تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۲۱۹۶۳۶
قطعه دوم محور نکا به نیروگاه تولید برق شهید سلیمی شهرستان به طول پنج کیلومتر و با اعتبار سه میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، در دومین روز از هفته دولت آسفالت قطعه دوم محور نکا به نیروگاه حد فاصل کارگاه بسطام تا قبل از ایستگاه پمپ CNG روستای تازه‌آباد کلا به طول پنج کیلومتر با عرض تمام شده 5/8 متر و با اعتبار سه میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

این مسیر که به جاده مرگ معروف شده است سالیان درازی است که به واسطه اتصال شهر نکا به نیروگاه تولید برق و سواحل دریای مازندران با عبور فراوان خودروهای سنگین ترانزیتی، سوخت نیروگاه و تردد فراوان خودروهای سبک سبب تصادف‌های مرگبار و جان‌باختن یا وارد شدن تلفات فراوان به مسافران و اهالی روستاهای حاشیه‌نشین آن شده است.

اما در حاشیه این افتتاح احمدعلی‌آبادی مدیر راه و شهرسازی نکا در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اتمام قطعه دوم این مسیر، اظهار کرد: عملیات مربوط به قطعه سوم این جاده نیز از پیش آغاز شده که مرحله زیرسازی آن به پایان رسیده است.

وی افزود: گام بعدی مربوط به انتخاب پیمانکار به منظور روکش آسفالت قطعه سوم است که در صورت تأمین به موقع و کافی اعتبارات آن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا کمک مهمی در راستای ایمنی این محور پر خطر صورت پذیرد.

مدیر راه و شهرسازی نکا خاطرنشان کرد: حوزه کاری راه و شهرسازی نکا در این محور تا نیروگاه تولید برق شهید سلیمی است که به تناسب ابلاغ اعتبارات و تخصیص‌ها مراحل و قطعه‌های بعدی کار در عملیات تعریض چهار باند این محور در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: البته در سفر گذشته هیئت دولت به مازندران این محور به عنوان پروژه ویژه تعریف شد که برهمین اساس امید است تا هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی همچنین به رنج طولانی مردم ساکن در منطقه مسکن مهر شهرستان به دلیل عدم بهره‌مندی از آسفالت مناسب در ورودی آن، اظهار کرد: به همین مظور با پیگیری‌های انجام گرفته عملیات روکش آسفالت در ورودی و خروجی مسکن مهر نکا انجام شد.

آبادی در پایان بیان کرد: مسافت آسفالت شده این پروژه که مسیرهای ورودی و خروجی این منطقه را شامل می‌شود در حدود 600 متر است که عملیات زیرسازی آن توسط مجموعه راه و شهرسازی و آسفالت آن از سوی بسیج سازندگی صورت گرفته است.

 از حواشی جالب افتتاح آسفالت قطعه دوم محور نکا به نیروگاه بستن جاده برای حدود یک دقیقه و توقف خودروها تنها برای بریدن رُبان و گرفتن عکس از زمان این اتفاق و همچنین نصب بنر خوش‌آمد به معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در مکان افتتاح بود اما این مراسم با عدم حضور این مسئول برگزار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴