تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۲۲۹۷۶۸
امام جمعه فریدونکنار با گلایه از برخی صحبت‌های ایجاد شده در فضای مجازی، گفت: اینکه بگوییم دیگران به دفتر رهبری خط می‌دهند و آنها را فاقد اداره می‌دانند تهمت بزرگی است.
۰
plusresetminus
اینکه بگوییم دیگران به دفتر رهبری خط می‌دهند و آنها را فاقد اداره می‌دانند تهمت بزرگی است
به گزارش بلاغ به نقل از بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه در ملی قدس این شهرستان، با اشاره به فرارسیدن ماه عزای حسینی اظهار کرد: در ماه محرم عاشقان مکتب حسینی به استقبال کاروان عاشورا رفتند و با سیاهپوش کردن مساجد و حسینیه‌ها فضای کشور را برای اقامه عزای امام حسین(ع) مهیا می‌کنند.

وی افزود: امام حسین امامی است که عاشقانه جان خود را در راه بقای اسلام اهدا کرد تا درخت تنومند اسلام پایدار بماند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه نباید عاشورا را بازیچه دست نااهلان قرار داد، تصریح کرد: مداحان و واعظان از مطالب بی‌اساس و خرافی در بیان واقعیات عاشورا چه در نقل تاریخی و چه در تفسیر آیات پرهیز کنند.

جلالی با تاکید بر اینکه از تفسیر به رای قرآن باید پرهیز کرد گفت: انسانی که بخواهد با رای و نظر شخصی خود قرآن را تفسیر کند جایگاه وی در آتش است چرا که هر کسی که قرآن را با برداشت خود تفسیر کند به پیامبر ایمان ندارد و این یک انحراف فکری و عقیدتی است.

وی افزود: اگر کسی بخواهد از اهل بیت تفسیر به رای کند خیانت کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: باید در بصیرت افزایی جوانان تلاش کرد و هیات امنای مساجد در این ایام با تعامل با جوانان زمینه را برای بصیرت افزایی مهیا کنند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت در مساجد در ایام محرم، افزود: در اطعام ها و پذیرایی از عزاداران مسائل بهداشتی را رعایت کنید چرا که دستور اسلام بر نظافت و بهداشت است.

جلالی با بیان اینکه احترام به پیرغلامان نشانه ادب یک هیئتی است گفت: جوانان هیئتی حرمت بزرگسالان و ادب مجالس حسینی را داشته باشد و اختلاف و مشکل ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بااشاره به پیگیری‌ها در رابطه با آب شرب فریدونکنار خاطرنشان کرد: با نامه‌ای که به استاندار نوشته و بودجه‌ای برای آب تقاضا شد، وعده تامین بودجه را به فریدونکنار دادند.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز نیروی انتظامی افزود: تامین امنیت اجتماعی یکی از مهم‌ترین وظایف اصلی نیروی انتظامی برای شهروندان است.

جلالی با بیان اینکه بخش عمده تامین امنیت بر عهده نیروی انتظامی است، گفت: امنیت مانند هوا است که اگر در شهری نباشد زندگی مردم مختل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در انجام وظایف خود قانون را اجرا کنند و تبعیض قایل نشوند، اظهار کرد: مردم خواهان امنیت، فکری، روانی، معنوی و اخلاقی هستند که نیروی انتظامی تامین کننده آن است.

امام جمعه فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ وحدت در کشور یک امر ضروری و مصالح کشور بر حفظ وحدت است، گفت: کشور را دو قطبی نکنیم تا نیروهای انقلابی در مقابل هم بایستند و دشمن مشترک از آب گل آلود ماهی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه رهبری از روی دلسوزی ارشاد کردند، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف بین نیروهای مومن به صلاح ملت و کشور نیست، مواظب باشید دشمن از ما سو استفاده نکند و خواسته یا نخواسته ابزار کار دشمن نشویم.

جلالی تاکید کرد: اینکه بگوییم دیگران به دفتر رهبری خط می‌دهند و آنها را فاقد اداره می‌دانند تهمت بزرگی است.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده از وحدت جهان اسلام، گفت: آثار شکست با وحدت اسلام در میان داعش و اربابان آنها مانند عربستان و آمریکا مشهود است و گدایی عربستان در منطقه و شکست در تولیدات و عرضه نفت از سوی آل سعود اثبات کننده این امر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲