تاریخ انتشارجمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۲۲۷۵۴۷
قهرمان سابق جهان گفت: اگر می خواهیم در المپیک 2020 نتیجه بگیریم باید به اشکانی اعتماد کنیم و نباید نتیجه نگرفتن احتمالی کشتی فرنگی در آوردگاه‌های آینده موجب انتقاد به کادر فنی جدید شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پس از المپیک 2016 ریو و انتقاداتی که به عملکرد محمد بنا انجام گرفت، آقای خاص کشتی فرنگی تصمیم به استعفا گرفت و اعلام کرد دیگر به کشتی برنخواهد گشت. برای جانشینی بنا گزینه های مختلفی مطرح شد و در نهایت شورای فنی به اتفاق آرا به علی اشکانی اعتماد کردند و سکان هدایت فرنگی کاران را به این مربی جوان سپردند.

حسن رنگرز که یکی از گزینه های مطرح شده برای جانشینی بنا نیز بود طی گفت‎وگویی درباره انتخاب علی اشکانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: ابتدا به محمد بنا، خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم. انصافاً او در 10 ماه گذشته، زمان کمی در اختیار داشت اما با کسب 2 مدال برنز، کار بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام داد. جامعه کشتی هم علاقمند بود که استمرار حضور بنا را در حوزه فنی در فاصله میان دو المپیک ببیند اما او مصلحت کار را در این دید که با فدراسیون، قطع همکاری کند. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک باز هم شاهد حضور بنا در فضای فنی باشیم. قطع به یقین خلأ وجود بنا همیشه احساس خواهد شد.

وی ادامه داد: به دوست عزیزم، علی اشکانی که از قهرمانان شایسته و تحصیلکرده ماست، تبریک می‌گویم. او توانمندی خود را در رده سنی نوجوانان نشان داد و بعد از 20 سال توانست این تیم را قهرمان جهان کند. قطعاً علی اشکانی کار دشواری در پیش خواهد داشت. ما و همه اهالی کشتی فرنگی وظیفه خود می‌دانیم که در روزهای پیش‌رو که روزهای سختی برای علی اشکانی در حوزه سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی است، کمک حال او به هر شکل ممکن باشیم.

نایب‌رئیس پیشین فدراسیون کشتی تصریح کرد: امیدوارم این زمان به علی اشکانی داده شود تا بتواند منویات فکری و به نوعی مباحث فنی که در ذهنش وجود دارد را عملیاتی و پیاده‌سازی کند. به هر صورت اعضای شورای فنی هم که از بزرگان این رشته هستند، آمدند و با توجه به فضای موجود، گزینه‌ای را انتخاب کردند. من فکر می‌کنم باید به علی اشکانی الزامات کسب نتیجه را داد. در واقع باید امکانات را به او داد و پس از آن طبیعتاً توقع پاسخگویی داشت. اگر می خواهیم در المپیک 2020 نتیجه بگیریم، نتیجه نگرفتن احتمالی کشتی فرنگی در آوردگاه های آینده نباید موجب انتقاد به کادر فنی جدید شود چرا که کسب تجربه و تشکیل یک تیم قدرتمند نیازمند اعتماد و صبر و حوصله است.

 قهرمان سابق جهان ادامه داد: تغییر قوانین نیز مزید بر علت شده که البته در هر تغییری هم فرصت وجود دارد و هم تهدید و کار برای کادر فنی برای تبدیل تهدیدها به فرصت سخت است. بنابراین اشکانی باید در انتخاب کادر فنی بسیار دقت کند.

رنگرز درباره خروج تیم ملی بزرگسالان از زیر نظر مدیریت فنی هم گفت: مدیریت فنی در رده بزرگسالان با توجه به حساسیت کار مستقیما زیر نظر مستقیم ریاست فدراسیون قرار گرفته و آقایان بنی تمیم در فرنگی و لایق در آزاد بر کار کشتی گیران نظارت خواهند کرد. من فکر می‌کنم آقای بنی تمیم که دبیر فدراسیون و از قهرمانان تحصیلکرده کشتی ماست همانند دوره آقای بنا از عهده این مسئولیت به خوبی بر بیاید.

رنگرز در مورد اینکه وی برای پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی ایران تمایلی نداشته است نیز گفت: من این موضوع را با همه احترامی که برای عزیزان قائل هستم، رد می‌کنم چون خودم را سرباز ورزش کشورم می‌دانم. همه ما هر آن چیزی که داریم، از کشتی به دست آورده‌ایم. این آبرو و عزت را هر جایی که نیاز باشد بدون هیچ‌گونه منت و با طیب خاطر در طبق اخلاص می‌گذاریم و برای کشتی هزینه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است که برای فعالیت در حوزه فنی، شرایطی لازم است تا بتوانید با توجه به ابزار و امکانات موجود پاسخگوی نتایج باشید. بحث عدم تمایل به هیچ عنوان مطرح نبود و من برای خودم و برای بقیه عزیزان، جایگاه تیم ملی را جایگاه مقدسی می‌دانم چون مربیگری در حوزه تیم ملی، افتخار بزرگی برای هر ورزشکار و قهرمانی است که خودش را مدیون مردم و آن رشته ورزشی می‌داند. به هر حال فرصت مغتنمی است و اینگونه نبود که من تمایلی برای سرمربیگری تیم ملی نداشته باشم.

 رنگرز در پایان درباره برنامه آینده اش به مشرق گفت: با توجه به عملکردم در مراکش پیشنهاد تمدید قرارداد به من شده است و فدراسیون الجزایر نیز در خلال المپیک مذاکرات جدی با بنده داشته اند اما با توجه به شرایط خاصی که دارم با مجموعه بیمه رازی و در ایران فعالیت خواهم کرد./آ
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴