تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۲۲۶۰۶۶
بخشی از افتخارآفرینان کشور در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به وطن بازگشتند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، برخی از ورزشکاران کاروان شهدای منا از پارالمپیک ریو به ایران برگشتند که در بین این بخش از کاروان، سیامند رحمان به همراه سایر ورزشکاران کشورمان در وزنه‌برداری، ساره جوانمردی، تیم بسکتبال با ویلچر و... به ایران آمدند و مورد استقبال شدید مردم و حاضران در فرودگاه امام خمینی(ره) قرار گرفتند. نکته تلخ بازگشت پارالمپیکی‌ها به کشور، غیبت محسوس مسؤولان بلندپایه وزارت ورزش و جوانان در مراسم استقبال بود، البته از طرف کمیته ملی المپیک که ارتباط مستقیمی با پارالمپیکی‌ها ندارند، شاهرخ شهنازی، دبیرکل این کمیته در این مراسم حاضر بود اما غیبت محمود گودرزی و معاونان او در وزارت ورزش احساس می‌شد.

گودرزی: تا این لحظه از عملکرد پارالمپیک راضی هستیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: تا این لحظه از عملکرد مجموعه پارالمپیک در ریو رضایت کامل داریم و امیدواریم که در ادامه موفق باشند.

محمود گودرزی در مراسم رونمایی از تابلوی مجموعه فرهنگی- ورزشی ناشنوایان عنوان کرد: ورزشگاه ناشنوایان به جهت تلاش‌های 30 ساله مصطفی داوودی، پدر شهید که بعد از انقلاب به گردن جامعه ورزش حق داشتند به نام ایشان ثبت شد و تلاش کردیم تا نام ایشان جاودانه شود.

وی در ادامه افزود: سال گذشته در شورای معاونان این موضوع مطرح شد که یک ورزشگاه به نام ایشان ثبت شود و در جلسه موافقت شد که امروز با حضور خانواده این بزرگوار این اتفاق رخ داد. امیدوارم عزیزان و پیشکسوتانی که در عرصه ورزش هستند یادشان همیشه گرامی داشته شود.

گودرزی درباره نتایجی که کاروان پارالمپیک در ریو کسب کرده است، گفت: خوشبختانه ورزش معلولان نشان داده وضعیت خوبی داشته و همیشه موفق بوده است. این بار نیز وضعیت مناسبی دارند و دیدیم که چطور رکوردهای خوبی ثبت شده و مدال‌های خوشرنگی را تا به این لحظه کسب کرده‌اند. در ادامه راه برای آنها آرزوی موفقیت دارم و تا این لحظه از مجموعه پارالمپیک و عملکردشان رضایت کاملی داریم.

وی درباره تغییر برند تیم‌ملی فوتبال گفت: تصمیمات اینچنینی و انتخاب برندها در سطح فدراسیون گرفته می‌شود. وزارت ورزش در چنین موضوعاتی دخالتی ندارد و تنها ما می‌توانیم به آنها از لحاظ فکری کمک کنیم. متاسفانه در گذشته از برندهای خوبی استفاده نمی‌شد و به نظرم تصمیم فدراسیون فوتبال عاقلانه بود و امیدوارم فدراسیون با همین برند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ناشنوایان زیرمجموعه پارالمپیک می‌شود یا خیر، گفت: طبق قوانینی که وجود دارد ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد. گودرزی در واکنش به جوسازی کشور عربستان درباره لباس ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک که با درج نام خلیج‌فارس در مسابقات حضور دارند، گفت: بزودی در این زمینه موضع‌گیری رسمی خواهیم کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم