اسم جدمان را بیاوری اشکش می‌ریزد تلنگر است که چقدر حسین(ع) را می‌شناسی به همان اندازه ایمان داری.

حجت‌الاسلام حجتی در پایان گفت: فردی خدمت امام صادق(ع)رفت و گفت: من عاشق همه شما هستم اما نمی‌دانم چرا وقتی نوبت ابی‌عبدالله(ع) می‌رسد حال دیگری دارم آیا من مشکلی دارم؟ راوی می‌گوید دیدم امام صادق(ع) چشمانشان پر از اشک شد و فرمودند ما هم نسبت به جدمان همچین حسی داریم، به این می‌گویند معرفت قلبی.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴