تاریخ انتشارجمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۲۲۰۰۰۲
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با حدود 4 هزار میلیارد تومان در زمینه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی امروز ظرفیت شبکه انتقال داده در کشور نسبت به سال گذشته 6 برابر شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، امیرحسین دوایی در جمع نمازگزاران جمعه شهرستان نکا با گرامیداشت ایام هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: حیات و شهادت این دو شهید مرز سنتی بین مردم و دولت را برای همیشه از بین برد.
وی در زمینه ارائه گزارش اقدامات صوت گرفته از سوی دولت در کشور بیان کرد: در زمینه نرخ رشد علمی در مفهوم رشد و توسعه محصولات علمی، امروز کشور رتبه نخست جهان را دارد ولی متأسفانه عدم استفاده درست و علمی برای حل مشکلات خود و مردم در این حوزه از مشکلات بزرگ به شمار می‌آید.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه این وزارتخانه، خاظرنشان کرد: طی چند سال گذشته حدود 4 هزار میلیارد تومان در زمینه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های ارتباطی کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی انجام گرفت و امروز ظرفیت شبکه انتقال داده در کشور نسبت به سال گذشته 6 برابر شده است.

این مسئول اضافه کرد: کاربران اینترنت پرسرعت که در ابتدای دولت 3/5 میلیون نفر بود امروز به 35 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان خطرات افزایش سرعت دسترسی و میزان پرداختن به فضای مجازی در کشور ازجمله ایجاد فساد، گذران بیش از اندازه زمان در فضای مجازی به جای فضای حقیقی، تأکید کرد: اما این حالت مانند یک روخانه خروشانی است که به سمت ما می‌آید که به جای گرفتن جلوی این حجم عظیم آب باید با درایت و استفاده از علم و فناوری بر این موج سوار شده و انرژی عظیم و امکانات فراوان در اثر پیشرفت فناوری در دنیا باید به نفع ما به کار گرفته شود.

دسترسی حدود 20 هزار روستا به اینترنت پرسرعت
دوایی انتقال پیام انقلاب اسلامی را یکی از زمینه ضروری استفاده از این حوزه برشمرد و تصریح کرد: ایجاد اشتغال، حل مشکلات بومی در کشور در حوزه‌های مختلف و به روز شدن صنایع ازجمله بخش کشاورزی از دیگر اثرات این حوزه است که دسترسی حدود 20 هزار روستای کشور به شبکه اینترنت پر سرعت یکی از مصادیق ان به شمار می‌آید.

وی افزود: استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی مانند کشور اندونزی در کنترل وضعیت کشاورزی در رشد و نگهداری محصولات، استفاده از کودهای شیمایی و طبیعی به صورت به‌روز و مستمر در روستاها از دیگرفواید پیشرفت در این حوزه به شمار می‌آید.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه قرار گرفتن 35 دانشگاه کشور در زمره یک درصد دانشگاه‌های اثرگذار جهان را باعث افتخار دانست و خاطرنشان کرد: البته امید است با تلاش مسئولان در تمام قوا تبلور این موضوع در حوزه اجتماعی هم میسر شود.

این مسئول افزایش صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور از 5 میلیون دلار به 120 میلیون دلار را یکی از دستاوردهای مهم در این زمینه برشمرد و اضافه کرد: این رشد بسیار خوبی است اما باتوجه به ظرفیت‌های کشور امکان پیشرفت بیشتری وجود دارد.

سهم 50 درصدی ایران از پارس جنوبی
وی گفت: برخلاف آنچه در ظاهر مطرح می‌شود اما در زمینه اتمی و هسته‌ای قرارداد احداث دو نیروگاه اتمی جدید در کشور بسته شده و به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود، در زمینه فروش آب سنگین باتوجه به دستاوردهای گذشته در حوزه هسته‌ای امروز به عنوان یکی از تأمین‌کنندگان آب سنگین در دنیا شناخته می‌شویم که قرارداد صدور آن نیز بسته شده است.

دوایی در حوزه سانتریفیوژها از بحث هسته‌ای ادامه داد: سانتریفیوژهای جدید با کاربری پزشکی در کشور در دست برنامه‌ریزی برای ساخت قرار دارد.

وی افزایش سهم کشور در استحصال گاز از میادین گازی پارس جنوبی از 38 به 50 درصد را یک اتفاق مهم خواند و افزود: این درحالی است که در سال‌های گذشته سهم ما از این میدان گازی مشترک با کشور قطر بسیار کم بوده که امید است در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.

این نماینده دولت در مورد تولید نفت خام در کشور تصریح کرد: میزان تولید نفت خام در کشور به قبل از تحریم‌ها برگشته و از 2/7 میلیون بشکه در روز اکنون به 3/8 رسیده است.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز امروز 2 هزار و 500 شرکت با تولید 40 هزار شغل مستقیم در کشور ایجاد شده‌است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴