استاندار کربلا در دیدار با اعضای ستاد راهیان کربلای مازندران:

اربعین حسینی موجب وحدت بیشتر در جهان تشیع به ویژه ملت‌های ایران و عراق است

تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۲۲۶۷۵۲
استاندار کربلا گفت: عشق به سید‌الشهدا(ع) موجب همدلی و وحدت در میان امت‌های اسلامی به ویژه دو ملت ایران و عراق شده است و همه ما موظف هستیم تا بهترین شرایط را برای شرکت‌کنندگان در این مراسم فراهم کنیم.
۰
plusresetminus
اربعین حسینی موجب وحدت بیشتر در جهان تشیع به ویژه ملت‌های ایران و عراق است
به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، عقیل‌الطریحی در دیدار مسؤول و اعضای ستاد پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران در محل استانداری کربلا با اشاره به تمهیدات دولت عراق و استانداری برای زائران اربعین حسینی گفت: استانداری کربلا با همراهی نیروهای امنیتی و امور حمل و نقل استان کربلا زمینه‌های لازم و تهمیدات ویژه ای را برای استقبال از زائران حسینی را آماده کرده است.
وی افزود: اعضای شورای استان کربلا همه تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم ایام محرم و صفر به ویژه در اربعین حسینی به کار خواهند بست و نیروهای امنیتی اعم از پلیس، ارتش و بسیج مردمی آماده تامین امنیت زوار حسینی هستند.
استاندار کربلا اربعین حسینی را موجب وحدت بیشتر در جهان تشیع به ویژه ملتهای ایران و عراق دانست و اظهار داشت: عشق به سید‌الشهدا(ع) موجب همدلی و وحدت در میان امتهای اسلامی به ویژه دو ملت ایران و عراق شده است و همه ما موظف هستیم تا بهترین شرایط را برای شرکت کنندگان در این مراسم فراهم کنیم.
وی ضمن تاکید بر مردمی بودن مراسم اربعین تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی یک رسم دیرینه در میان مردم عراق است و هر کس به توان خود سعی در میزبانی بهتر و شایسته تر از زائران حسینی دارد.
الطریحی با اشاره به انجام اردوهای جهادی در ایران گفت: انتقال تجارب موفق در حوزه کار جهادی نیاز عراق برای بازسازی و خدمات‌رسانی به مناطق محروم به ویژه در استان کربلا است.
در ادامه جلسه حنا حسناوی رییس حقوق شهروندی و عضو شورای استان کربلا نیز در این دیدار با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی در کمک به مقاومت عراق در برابر گروه‌های تروریستی و تکفیری، گفت: مردم عراق هیچگاه کمک‌های جمهوری اسلامی را در مقابل گروه‌های تروریستی به ویژه گروه داعش فراموش نمی کنند.
وی افزود: وجود مقام معظم رهبری و مرجعت عالی تشیع در عراق موجب آرامش و اطمینان در میان مردم دو کشور دوست ایران و عراق است تا با همکاری هم ثبات را در منطقه رقم بزنند.
عضو شورای استان کربلا با اشاره به مساعدت مردم ایران در بازسازی عتبات مقدسه در عراق گفت: امروز شاهد کمک‌های مردم عاشق اهل بیت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی اماکن مقدسه به ویژه در عتبه مقدسه علویه و نیز صحن امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در کربلا معلا هستیم و جا دارد از مردم محب اهل بیت(ع) ایران در این امر تقدیر کنیم.
وی با اشاره به حضور دو و نیم میلیونی ایرانی‌ها در مراسم اربعین حسینی در عراق گفت: مجموعه مسؤولان استان کربلا آماده هر گونه همکاری و خدمت‌رسانی به زائران ایرانی اربعین حسینی هستند زیرا مردم عراق خدمت به زوار سید الشهدا را شرف و افتخار خود می دانند.
در بخش دیگری از این دیدار محمدحسین طبرستانی مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران نیز با اشاره با برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اربعین حسینی از سوی این ستاد گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه و راهبردی به موضوع اربعین حسینی دارند و ایشان لبیک جهانی به ندای سیدالشهدا(ع) را در مراسم اربعین، از مقدمات ظهور می‌دانند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در محور بودن مردم عراق در این مراسم بزرگ گفت: تمام برنامه ریزی‌های ستادهای ایرانی در عراق به ویژه برپایی مواکب در اربعین حسینی امسال، با محوریت مردم عراق خواهد بود.
مسؤول ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران با اشاره به حضور دو و نیم میلیونی مردم ایران در مراسم اربعین اظهار کرد: امروز با توجه به تلاش‌های دشمنان به ویژه استکبار علیه ارزش‌های اسلامی باید تمام تلاش ما برای تقویت جبهه مقاومت اسلامی باشد زیرا پیام بزرگ قیام عاشورا مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، استکبار و جبهه نفاق است.
وی با بیان گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این ستاد برای اربعین امسال، تصریح کرد: ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران تا کنون برنامه خود را برای تدارک اسکان ۳۰۰۰ نفر از زائران اربعین در شهر کربلای معلا تدارک دیده است.
طبرستانی به ایجاد موکب پذیرایی از زائران در ایام اربعین اشاره و گفت: سال گذشته مجوز برپایی دو موکب فاطمه‌الزهرا و شباب علویون برای این ستاد از سوی مقامات عراقی صادر شده است و امسال نیز موکب فاطمه‌الزهرا در شهر کربلا جهت پذیرایی از زوار اربعین حسینی برپا می‌شود.
وی با بیان این مطلب که ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران یک ستاد کاملا مردمی است، تاکید کرد: برای دومین سال، درمانگاه امام سجاد(ع) با حضور پزشکان حاذق مازندرانی در ایام اربعین حسینی در کربلای معلا برای خدمات رسانی به زائران حسینی راه اندازی می شود.
مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران در پایان با اشاره به درخواست استاندار کربلا مبنی اجرای طرح اردوی جهادی در کربلا خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های موفق در انقلاب اسلامی برپایی اردوهای جهادی جهت محرومیت زدایی در جمهوری اسلامی است و سعی داریم با حضور بسیجیان و جوانان انقلابی در کشور عراق و کمک به محرومیت‌زدایی در شهر کربلا این حرکت جهادی و این فرهنگ به مردم عراق انتقال یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲