تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۲۲۷۶۴۸
امام جمعه نکا گفت: امروز نیز مانند دوران دفاع مقدس، مدیریت جهادی و مقاومت در سایه تحریم و تهدید عامل پیش‌برنده کشور و گره‌گشا به شمار می‌آید.
۰
plusresetminus
مدیریت جهادی و مقاومت در سایه تحریم و تهدید، عامل پیش‌برنده کشور/ دفاع مقدس، درس بی‌اعتمادی به آمریکاست
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به درس‌های دفاع مقدس از بی‌اعتمادی به آمریکا، اظهار کرد: از هفته دفاع مقدس درس‌های فراوانی می‌توان دریافت کرد که بی‌اعتمادی به دشمن یکی از آن‌ها است.

وی افزود: موفقیت مدیریت جهادی همانگونه که در جبهه‌های دفاع مقدس این مدیریت جهادی بود که توانست موفق عمل کند و مقاومت در سایه تحریم و تهدید همانطور که جنگ را در زمانی به پیش برده و به پیروزی رساندیم که نهایت تحریم و تهدیدها وجود داشت، دو درس بزرگ دیگر از دفاع مقدس به شمار می‌آیند.

امام جمعه نکا با بیان تلاش برخی به منظور عقب‌نشینی سپاه با استفاده از شانتاژ و غوغاسالاری، خاطرنشان کرد: سپاه باید مراقب بوده و فریب این شانتاژبازی‌ها را نخورده قرص و محکم در دفاع از انقلاب اسلامی در همه حوزه‌ها وارد شده و حمایت خود را عملی کند.

این مسئول اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نقش سپاه و بسیج بسیار سازنده بوده و امروز نیز در جنگ نرم، فعالیت سخت و بازسازی کشور نیز نقش بسیار مهمی دارند چراکه سپاه سنگر مستحکم انقلاب بوده و به آن افتخار می‌کنیم.

وی تأکید کرد: سپاه در صنایع نظامی در سایه تحریم‌ها به بهترین موفقیت‌ها دست پیدا کرد بنابراین امروز نیز مدیریت جهادی و مقاومت در سایه تحریم و تهدید عامل پیش برنده کشور و گره‌گشا به شمار می‌آید.

بی‌اعتمادی مطلق جمهوری اسلامی به آمریکا

آیت‌الله محمدی لائینی در ادامه با یادآوری لشکرکشی سال 2001 آمریکا به منطقه، تصریح کرد: 16 سال از لشکرکشی آمزیکا به منطقه به بهانه‌های واهی مبارزه به تروریست می‌گذرد درحالی که آمریکایی‌ها منافقینی که به وسیله ترور بیش از 17 هزار نفر را در کشور ما به شهادت رساندند را زیر چتر خود گرفته و در این شرایط چنین ادعای واهی را مطرح می‌کند.

وی با تأکید بر عدم اعتماد به دشمن، افزود: امروز جمهوری اسلامی بی‌اعتمادی مطلق به استکبار جهانی در راس آن آمریکا دارد که این بی‌اعتمادی باید روزبه‌روز گسترش پیدا کند بنابراین برخی چهره آمریکا را بزک نکنند و دوست جلوه ندهند که آمریکا واقعاً دشمن ما است.

خطیب جمعه نکا با اشاره به عهدشکنی مکرر آمریکا در همه عرصه ‌های جهانی، اظهار کرد: آمریکایی‌ها امروز نیز بارها به بهانه اشتباه در سوریه آتش‌بس را با بمباران مواضع ارتش سوریه نقض می‌کنند که البته این روش آن‌ها در تمام کشورهای عراق و افغانستان نیز بوده است اما ما که بارها آمریکا را تجربه کرده و بی‌اعتمادی به آمریکا را لمس کرده‌ایم دیگر نباید از این راه گزیده شویم.

توجه مسئولان به سیاست ترویج چادر در مدارس

این مسئول با تأکید بر تقویت نیروی دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: برخی زمزمه می‌کنند که ژاپن و آلمان نیروی دفاعی خود را گنار گذاشته و رشد کردند و متأسفانه این را به ما نیز سفارش می‌کنند که واقعاً انسان تعجب می‌کند کسانی که سازندگان انقلاب و نظام بوده‌اند امروز تئوری‌هایی را ارائه دهند که بنیاد انقلاب و نظام را از بین می‌برد.

وی همچنین با اشاره به آغاز مدارس، اظهار کرد: فضای تعلیم و تربیت از سم‌پاشی‌های ماهواره‌ها در مدارس و میان دانش‌آموزان متاثر شده و بعضی از شبکه‌ها فضای برخی از مدارس را مسموم می‌کنند که خانواده‌ها باید به این نکات توجه کرده و از آن‌ها مطمئن شوند.

آیت‌الله محمدی لائینی خطاب به مسئولان وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: مسئولان آموزش و پرورش کشور سیاست حضور دانش‌آموزان با چادر در مدرسه به عنوان حجاب برتر را باید ترویج و تبلیغ کنند و خانواده‌ها از این افتخار ملی و اسلامی فاصله نگیرند بنابراین خانواده‌هایی که دختران دانش‌آموز دارند فرزندان خود را با چادر به مدرسه بفرستند.

وی در پایان با اشاره به به اهمیت به‌روز بودن آتش‌نشانی و امکانات مربوط به آن، گفت: آتش‌نشانی‌های ما باید به‌روز بوده و تجهیزات آتش‌نشانی متناسب با تعداد طبقات و امکانات روز باید فراهم شود نه مانند 50 سال قبل که درصورت آتش‌سوزی در طبقات بالا شاهد عدم توانایی آتش‌نشانی در حتی دسترسی به آتش شویم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما